Tip van kraamzorg (navelklemmetje)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door 2g4e, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Oh jak nee. Vind t helemaal niets.
    Hier heb ik t klemmetje wel in haar doos zitten. Maar no way dat ik dat vieze stompje ga bewaren haha. Maar ieder zo z'n ding natuurlijk

2. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ik persoonlijk zou er nooit voor kiezen om de navelklem van mijn kinderen aan mijn sleutelbos te doen, Ik doe het veel liever lekker in de doos, zodat ze het later als ze de deur uit gaan, mee kunnen nemen samen met andere geboortespullen.
    Daarbij vind ik de opmerkingen als : VIES, een beetje te..........
    Het is zeker niet vies. Dat ding zat om de navelstreng wat jou en je kindje verbond. En daarbij kun je de navelklem gewoon in kokend water een paar minuten koken, voordat je hem weg legt of gebruikt aan een sleutelbos. Is hij ook direct schoon :)

3. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik heb ze ook van alle 2 de kids aan mn sleutelbos hangen :)

4. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Blij dat niet iedereen het VIES en GOOR vindt... Ik heb het stukje navelstreng niet bewaard want ik verwacht niet dat daar ooit iets mee gedaan zal worden. Van mijn oudste heb ik zowel het stompje als het klemmetje nooit gehad want die viel eraf in het zkh en heb het nooit mee gekregen. Er is inderdaad een kans dat ik mn sleutelbos verlies maar manlief heeft er dus ook 1 dus hebben we toch altijd nog een reserve hihi...

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hmm bij mij hangen idd de stompjes er ook nog aan, die laat ik dus toch maar in de doos liggen :)

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    @2g4e: Zijn er bij jouw kindje ook echt twee navelklemmetjes gebruikt? Normaal gesproken blijft er toch 1tje tot het eind opzitten? Ik ben er wel nieuwsgierig naar ;)

7. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ja zijn beide gebruikt. Ze had er eerst één maar het stompje ging lekken dus moest er een tweede klem op.

8. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Dat komt nu in jullie geval mooi uit :)

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Waarom vies? Ik heb alle 3 de stoepje met hun eerste pakje ziekenhuis bandje en geboorte kaartje ingelijst.
    Zou niet weten wat er vies aan is

Deel Deze Pagina