Tijdelijk wonen in het huis van mijn schoonvader

Discussion in 'De lounge' started by Sjakie22, Feb 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

Feb 13, 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ons nieuwe huis wordt pas eind 2015 opgeleverd. Tussen de verkoop van ons huidige huis en oplevering van het nieuwe huis kunnen we logeren in het huis van mijn schoonvader. Hij gaat dan tijdelijk in zijn tweede huis wonen.

Kunnen wij ons tijdelijk inschrijven op zijn adres of heeft dat gevolgen voor zijn pensioen of AOW? Mijn schoonvader heeft een koophuis.

Waar moeten we nog meer rekening mee houden? Eind december wordt mijn zoontje 4 jaar ( leerplichtig).

2. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

Oct 30, 2012
    1,027
    0
    0
    Vanaf 5 jaar is je zoontje leerplichtig. Kan je niet beter de gemeente info vragen. Lijkt me niet dat je schoonvader word gekort op z'n pensioen maar aow weet ik niet.

3. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik zou bij de gemeente goed informatie op vragen en anders alleen het huis gebruiken als postadres.
    Ik weet niet of dat kan maar wij kunnen ons nu al inschrijven op ons nieuwer adres terwijl het nog in aanbouw is.

Leerplicht is in Nederland vanaf vijf jaar. Het is echter erg gebruikelijk om je kind vanaf vier jaar naar school te laten gaan maar geen verplichtingen.

4. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

Feb 13, 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie reacties.

Share This Page