tip tip tip voor je wasmachine

Discussion in 'De lounge' started by Bolly, Nov 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48
    morgen meteen doen!!!

2. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Is dit niet alleen als je wasmachine kapot is??
    Zoals ik het heb begrepen en je trommel draait nog gewoon.
    - Emmer heet water met soda in je wasmachine.
    - Bakje water met soda in je poederbakje.
    - Dan een progamma van 95 graden aanzetten???

Zie topic ts

3. Tink

Tink Niet meer actief

Klopt, eens in de zoveel tijd (ik doe het ongeveer eens per maand) een was op 95 graden draaien helpt daar ook al voor. Ik doe er dan bv alleen handdoeken en theedoeken in, dingen die heet gewassen mogen worden. En dan met gewoon waspoeder.

Maar met soda kan ook, dat ontvet geweldig goed.

Die grijze aanslag/vlekjes heet ook wel 'vetluis' (al heeft het niks met luizen te maken) en wordt veroorzaakt door zeep- en vetresten.
    Vooral vloeibaar wasmiddel is slecht voor je machine, dat koekt allemaal aan aan de binnenkant. Je kunt veel beter poeder gebruiken.

En dus om de paar weken een keer goed heet wassen. Niet best voor het milieu maar wel het behoud van je machine ;)

4. Ik laat mijn machine regelmatig op 95 graden draaien, en dan een flinke lading soda erin, een gedeelte rechtsreeks in de trommel, en een gedeelte in het wasmiddel vakje..

Werkt prima zo..

5. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Klopt maar door het alvast met heet water te weken zal het net iets efficiënter werken omdat het even duurt voordat de wasmachine op temperatuur is.

6. Ja klopt, daarom zet ik hem halverwege vaak ff op pauze.. Dan staat ie stil en krijgt hij de tijd om ff in te werken..

7. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    ....ik ga even op zoek naar soda....en dan meteen proberen...;)

8. Bolly

Bolly Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    2,125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland

in de trommel zelf,, helemaal gor met zwart bruin water en soda geeft geen sop,

heb vandaag ook weer een gewoon wasje gedraaid ,,nou wat een mooi schoon was zeg :D helemaal blij met een schone was ihihi

xx

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja, en lees dit dan eens:;)

10. Bolly

Bolly Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    2,125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland

yep goed gedacht hahahh.. mensen ik heb woordblindheid dus sommige zinnen tjaaa lijken voor andere dan niet zo duidelijk.. je hoeft alleen te kloppen in de binnenkant van je wasmachine als je denk dat er echt wat vast zit anders hup gewoon emmer kokend water in de trommel met soda en in je bovenlader en aanzetten ;)

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Waarom moet je met je handen draaien dan:( als je trommel niet meer werkt en je zet em aan heb je kans dat je complete wasmachine doorbrand.

12. Bolly

Bolly Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    2,125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland

nou beter uitleg kan je inderdaad niet geven iihihih

13. Bolly

Bolly Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    2,125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland

bij mij zat de trommel vast dus dan kan je beter eerst met de hand de boel los draaien , anders als je hem inderdaad aan zet met een enorme plak laag er tussen gaat je trommel stuk

xx

14. Naati

Naati Actief lid

Jul 25, 2010
    141
    0
    0
    Vrachtwagenchauffeur
    Bergschenhoek
    misschien stom vraagje, maar hoeveel liter emmer gebruik je dan, t gat is namelijk niet zo groot om het in je wasmachiene te gooien. Kan ik dalijk ook nog eens gaan dwijlen (blijf schoonmaken in de douche door vriendlief!), of hoef er niet zoveel in.
    Maar ik ga t wel binnekort eens proberen.

15. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Bedankt voor de tip!!

16. Bolly

Bolly Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    2,125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland

hahah gewoon een normale emmer :D:D:D formaat kijk gewoon even en schat het in wat er in kan. anders een halve emmer of zo..

en anders hup soda erin gooien en aanzetten ,,kan ook..

met dat weken hoeft niet perse ,,bij mij zat alles vast vandaar dat ik het met de hand moest draaien en een emmer water met soda er gooide..

even aanpassen dus op je eigen was machine :)

xx

17. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wij kochten een nieuwe keuken en gingen naar siemens voor uitleg van een stoomoven.
    daar was een man met veel verstand van produkten en vooral van wasmachines.
    Hij zei dat koud wassen helemaal niet geweldig is voor de wasmachine omdat zeep dan niet goed weg kan en hierdoor de machine kapot ga.
    Hij zei probeer maar eens je handen te wassen met zeep en koud water.....
    Zijn advies was minimaal 1x per 2 weken een kookwas te doen, hierdoor kon je jaren langer plezier beleven van de wasmachine.
    Dus wij doen dat hier braaf!
    gr brenda

18. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Als de trommel niet meer wilde draaien, maar goed een ieder moet het doen zoals hij/zij het wil. ;)

19. Naati

Naati Actief lid

Jul 25, 2010
    141
    0
    0
    Vrachtwagenchauffeur
    Bergschenhoek
    Ik zie wel hoe ik t gaat doen;) Tis ook nogeens een 2dehands machiene, dus ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel vuil eruit komt.:$
    Heb daar eigenlijk nog niet over nagedacht over dat vloeibaar slechter is dan poeder. Poeder geeft weer zo snel vlekken op de zwarte kleren. Misschien daar nog een tip voor:(

20. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    soda is juist toch helemaal niet goed voor de was machine??? dat laat toch zo'n vette laag achter?
    ik dacht altijd dat azijn veel beter is... dat lost toch alle zeepresten op?

Share This Page