Zilvervloot

Discussion in 'De lounge' started by Strijkkraal, Apr 28, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    hoi,
    Mijn dochter heeft een spaarpotje waar ik iedere week geld in stop.
    Nu wordt het spaarpotje wat vol en ga ik het losgeld inwisselen voor papiergeld (doe ik bij mijn werkgever... Ik de winkel zitten we altijd om kleingeld verlegen.

Ik zoek alleen een spaar/zilvervloot rekening waar ik nog fysiek geld kan storten met haar. Of is dat echt verleden tijd??
    Ik wil haar dat gevoel van al je kleingeld dumpen in die la en dat de machine begint te tellen laten ervaren.

Als dat niet meer mogelijk is, kan ik dan wel een kinderspaarrekening ergens openen zonder eerst een gewone rekening te opene? De bank waar ik bij zit heeft geen kindspaarrekening als product.

Dank

2. AvdY

AvdY Niet meer actief

Bij de ING kun je het wel storten in zo'n machine. Als je een ING rekening hebt tenminste. Vanuit daar maak ik het dan weer over naar andere rekeningen.

Maar als je het eerst in de winkel omruilt voor papiergeld, dan is toch bij de machine het Dagobert Duck gevoel weg? :)

3. LMSB

LMSB Fanatiek lid

Feb 24, 2017
    3,994
    3,321
    113
    ABN amro is dat ook nog mogelijk. Inderdaad wel alleen als je een ABN rekening hebt. Wij doen het soms als we teveel kleingeld hebben.

4. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Bij de Rabobank kan het ook. Voor kinderen is het gratis.

5. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik zou persoonlijk liever kijken naar de voorwaarden van een rekening dan naar de mogelijkheid om fysiek te storten ;).

Wij hebben de zilvervloot bij SNS vanwege het rendement. Ik weet niet of je daar fysiek kunt storten want hier gaat maandelijks het maximale bedrag automatisch naar toe.

Omdat de SNS dus een maximaal bedrag heeft en we daar boven gaan hebben we ook een kinderrekening bij ING. Daar kun je sowieso fysiek storten maar het rendement is beduidend minder. Of je hem los kunt openen weet ik. Wij hebben zelf alle rekeningen bij ING.

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,147
    3,174
    113
    Bij sommige RegioBank kantoren kun je fysiek geld storten en ze hebben zilvervloot!

7. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Als t gaat om geld wat je nu voor haar spaart maar gewoon als zakgeld/ om te sparen gebruikt mag worden dan kun je een gewone kinderrekening openen waar je geld opstort middels zo'n stortapparaat (dan zijn munten wel leuker dan biljetten ;)).
    Als je t echt wil opsparen voor als ze later 18 is, dan zou je aan een spaarrekening zoals zilvervloot kunnen denken. Daar kun je t naar mijn weten alleen niet tussentijds vanaf halen. Dat is dus echt sparen voor 'later'.
    Wij hebben bijvoorbeeld voor onze kinderen een spaarrekening (geen zilvervloot maar in dit idee wel ongeveer hetzelfde), daar gaat elke maand een vast bedrag heen, 18 jaar lang.
    Voor hun zakgeld/verjaardagsgeld etc, wat teveel voor in de spaarpot wordt, hebben ze een eigen kinderrekening waar ze dit op sparen en waar dan ook iets groters voor zichzelf van betaald kan worden. Dit zie ik dan ook meer als leer-rekening, leren sparen voor als je wat duurders wil of gewoon vaker uitgeven voor iets leuks, maar op is op.

Share This Page