Ik ben zo onzeker als t gaat om er samen ff op uit.. Gewoon hier wandelingetje over de weg gaat wel.. Maar ik bedoel ff stad in.. Begin van te voren al overal apen en beren te zien.. En ben ook ( vooral) bang dat Gijs alles bij elkaar gaat huilen.. Daardoor zitten we eigenlijk meestal thuis.. De wekelijkse boodschappen haal ik liever alleen.. Ik vind t eng om de MC op de winkelwagen te zetten.. Maar heb ook wel eens even een kleiner lijstje, of dingetjes als spuugdoekjes, washandjes nodig.. Uitgelezen kans om er even samen op uit te gaan en frisse neus te halen.. Maar ik creer voor mezelf zulke enorme drempels.. Wie herkent dat, hoe ben jij er mee om gegaan? Wie heeft tips?
Gewoon doen denk ik. Ben ook al een paar keer met onze meid de stad in gegaan om gewoon te shoppen. 1 keer ging het niet goed toen zette ze het op een krijsen en zijn we ook gelijk terug gegaan want dat had geen zin. Maar de andere keren heeft madam gewoon lekker liggen te slapen. Gewoon naar de super ga ik ook liever even alleen, dat gaat sneller en is handiger idd als maxi cosi op de winkelwagen (al kun je hem hier wel vast zetten). Ga wel af en toe naar de super voor een paar dingen ff met de wandelwagen.
oh haha dacht dat ik de enige was die zoiets heeft Het word nu pas minder bij mij dat ik me er druk om maak. Was inderdaad ook erg bang dat Suus ging huilen wat ze ook deed trouwens als we weg gingen8) Maar ja ze word daar nu ook wat makkelijker in... Ben de eerste 5 maanden misschien 3 keer met haar naar de winkel geweest en dat vond ze helemaal niks. Nu ze in de buggy zit vind ze het dus leuk en dan vind ik het ook gelijk leuk Nu gaan we elke dag wel even weg
Ik had dat ook, vooral toen we 2 meiden hadden, al dat "gedoe" voor je eindelijk weg kunt enz. En wat als..... Maar gewoon gedaan, want ik wilde toch ook wel eens de deur uit. Het is alles meegevallen. Heerlijk slapen in de wandelwagen. Je kan ook je baby in de wandelwagen leggen ipv de maxi cosy in de winkelwagen..... hier ging dat beter dan in de maxi cosy. tegen vallen, maar dan kun je altijd weer Gewoon doen!!! Het kan altijd tegen vallen, maar dan kun je gewoon weer terug gaan en het kan meevallen en dan ben je lekker weggeweest. Nu gaan we ook gewoon met z'n 3en naar het bos of strand......beter dan altijd maar thuis zitten vond ik!
Ik kan me best voorstellen dat je je van te voren druk kan maken maar wat mij altijd helpt is het gewoon doen, niet nadenken over wat als, maar gewoon kind inladen en huppekee (in mijn geval kinderen inladen) Het ergste wat kan gebeuren is dat ze moeten huilen, nou ja, dat kan gebeuren. Ik ben er een voorstander van dat als je kind tegen prikkels kan je dat ook af en toe moet geven zodat ze van jongs af aan niet beter weten dan de dagelijkse boodschappen en wat al niet meer.
Herkenbaar hoor! De eerste 2 a 3 maanden ging het super, mevrouw sliep alleen maar dus ik kon rustig winkel in en winkel uit. Maar sinds een paar weken heeft ze besloten om een keel op te zetten zodra we ook maar een winkel in gaan... Laatst heeft ze de hele kruidvat bij elkaar gekrijst toen ik in de rij stond met mn luiers en billenzalf! En dan heb je van die mensen die of je heel geirriteerd aan gaan kijken of over je schouder kijken en vaststellen dat ze vast een voeding moet hebben (uh nee! Net een uur geleden heeft ze geheel verzadigd mijn borst losgelaten :x). Maar ach, het hoort erbij en ik probeer er boven te staan. Baby's huilen nou eenmaal en wie daar niet tegen kan stopt maar even z'n vingers in z'n oren! Overigens doe ik de grote boodschappen ook liever alleen, sjees de super door en dan ben ik zo klaar!
wij gaan er vanaf het begin bijna elka dag wel even op uit. boodschappen doen, shoppen, op visite. Wel ga ik net na de voeding, zodat de honger-kans miniaal is. tot nu toe vind hij het prima en kijkt helemaal tevreden rond, vooral bovenop de winkelwagen in de supermarkt vind hij een feestje! ik ga eigenlijk nooit alleen meer, veels te ongezellig!
Herkenbaar!!! Ik heb/ had dit ook. En het is gewoon een kwestie van doen. Als ik nu ga dan neem ik ook wat zekerheidjes mee zoals: sap of een broodje. Als hij het dan zat is en ik mmoet nog terug dan krijgt hij dat. En ik zorg er ook voor dat hij niet moe is want dan gaat hij sneller dreinen als hij in de buggy zit. Dus na een slaapje.
Nee, herken ik niet echt. Ik ging (en ga) gerust een uur wandelen met hem en als hij dan een keer huilt heb ik pech. Hoewel ik me daar in het prille begin nog weleens druk om kon maken, maar dat was al snel over. Hij kreeg toen ook een speentje en werd hij ontevreden dan kreeg hij die gewoon. De grote boodschappen deed ik op de volgende manier: de MC zette ik IN de winkelwagen, want bovenop de winkelwagen vind ik levensgevaarlijk! Dan klapte ik zo'n klapkratje uit en zette die op het gedeelte waar je een bierkrat op kan zetten (ter hoogte van je scheenbeen). Daar deed ik mijn boodschappen in en ik stopte de rest gewoon naast de MC in de winkelwagen. Ik had niet altijd de gelegenheid om alleen boodschappen te doen, dus dan moet je wel..... Maar de enige tip die ik heb: zet je apen en beren opzij en ga er lekker opuit! Ik denk dat wanneer je een paar keer op stap bent geweest, het al een stuk relaxter gaat.
Had ik in het begin ook hoor. Was zo bang dat ze de hele winkel bij elkaar zou huilen. En ja hoor, midden in het kruidvat, keihard huilen. Ik voelde me ontzettend rood worden (en als je dat voelt word je nog roder, haha) speentje erin, knuffel, praten; niets hielp... totdat ik naar buiten liep en mevrouw weer wat nieuws kon zien. Nu heb ik dat niet meer.... Ik ga gewoon lekker met haar naar de winkels. En ze heeft gelukkig niet meer gehuild, pffff.... haha. Eigenlijk raar hè, je maakt je eigenlijk alleen maar druk om de mening van anderen. Maar als ik een kind hoor huilen denk ik helemaal niets. Ik voel alleen maar mee met die moeder die zich toch opgelaten voelt Lekker samen op pad gaan hoor!!
Hier helemaal geen last van. Lekker naar de stad gaan en kijken hoe het gaat. Als je echt iets moet in de stad, dan zou ik het niet doen. Als je kindje dan gaat huilen...tja, dan wordt het vervelend. Ik neem de kleine trouwens wel mee naar de supermarkt. Ik zet alleen de maxicosi in de kinderwagen. Kan dan wel wat minder meenemen, maar daarom gaan we wat vaker. Laat haar tijdens een klein boodschapje ook wel eens in de auto zitten hoor, als de auto maar niet te ver weg staat. Meestal slaapt ze namelijk en anders zit ze lekker loom om zich heen te kijken. Dat is voor haar minder erg dan voor elk wiesewaje har eruit te halen.
Nee hoor, als die kleine lekker slaapt of lekker voor zich uit staart, laat ik haar lekker zitten. Nu moet ik wel zeggen dat zo'n boodschapje dan nooit langer dan een paar minuten duurt hoor. Maar bij het tanken neem ik haar niet mee! Ik weet trouwens niet hoe oud jouw kindje is. Mijn dochter is 4 maand en ik vind dat sjouwen met die maxicosi best zwaar. Goeie tip trouwens, van het kratje. Mog niet aan gedacht. Misschien dan ik op deze mnaier wel alle boodschappen in een keer kan meenemen. Ik kan namelijk ook niet altijd alleen boodschappen doen. Auto is wel groot genoeg voor alle boodschappen!
Nam en neem Jayden nog steeds overal mee naartoe. Al vanaf 4 weekjes. Hele midagjes stad . Shoppen in Amsterdam. En hij is echt zo flexibel ervan geworden. Hij gaat rustig mee paar uur uit eten. Toen ie 6 maanden was zaten we op Gran Canaria hebben we ook echt van alles gedaan. En konden ook echt uitgebreid dineren enzo echt ideaal. Feestjes neem ik gewoon bedje voor hem mee vind ie prachtig. Maar misschien heb ik wel heel veel geluk. En kan dat niet bij alle kindjes. Maar denk dat het ook een stukje van jezelf uit moet komen. En ach als ze een keer gaan huilen is niet erg toch. Kan altijd gebeuren.
Bij mij was het een kwestie van vaak doen. In het begin vond ik het ook heel eng! Heb ik alles wel mee? Straks gaat ze huilen! Wat als...? Et cetera. Ik ben toch maar veel gaan doen. Ik moest uiteindelijk ook wel toen ik een paar weken alleen was, en ook met de verhuizing en nu mijn man heel druk is met z'n werk. Nu ben ik eigenlijk heel gemakkelijk met weg gaan. Luiers, schone doek en een slabbetje, speen (echt cruciaal!), warm aangekleed. Dan kan ik echt uren weg zijn en ik red me wel! Als ze gaat huilen, nou ja, dan ga je huilen Op het moment dat er iets gebeurd waar je niet op hebt gerekend kun je dan wel bedenken wat je gaat doen. Probeer eens een rampscenario te bedenken. Het ergste wat er kan gebeuren? Dat mensen medelijden met je hebben omdat je zo'n klein ukje hebt die moet huilen. Of dat je een uur in de wind stinkt met een ondergepoept kind Of dat je in de snackbar moet gaan zitten voeden/fles geven (ook al eens gedaan ). Of dat je kind een half uur huilt tot je weer thuis ben (met wat voor reden dan ook). Als je daarmee kunt leven, dan zou ik gewoon lekker eens wat vaker weg proberen te gaan. Het zijn geen enorme problemen, toch?
ik heb die angst niet gehad, gooide zo de kinderwagen in de auto haar erin en klaar, of we gingen lopend naar de stad(10min lopen ong) en scheelt denk ik ook dat we ook babymassage hebben gehad en ik daardoor al vrij snel elke week alleen met haar weg ging. en als ze in de winkel wat jammeren, gewoon een kisperzakje geven(zak chips ofzo) of zak bolletjes, zijn ze druk bezig en afgeleid ideaal ik ging elke week wel een paar keer met haar naar de winkel, gewoon simpele dingen halen (en zo probeerde ik weer een beetje conditie op te bouwen) en nog ga ik vaak met haar weg, vandaag lekker in de bossen gelopen, draagzak om kin erin honden mee, samen kerstspullen gekocht.
Ik vond het wel spannend, zeker helemaal in het begin, wat een overwinning toen ik met Eva naar een babywinkel ging toen ze 10 dagen oud was! De week erna weer even naar een babywinkel en meteen erna even snel naar de supermarkt en zo werd het langzamerhand steeds meer/langer en ook vertrouwder. Het is gewoon een kwestie van doen. Je moet er zelf natuurlijk ook erg aan wennen dat zomaar even de deur uit gaan even wat ingewikkelder is. Maar hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het gaat. Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat je kindje even huilt? Het vervelendste is dat nog voor je kind, maar ook dat hoort er soms bij. En zorg dat je voeding bij je hebt, genoeg luiers/doekjes en een schoon setje kleren. Het enige 'vervelende' waar je dan misschien niet veel aan kan doen is dat je kindje gaat huilen. Maar zo erg is dat toch niet? Eva heeft het heel soms nog wel eens, sta ik met mijn handen vol boodschappen ergens in de stad en heeft ze opeens een aanval van moeheid (ofzo ), terwijl het nog geen bedtijd is. Heel vervelend voor haar, maar dan moet ze wel eens wachten en dan troost ik haar als ik klaar ben met afrekenen. Nu is Eva wel een stuk ouder, maar ik bedoel te zeggen dat je dit soort situaties (kind huilt als je ergens bent) altijd nog wel zal hebben. Hoort gewoon bij het hebben van kinderen Maxicosi op de winkelwagen heb ik zelf nooit gedaan. Veel te eng inderdaad. Ik heb wel eens boodschappen gedaan met 2 karren, dus maxicosi in de ene en de andere voor de boodschappen. Niet echt heel handig maar als het niet al te druk is (wat meestal zo is midden op de dag) wel een goede oplossing. Maar vaak haalde ik maar een paar dingen en dat paste dan wel in de winkelwagen als de maxicosi daar ook in stond.
Ik ga er eigenlijk vanaf week 1 elke dag wel even uit. In het begin vond ik het ook eng, en was ik bang dat Vigo compleet over de rooie zou gaan als ik net in de rij sta ofzo. Maar juist als ik maar blijf bewegen met zijn wagen dan blijft hij rustig, hij houdt dus echt niet van stilstaan, dat is wel eens lastig in de supermarkt. Nu ik hem sinds vorige week in het buggyzitje heb liggen gaat het veel beter, nu ziet ie tenminste wat, hij lacht zelfs naar vreemden. Ik overweeg dan ook binnenkort eens een keer de bus te pakken, dat heb ik dus nog niet gedurfd .
Gevoel is wel een beetje herkenbaar hoor... al heb ik het voornamelijk als we met de auto weggaan (ik kan me zo slecht op de weg concentreren als zij zit te gillen; komt niet echt ten goede aan de verkeersveiligheid!!) Ik heb voor ernstige schreeuw-gevallen altijd een flesje sap en een speeltje bij me... en toen ze nog zo klein was als jouw kindje ging ze eigenlijk altijd heerlijk slapen in de maxi-cosi of wandelwagen. Ik zeg: doen!! (erg he?)
Ik ging juist heel graag samen op pad, omdat anders de muren zo op me af kwamen. Kleine boodschap deed (doe ik nog steeds) te voet met de kinderwagen. En ja, hij moppert en huilt wel eens, boeit me niet zoveel... probeer altijd iets bij te hebben om hem bezig te houden als hij zich gaat vervelen, boekje, koekje, flesje drinken.... Probeer het gewoon, ga steeds een stukje verder of langer.\probeer er van te genieten anders krijg je daar nog spijt van!