Hoi, Afgelopen maandag heb ik mijn eisprong gehad en sinds vandaag (3 dagen daarna) lichtbruine afscheiding. Nou heb ik dat bij mijn laatste paar cyclussen ook gehad en dat liep helaas steeds uit op een ongesteldheid. Nou wordt ik daar dus echt super onzeker van! Want is het weer een teken dat ik ongesteld ga worden of zou het ook iets anders kunnen zijn? Daarom mijn vraag: weet iemand hoe het komt dat je al zo lang vantevoren bruine afscheiding kunt hebben? Want dit is echt niet fijn...
Ik zat me net te bedenken. Zou het te maken kunnen hebben met je eitje? Dat deze niet bevrucht is en afsterft, wat vervolgens oud bloed met zich meeneemt? Of misschien juist een bevrucht eitje wat zich een weg baant naar de baarmoeder en daardoor wat oud bloed meebrengt?
De laatste twee dingen die je noemt voor een oud eitje of juist een nieuw eitje dat zou kunnen kloppen want die dingen komen wel voor! Want dit is je eerste kindje? Zo ja, misschien andere die al een kindje hebben herkennen dit.. Toch even afwachten?
Hoi Engeltje, Bedankt voor je reactie! Dit wordt inderdaad mijn eerste kindje, dus kan het niet echt vergelijken. Vind het gewoon zo vreemd waar het ineens vandaan komt, aangezien ik over anderhalve week pas menstrueer. Toen ik de pil nog slikte had ik ook bruine afscheiding, maar dan zo'n 3 dagen van tevoren. Nu is het vaak al 10 of 12 dagen van tevoren. Hopelijk iemand die het wel weet?
Hier precies zo.. telkens na een ongi. ongeveer 3 weke (mijn ongi wisseld de ene keer 5 weken de andere keer 6 of soms zelfs 8, dan verlies ook ook steeds bruinig afscheiding, soms van die sliertjes/vlokjes maar idd allemaal heel erg donker. Ik ben ermee naar huisarts gegaan, heb dit vanaf ongeveer november. maar ze zegt dat er niets bijzonders is, er is een kweek gedaan, geen infecties.. k wilde zelf laten testen op kanker, omdat mn pa jong is overleden, heb ik al heel snel angst dat ik die ziekte ook krijg. Maar ik moest me geen zorgen maken, er was geen aanleiding toe om dat te onderzoeken. was nog jong enz vanaf 30 word het automatisch onderzocht. ze zei me af te wachten, en na gemeenschap als t dan helder is, gelijk aan de bel moest trekken. Nou dat is in ieder geval niet zo gelukkig. Maar toch die onzekerheid. vorige keer had ik het dus ook, en jawel 2 wk na dat bruinverlies werd ik ongi, ik denk dan toch dat er iets is met eisprong ofzo.. want als t iets ergs is dan zou dat toch de hele cyclus door zijn lijkt mij. pff wat een lichaam. ze zei wel, je kunt ook even de pil nemen en dan kijken hoe je lichaam er op reageer. Kweet zelf niet wat ik moet doen. Nu heb ik dus vanaf afgelopen zaterdag ook weer bruin verlies, dan weer dag niet, dan weer veegje, dan weer niet ga zo maar door. dus we wachten wel weer af. volgende week zaterdag verwacht ik dan de ongi ongeveer. dat zou betekenen dat ik dan weer 5 weke cyclus heb. Heb nog even ovu teste besteld. kijken wat die aangeven. zaterdag gaven ze niet echt een streepje, dus lijkt mij niets met eisprong dan.. K hou t hier even bij.. misschien meer mensen zijn met zo'n vreselijk cyclus en rommeligheden Vind t wel erg vreemd, heb dit verder nooit gehad voor of na de geboortes van onze kinderen.