Inbouwkast

Discussion in 'De lounge' started by Roos123, Feb 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Wij willen in onze slaapkamer een inbouwkast laten plaatsen.
    Ik ben online aan het zoeken geweest.
    Maar ik zie door de bomen het bos niet meer..
    Ik heb even wat tips nodig. Dus wie heeft er een inbouwkast?
    Waar is de kast gekocht?
    Wat kostte alles bij elkaar ongeveer?
    Hoeveel deuren heb je bij welke afmetingen?
    En heb je tips als het om het binnenwerk van de kast gaat?
    Misschien een fotootje? ;)

Alvast heel erg bedankt?

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Een 'inbouwkast' is voor mij een kast die in de muur zit. Dus ik begrijp niet zo goed hoe je die wilt laten plaatsen als je muren daar niet al de ruimte/dikte voor hebben? Of misschien begrijp ik je verkeerd?

3. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Waar komt de kast, tegen een muur of onder een schuin dak bijvoorbeeld?

Ikea heeft hele zelfbouwsystemen met kastinrichting en verschillende fronten. Misschien daar eens orienteren?

Wij hebben lage kasten gemaakt onder t schuine dak, met 1 plank en deurtjes ervoor. Als je (man) een beetje handig is kan je het zelf maken.

4. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Tegen een muur, tussen twee muren in. De kast komt vanaf de vloer tot het plafond. De breedte van de kast wordt 2,88 en de hoogte 2,63.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Aha! Ik snap 'm. Ik zou kijken naar de kastsystemen van IKEA. Die vind ik prachtig! Erg veel opties qua inrichting. Als je die een beetje mooi passend kwijt kunt, dan is dat ook vak voordeliger dan een timmerman die echt op maat bouwt.

6. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

Mar 4, 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Zelf maken, binnenkant van platen kan je zelf de indelingen maken, en dan een railsysteem en daar deuren in kopen die op maat zijn gemaakt, kijk eens bij de raab Kärcher daar hebben wij de onze weg

7. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    Ik lees mee

8. DDucky

DDucky Bekend lid

Jul 7, 2014
    997
    317
    63
    Wij gaan onze eigen kast bouwen omdat onze hoogte (2.71 meter) niet beschikbaar is. Of hij kost minimaal 2000 euro als je hem speciaal laat maken bij zo'n bouwmarkt.

Wij gaan hem maken van meubel panelen (kun je bij elke willekeurige bouwmarkt halen) en laten daar de planken op maat zagen. Is wel even werk om precies uit te zoeken welke maten je nodig hebt maar het bespaard je een hoop geld!
    Onze kosten voor alleen de planken komen nu onder de 500 euro.. en die schroeven ed kosten nou ook niet gigantisch veel. Ik kan straks wel even kijken of ik een foto kan maken van onze kast tekening als je wilt?

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Wij hebben die van Ikea ook gedaan. Echt prachtige kasten.

We hebben ook gekeken bij bouwmarkt inbouwkasten...maar die waren echt veel duurder en we hebben gekozen om het nu eerst niet te duur te doen.

De ikea kasten kun je heel mooi indelen

Wij hebben over de hele muur van 3,5 meter 6 deuren. 6 aparte kasten. Met ook weer allemaal andere indeling en ruimte voor alles. Mooi sieraden vak erbij. Veel ruimte. We hebben nu maar 1 kamer met kasten voor alle kleren en in die kamer nu ook alle ruimte voor sport/gym

Kosten ongeveer 900 euro

We hebben een beetje een aparte kleur gekozen voor de deuren maar wij vonden het wel erg leuk om het Italiaans te doen.

View attachment 442383

View attachment 442384

10. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Graag:)

11. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Ziet er heel praktisch uit! Heerlijk genoeg kastruimte!

12. veense

veense Niet meer actief

Ruim assortiment inbouwkasten op maat - VERSTEQ

Zij hebben bij ons in de bijkeuken een inbouwkast geplaatst, ongeveer dezelfde afmetingen als jij. Wij hebben alleen planken, 3x7 stuks, achter 3 schuifdeuren, maar iedere indeling is mogelijk.
    Kosten waren circa 1700 euro, inclusief plaatsen.

13. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

Nov 18, 2011
    990
    52
    28
    mh
    De ikea kasten zijn erg mooi, maar hebben deze geen standaard maten? Dan heb ik het voornamelijk over de deuren.
    De deuren die ik gezien heb zijn bijv. niet in te korten. Of hoe wordt dat gedaan met deuren?
    Wij hebben bijv. een breedte nodig van 2.25 m. Dan zie ik deuren voorbij komen van 50 cm of 1m breed per deur en dan kom je al nooit uit. Lossen jullie dat op door de zijkanten op te vullen met een plaatje?

14. DDucky

DDucky Bekend lid

Jul 7, 2014
    997
    317
    63
    Sorry ik was helemaal vergeten om er een foto van te maken :eek:
    Maar bij deze als nog de foto :)

20150209_190338.jpg

Het linker lade blok hebben we bij de ikea gekocht omdat het teveel werk was om zelf te maken.

De rest kost qua planken: 270 euro (incl. deuren en achterwand).
    De hele kast is dan gemaakt van meubelpanelen behalve de achterkant dit word MDF van 4 mm dik.

Bovenin komt er een uitstekende bak waar ledlampjes in komen.

Mocht je meer infomatie willen mag je me altijd een pb sturen :)
    Nogmaals sorry dat ik hem zo laat pas upload.

15. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Wij zijn er uit. Een plaatselijke bouwmarkt laat de deuren op maat maken. Deuren worden dezelfde kleur als bed en zijn verder gewoon glad. Het worden drie deuren. Inclusief rails enz. voor 600 euro. Dan moet het binnenwerk nog wel gedaan worden, maar dan zijn we voor 1000 euro wel klaar.

Ik had online hele mooie klassieke deuren gezien met zo'n lijst erop. Maar tja, dan betaal je wel duizend euro meer voor alleen de deuren.
    Zoals het nu is wordt het vast ook heel mooi;)

Iedereen bedankt voor het meedenken en de foto's :)

Share This Page