Had vandeweek wat merkkleertjes van mijn dochter op mp gezet. Had veel reacties en ben met het hoogste bod akkoord gegaan. Ik mijn gegevens toegestuurd en ineens hoor je helemaal niks meer!! Maar nu ze mn bankrekeningnr en gegevens hebben kunnen ze dan niet rare dingen uithalen met mn bankrekening??
Denk dat dat toch het "probleem" van mp is. HIer gaat het heel vaak goed, en soms dus niet. Maar denk niet dat ze veel met je rek.nr. kunnen
Hier van de week ook weer zoiets.. ze zou komen om het op te halen, ik wat mogelijke dagen/tijden doorgegeven en het adres.. en vervolgens hoor ik niks meer! Zo stom vind ik dat, laat het dan even weten als je toch geen interesse meer hebt!
Ze kunnen er niets mee volgens mij, maar zelf vind ik dat ook nooit prettig. Hetzelfde als je je adres geeft om iets op te laten halen en dan komen ze niet (maar ze hebben wel je adres en weten misschien ook wel dat je een bepaalde dag niet thuis bent) Of wat ik nu heb, of ik even een pakje kan versturen naar Nigeria.... daar begin ik dus niet aan.
uhh ik wil je toch even waarschuwen! ze kunnen hier wel degelijk iets mee! mijn vriend heeft vroeger in het criminele circuit gezeten, en weet zo dat er via tele bankieren wel degelijk geld van je rekening kan worden gehaald. dit is onlangs nog gebeurt bij zijn baas!! ruim 2000 euro van zijn rekening gehaald via tele bankieren. mijn vriend zegt dat als er een zwart vlakje in je beeld komt met de vraag over een code, dan moet je deze niet invullen!! wil je niet bang maken maar hou het wel goed in de gaten, je weet tegenwoordig maar nooit!
Inderdaad het is een camera..... Vorige keer met een printer ook al zulke mailtjes gehad. En ook altijd de vraagprijs of zelfs meer bieden als de advertentie net maximaal een halve dag erop staat.
Pfff zo herkenbaar!! Ik heb de afgelopen week al zeker 8 keer mijn rekeningnummer gegeven en maar 1 iemand die ook werkelijk wilde kopen!! Waarom bieden en onderhandelen als je geen interesse hebt?! Erg frusterend...
Met alleen het rekeningnummer kunnen ze niets. Ook niet telebankieren. Daarvoor hebben ze namelijk ook het pasnummer en de pincode nodig om mee in te loggen, of bij de ING een inlognaam, wachtwoord en TAN-code om een overschrijving mee te bevestigen. Voor de zekerheid kun je je wachtwoord veranderen. Dat is sowieso aan te raden, om regelmatig te doen. Verder, over niks meer van zich laten horen ... sja ... De mogelijkheden: 1) Ze hebben op meerdere dingen geboden, en gaan voor een andere aanbieding 2) Ze hebben ineens geen interesse meer, dus laten ze niks meer weten 3) Ze zijn op vakantie of hebben een andere reden dat ze een tijdje niet kunnen reageren. Meestal is het gewoon onbeschoftheid dat ze geen moeite willen nemen om te zeggen dat ze geen interesse meer hebben. Mijn advies: Als iemand een bod gewonnen heeft, dan niet meteen de gegevens sturen, maar eerst een mailtje met de melding dát ze gewonnen hebben en als ze interesse hebben, ze binnen een bepaalde termijn (bijvoorbeeld een week) kunnen reageren. Anders ga je de deal aan de eerstvolgende in de lijst aanbieden.
Bij sommige dingen (winkels, abbo's etc.) kun je door middel van een eenmalige machtiging betalen. Als je daarmee jou rekening nr. invullen, kunnen ze er dus zeker wel wat mee. Je kunt het achteraf natuurlijk wel terug laten boeken, maar ze kunnen er zolang mee door gaan als ze zelf willen.
andersom kan ook. ik heb gereageerd op een kledingadvertentie. zij stuurt een mailtje met de vraag wanneer ik het op kom halen. Ik stuur een mailtje terug en vraag om haar adres gegeven en de dagen dat ze thuis zal zijn en vervolgens hoor ik niks meer.
Mensen die bieden, 1 dag check ik mn mail niet, dag erop bod verwijderd. Reden: U reageerd niet meer, En dan 2 dagen later WEER bieden, maar dan 5 of 10 euro lager. Jaaaaaaaaaaa daag, ga vliegen gek, dan wil ik nog niet eens meer verkopen aan zo iemand!