bedankt voor de tip ik ga het ook eens proberen! en dan gewoon het water met de soda in de trommel gooien? en dan laten draaien op 95 graden? hopelijk begrijp ik het zo goed...
Goede tip, had ik moeten weten voordat die van ons naar z'n grootje ging afgelopen zomer! Hij was niet de jongste meer trouwens hoor, dus een nieuwe zat er al een tijdje aan te komen. Ik weet wel dat onze trommel helemaal kapot gedraaid was, het hele gevaarte (met droger er bovenop) ging al wandelend de badkamer door. Ellende! Toen we onze nieuwe kochten werd ook de tip gegeven regelmatig heet te wassen, eens per maand 95 gr. of wat vaker 60 gr. is zelfs al een stuk beter dan altijd maar 30 of 40 gr. Heb er toen een lading Calgon (vooral tegen kalk dus, maar helpt ook bij zeepresten werd er bij verteld) bij gekregen om eens in de zoveel tijd de boel te reinigen en dat voldoet me ook goed. Beter voorkomen dan genezen weet ik nu!
Werkt super! Wat ruikt m'n was ineens weer lekker Naar wasmiddel, in plaats van naar riool... Een hele verbetering! Bedankt!
je kan ook gewoon eens in de maand je machine op 90 graden wassen met azijn, gaat de troep ook goed ermee uit
nou hoop dat iedereen zijn was geweldig gaat ruiken doe nu zeker 1 wasje per week op 95 graden ( de witte handdoeken die kunnen echt gaan stinken zooo ) heerlijk fris ruikt het nu en inderdaad niet meer naar riool xx fijne sinterklaas alvast iedereen xx
je moet het gewoon niet te vaak doen maar je kan ook azijn gebruiken inderdaad, soda oplossing is trouwens ook zeer geschikt voor afvoer puntjes ook bij verstoppingen.. completen bak vullen met heet water soda erbij en even laten staan en dan door laten spoelen. helpt ook tegen stank .. ik gebruik azijn vaak voor de waterkoker en in de badkamer als ik aanslag heb op de kranen van kalk . xx
Spoelen met azijn en af en toe hete was is nog beter, soda kan je leidingen aantasten. Ik gebruik azijn bijna iedere wasbeurt in plaats van wasverzachter: spoelt alle wasmiddel weg. Je kunt ook eens per maand een fles azijn in je wasmachinebakje legen en hem leeg laten draaien. Oh ik gebruik trouwens waspoeder behalve inderdaad bij zwarte was