Tip van de wasmachine monteur

Discussion in 'De lounge' started by pientje1, Feb 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Misschien is het jullie al bekend maar mij nog niet: 2 keer per jaar een lege kookwas draaien met een vaatwastablet all in one. Dat lost de vetten van het vloeibare wasmiddel op. Helpt dus ook tegen stank. Ik draaide regelmatig een kookwas, maar niet met een vaatwastablet. Wel all in one, zei hij!
    Heb het nog niet geprobeerd, want hij is kapot :x.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hier kreeg mijn moeder jaren geleden de tip om dat te doen op 95 graden maar dan met een fles schoonmaakazijn. Zeker voordat he op vakantie gaat en je weet dat hij even een tijdje niks hoeft te doen.
    Zelf gebruik ik een paar keer per kaar machinereiniger.
    Van de Aldi meestal.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik draai regelmatig een 90 graden was met schoonmaakazijn.
    Maar gebruik nooit vloeibare wasmiddel. Altijd poeder!

4. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zou ook liever gewoon poeder gebruiken maar ik vind dan altijd klodders poeder en witte vlekken in/tussen de was, bah. Ook als ik extra spoel (en ik gebruik minder dan de aanbevolen hoeveelheid).
    Lege kookwas doe ik ook meestal met een vaatwastablet.

5. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,148
    3
    38
    Drenthe
    Ik doe 1 keer per 2 maand een was draaien met zilver soda, ook geen stank en geen viezigheid en de afvoer is dan zeker weten goed schoon en geen resten van wasmiddel oid. Heb nooit een afvoerlucht in de machine.

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,300
    2,569
    113
    ik ben weer van vloeibaar naar poeder gegaan, sindsdien is mijn was weer schoner en geen standoverlast meer.

Ik doseer altijd maar max 2/3 van de aangegeven dosis. Schijnt voor je kleding en machine beter te zijn.

Draai 1 keer per maand een kookwas.

De vaatwasser draait trouwens ook op of een halve tablet of poeder waar ik maar 1/3 van de aangegeven dosis en alles wordt altijd prima schoon, kreeg ik als tip van van de ATAG meneer

Share This Page