Winterbaby help

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Twingia, 29 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Wat trek je je pasgeboren baby aan als je naar buiten gaat en in de auto?
    We hebben zo'n slaapzakje als op de foto is dat warm genoeg samen met
    een dekje wat over de maxicosie kan? (geen voetenzak)

Bijgevoegde bestanden:

2. Jazebel

Jazebel Lid

17 apr 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kai is van 18 januari, ik had inderdaad z'n pak en dan een gebreide deken er overheen. Ik deed hem ook altijd een katoenen mutsje op. Zo hebben we hem ook mee genomen uit het ziekenhuis. De zusters daar waren erg te spreken over het pak (ook al verzoop hij erin haha, hij was wat vroeg en maar 46 cm)

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    In de auto lijkt het me warm genoeg, maar in de wagen is het denk ik wel wat koud (afhankelijk van hoe koud het is natuurlijk :)). Tijdens de ergste kou had mn dochter (okt baby) gewone kleren, een muts+ een dik pakje zoals op de foto + drie warme dekens in de wagen. Bij een pasgeboren baby is het vooral belangrijk dat je vaak checkt of hij/zij niet te koud of te warm is door met je vinger in het nekje te voelen. Het is toch altijd moeilijk om van te voren precies in te schatten. Ik zou in ieder geval altijd ergens een extra deken klaar hebben liggen.

Leuk onderwerp met dit weer trouwens :p.

4. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Klinkt als een koukleumpje, 3 dekens en een pak :D Dat is hier nooit nodig geweest. Wij hadden juist een warmbloedige meisje.
    Mijn dochter lag in de winter als kleine beeb met gewone kleren, muts en jasje in de kinderwagen onder dekentje en met het dekje dicht. Als het dekje van de kinderwagen dicht is, kan er haast geen kou meer bij.

Ontopic: Ik denk dat het zo prima is TS :)
    Mijn schoonzus had zo'n gevoerde voetenzak van Koeka voor in het autostoeltje, daar lag hun kindje in met gewone kleren en een jas. Zag er altijd heeeeeerlijk behaaglijk uit :) Het is dat er hier geen derde meer komt, anders had ik 'm achter elkaar gekocht!

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Wij gebruikten voor dochter (november) een warme wikkeldoek in de maxicosi. Kleertjes + vestje + wikkeldoek was warm genoeg in de auto.
    In de kinderwagen, kleertjes+vestje+wikkeldoek+dekentje en een kruik. Dekje dicht, was ook warm genoeg!

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

In de auto had ze gewoon haar normale kleertjes aan, vaak wel met een vestje. Dan ging ze in de voetenzak van Koeka in de maxicosi.

In de wagen had ze haar normale kleertjes aan met een dik vestje/jasje, mutsje op en slofjes aan. Dan lag ze in een andere voetenzak van Koeka met een deken erover en een kruik. Had wel een extra deken mee die we soms moesten gebruiken omdat ze het koud had.

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    In de winter hadden wij zo'n fleece wikkeldeken/voetenzak. Snikheet was dat ding. Ze was al wat ouder toen, maar ze daar in met een truitje, muts en sjaal...Jas was overbodig.

8. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Ja we hebben ook een dekentje voor in de wandelwagen :)
    En inderdaad met het weer weet je maar nooit hier.

Deel Deze Pagina