Ik dacht laat ik dit even met iedereen delen, want als mensen bij mij zijn die kleine kindjes hebben zeggen ze gelijk: ach wat makkelijk dat ga ik ook doen. Ik knip het brood in stukjes i.p.v. snijden. Zo krijg je keurige stukjes brood. Ik vond dat gehanes met een mes maar niets. Hebben jullie ook van die tips waarvan je zegt, ach dat ik daar niet eerder aan heb gedacht!
Ik snij het in repen, als je een goed scherp mes hebt wil het prima. Maar als alternatief vind ik je schaartip helemaal niet zo gek. Volgens mij heb ik wel eens een soort schaar-mes gezien op tv bij "het beste idee van nederland", de sches: zie hier
ik knip wel vaker eten inderdaad, kipfilet bijvoorbeeld, dat is niet te doen hier (wij hebben geen goede messenset voor vlees) met de schaar krijg je prima blokjes (ik heb een aparte schaar daarvoor )
grappig zeg die sches, dan hoef ik niet nog eerst een mes vies te maken om het beleg er op te smeren. Hahahaha........
misschien al een heel bekend idee, maar voor wie het nog niet weet: worteltjes schrappen met de dunschiller of kaasschaaf, gaat ook lekker snel
Ik scheur het brood gewoon in stukjes en her en der doe ik er een likje beleg op en om sommige stukjes niet. Ziet er niet netjes uit, maar het gaat er lekker in.
je kunt het brood, na het beleggen, ook oprollen en dat in het handje geven. heel erg schattig om te zien hoe het laatste stukje 'onvindbaar' is...