Hoi, Ben aangezien ik voor het eerst zwanger ben nog totaal blue wat betreft baby-uitzet. Ben me een beetje aan het verdiepen in de kinderwagens maar zou graag jullie advies hebben. Allereerst vraag ik me af hoe lang een baby nu gemiddeld in een 'kinderwagenbak' ligt en is de eerstvolgende stap dan gelijk een buggy(stand)? Ik heb jet idee dat het ook min of meer trendy is bepaalde merken kinderwagens te hebben. Ik schrik nogal van de prijzen. Ben best bereid meer geld uit te geven als het de kwaliteit ook echt ten goede komt maar is dit echt zo? Alle ervaringen zijn welkom!
Een kinderwagen/kinderwagenbak is heel tijdelijk mijn zoon paste na 4 maand al niet meer in de kinderwagenbak. Maar een goedebuggy is erg belangrijk! want daar heb je wat aan tot zeker hun 4e jaar , als ze al lopen met een jaar of 2 , 3 dan heb je bij lange stukken lopen nog altijd de buggy nodig en na hun 3e bij uitstapjes e.d komt hij goed van pas zoals dagje dierentuin,kinderboerderij enz...
Bedankt voor je reactie. Ik vraag me af of een combiwagen nu wel/niet juist aan te raden is vanwege het gegeven dat de baby maar een paar maanden in de bak kan.
een combiwagen is eigenlijk haast wel nodig. in een maxicosi mogen ze niet te lang zitten dus ff een middagje de stad in duurt dan te lang en om de kleine dan toch lekker te laten liggen is een bak wel fijn. en de buggy zelf ja daar doe je nog jaren mee. wat voor de een een goede wagen is hoeft voor jou niet meteen ook een goede wagen te zijn. als je bijv veel bos en strandwandelingen maakt heb je weer een andere kinderwagen nodig dan iemand die alleen maar door de stad wandelt. ik zelf heb de Quinny buzz gekocht. hij is duur maar wel de kleinste wagen als hij is ingeklapt en je hoeft niet te bukken om hem uit te klappen want door een pompveer klapt hij vanzelf uitelkaar. loop gewoon is door de winkel en vergelijk wat wagens, ik ben gewoon door de winkel gaan lopen met een stel kinderwagens om te kijken wat ik fijn vond rijden.
sluit mij aan bij lovewinnie. Je kunt de wagen ook tijdelijk thuis gebruiken. bijvoorbeeld tijdens het middagdutje (aldus de kraamzorg intaker). Je hebt de bak echt nodig de eerste paar maanden. Weet niet hoever je zwanger bent, maar houd de winkels in de gaten en misschien loop je tegen een leuke aanbieding aan. Wij hebben met 14 weken een quinny speedi gekocht voor de helft van de prijs. Of kijk op marktplaats. Beetje rondkijken en niet meteen kopen bij de eerste de beste winkel, loont zeker.
Onze dochter is nu 4 maanden, ze is 67 cm en past nog steeds in de bak. Zelf heb ik een bebiesfirst kinderwagen. Een heel goedkoop merk, maar ik heb eerst een Quinny gehad en die beviel veel minder dan deze (groot, log, gauw lekke banden, kleine bak)
Ik heb ook de beebiesfirst. Koste 180 Euro bij de Etos en bij Blokker zijn ze nog goedkoper. Hij is echt goed vind ik.
wij hebben gekozen voor een onbekend merk in Nederland. De bak is groter dan de dreamies (quinny) en je mag deze in de auto gebruiken (zit ook een gorden in de bak zodat het nog veilier is). (oke, Autostoeltje blijft het meest veilig). En zoals hier al eerder verteld kan je de bak ook gebruiken als wiegje (wij mochten het op onze slaapkamer gebruiken van de kraamhulp) De meeste combiwagens zijn gewoon erg duur. Je moet dus echt goed kijken naar wat je er mee gaat doen. En goed prijsvergelijken is ook belangrijk, met rondneuzen vindt je vaak dezelfde wagen goedkoper.
Wij zijn vandaag gaan oriënteren. En we komen toch uit op de Kiwi Expoler E3 van Phil & Ted's. Ok, hij is vrij prijzig (499 en dan de regenkap en het slaapzakje nog) maar hij is wel heel goed. En we krijgen 'm. Als we 'm niet hadden gekregen had ik 'm tweedehands gekocht. Hij is vrij compact en je hebt als je 'm ombouwt van ligstand naar buggystand geen grote dingen die je weer ergens moet laten. Wat ook belangrijk is: Past hij in je auto! Linda
Wij hebben gekozen voor de Bugaboo Frog. Op mijn werk als leidster op een kinderdagverblijf zijn veel ouders met die wagen. Hierdoor had ik er al vaak mee gewandeld en dat beviel zo goed dat ik me voornam ook een Bugaboo te kopen mochten wij een kind krijgen. De bak is erg groot waardoor de baby er lang in kan liggen en hij loopt heel licht. Ook het buggy deel vinden wij erg prettig. En de duwstang is makkelijk om te keren zodat je met wind of zon niet met een kinderwagen achter je aan loopt te trekken. Omdat wij hem nieuw te prijzig vinden hebben we hem via Marktplaats tweedehands gekocht. Alles lekker uitgewassen en dus is hij nu eigen!
Wij hebben ook een Bugaboo Frog, tweedehands via marktplaats, bekleding is nieuw zelfs.Hij lijkt mij heel praktisch, hij is licht en klein opvouwbaar.En daarbij als ik hem niet meer nodig heb, verkoop ik hem door; ze zijn veel gevraagd.
ik hoorde vandaag van een collega, die had een one three hill wagen gekocht, lijkt ons ook wel wat. kende alleen het merk niet.
Ik heb een Mutsaerts. Weet het type niet maar in ieder geval met 4 wielen. Ik ben er erg tevreden over. Goed betaalbaar (is B-versie van de Mutsy, zoiets als VW van Audi). Was redelijk betaalbaar. Ik zou inderdaad gewoon in de winkel gaan proberen en vooral bedenken waar je gaat lopen. Ik heb b.v. vaak een hond mee. Dan is 4 wielen toch echt heel veel stabieler. Een combiwagen is echt aan te raden. De eerste maanden zonder bak zou ik echt niet kunnen. En de buggy gebruik je daarna nog erg lang. Ik heb, nou ja mijn ouders, EUR 500,00 betaald en kreeg er een gratis autostoeltje bij. Ik vond dat een prima deal.
ik heb nog nooit gehoord van een bak die je in de auto mag gebruiken? zit daar dan ook een veiligheids keurmerk in? want je kan er een bekeuring voor krijgen als je je kindje niet vervoerd in een goedgekeurd stoeltje. nog even over het advies over kinderwagens. ik zou zeker wel een bak nemen. omdat ze daar ook geborgen in liggen, en plat natuurlijk. je kindje kan daar ook langer in liggen. ook is een wagen aan te raden waar je de maxicosi op zetten kan. zeker als je kijkt hoeveel ruimte alles in je auto inneemt. en over auto gesproken, pas of de wagen in je auto kan! verder kan je op marktplaats, heel goed wagens vinden die amper gebruikt zijn! voor weinig geld, en je kan ze naderhand (juist omdat het merk is) makkelijk weer verkopen. wij hebben onze wagen zelfs voor hetzelfde bedrag verkocht. onze nieuwe quinny, die amper gebruikt was, en sommige onderdelen nog in plastic had zitten staat in mijn album en komt ook van mp
ik heb al een tijdje rondgezocht op sites en op marktplaats, en je kunt als je gewoon effe de tijd ervoor neemt om goed te zoeken, zelfs een nieuwe wagen nog redelijk goedkoop op de kop tikken! Als ik naar de merkwagens van quinny kijk, koop je ze tweedehands toch wel voor zo'n 250 a 300 euro. Ik had een site gevonden waar een totaal nieuwe te koop stond voor 400 euro, dus je ziet, dan zit er niet eens zoveel verschil nog in ook! Gewoon goed zoeken, en je orienteren, wat is je doelstelling ermee(dus kleine/grote auto, veel wandelen, of eerst stuk met auto moeten voor je ergens kunt wandelen, moet je vaak boodschappen alleen doen of niet?allemaal dat soort dingen jezelf afvragen, en daarop orienteren) Ik heb dan nu een mk gehad, maar hoop nog steeds weer zwanger te worden, en mijn keuze is gevallen op een quinny speedi, omdat die best makkelijk is voor in onze auto, ik woon achteraf dus ik zal ook veel wandelen zonder dat ik eerst ermee de auto in hoef en dan zal die dreami echt heel erg van pas komen, en dan verder kan je er een maxi cosi op zetten, voor als ik dus wel met de auto weg ben... gewoon goed rondkijken en zoeken op internet... daarnaast kun je een quinny heel goed weer tweedehands doorverkopen omdat het een goed merk is, dus je betaalt er wel in eerste instantie wat centjes voor, maar zoals ik hier zie, kun je er ook veel weer voor terug krijgen. combi wagen zou ik aanraden, dan heb je dus reiswieg, daarna een buggy en de maxi cosi kun je er ook op zetten. de buggy is tijdsduur afhankelijk hoe hard je kindje groeit.
Bedankt voor jullie reacties! Het wordt iig een combiwagen. Op dit moment lijkt de loola van bebe confort me het meest ideaal. Nieuw echt enorm duur maar tweedehands is zeker een optie. Iemand nog ervaringen met deze wagen?
@Noura, Er zit idd een keurmerk op de kinderwagenbak. Ik zou het anders ook echt niet aandurven. Er zijn een paar merken die goedgekeurde bakken hebben waaronder Jane (www.jane.es). Ik ben er heel blij mee, want zo kan Sam echt goed ontspannen slapen in de auto.