Tip van mijn gyneacoloog om snel zwanger te raken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mamabri, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    TS bedoelt het goed hoor... en ik verbaas me er nog steeds over hoe weinig sommige vrouwen van voortplanting afweten als ze "aan kinderen willen beginnen".

Ik kan me voorstellen dat die vrouwen hier best wat aan hebben.

Het zal van TS vast niet de bedoeling zijn geweest om te kwetsen. We zijn hier immers allen met hetzelfde doel: zwanger worden (zijn en blijven)

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Je wordt er niet bepaald aardiger op zeg! En me ook nog eens neerzetten als zijnde en leugenaar? Meid doe normaal en ga lekker je frustraties ergens anders botvieren!

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Omdat het in mijn optiek wat "neerbuigend" overkomt naar het stel wat voor hem zit. Snap je wat ik bedoel? Als ik daar zit, dan zit ik daar voor een reden, omdat ik alles al geprobeerd heb, en het nog niet is gelukt. Dan wil ik dus NIET horen "probeer het nog eens zes maanden, om de dag tussen dag 10 en 20, grote kans dat je zwanger wordt"... (klinkt nl. als een medicijn, "2x daags na het eten 1 klusronde ... kuur afmaken"... ;))

Zo bedoel ik het meer. En nee, je zegt idd nergens "garantie" .. maar "grote kans" vind ik dicht in de buurt komen ;) En dan heb je je 6 maanden je aan je "kuur" gehouden, en dan is het nog niet gelukt. Ik denk dat je dan met veel meer zenuwen/pijn/onzekerheden etc. tegenover een gyn zin. "Ja maar, u zei ..!?" En dan ...

Een arts in zijn algemeenheid heeft daar in mijn optiek rekening mee te houden.

En ik geloof niet perse in onverklaarbare onvruchtbaarheid, dat is ons jaren voorgehouden, totdat we naar het buitenland gingen (Dld) en we na de onderzoeken (die daar wel gewoon worden gedaan) opeens wel een verklaring hadden ... maar goed, dat is een andere discussie en niet voor dit topic ;)

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik snap hoe je het bedoeld :)

5. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Mensenlief, als je pissig wordt van zo'n berichten, lees er dan gewoon over en KIES ervoor om niet te reageren.

Ik ben er héél zeker van dat er wél dames zijn die het een waardevolle tip vinden. En ik vind het ook goed dat TS die gepost heeft.

Ik vind het hier tegenwoordig soms echt de verkeerde kant uitgaan. Bij het minste "gevoelige" berichtje krijg je langs alle kanten opdonders. Laat mensen toch in hun waarde en bekijk niet alles vanuit JOUW STANDPUNT.
    Het is niet omdat JIJ al zo lang wacht, in de mmm zit, gelijk wat, dat anderen geen baat hebben bij extra info.

Zo... en dit moest er even uit. Vind het de laatste tijd echt erg.

6. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    @thelady, nou meis je omschrijft goed zoals ik er ook over denk.
    Waarom moet iemand zich zo in de verdediging schieten als ze het goed bedoelt. Vind het er ook regelmatig lomp aan toe gaan!!!

@mamabri, meis trek het je niet aan... laat sommige het uitzoeken met hun gezeik. Sommige mensen kunnen gewoon niets hebben. Sorry hoor maar kan me echt pissig maken om sommige opmerkingen... en hoef denk geen namen te noemen!!!

7. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Nogmaals haar bedoeling was goed!!

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik vind het ook te belachelijk voor woorden hoor, maar goed, ze zet eerder zichzelf hiermee te kijk als mij :p Ik vind het werkelijk waar triest als iemand zodanig gefrustreerd is dat ze blijkbaar een ander ook niets meer gunt (dmv een tip die welliswaar haar niet hoeft te helpen, maar wellicht een ander wel). Niet mijn probleem in elk geval ;)

9. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Mee eens,
    voor degene die al lang mee draaien en alles al hebben geprobeerd kan ik me voorstellen dat je het "gesneden koek" vind.
    Maar ook ik ken genoeg stellen die nergens vanaf weten hoor.
    Bijvoorbeeld het tellen van de cyclusdagen...ehm.."moet je de weekenden ook meetellen?"....echt serieus!
    En lullig en neerbuigend of niet....mijn gyn zegt dus gewoon precies hetzelfde...

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat kan niet sprits! Dat lieg je!! :D geintje (sorry kon het niet laten)

11. Bri

Bri Niet meer actief

zal wel dezelfde gyn zijn dan....:D

Maar goed. Die gyn zegt dat in de spreekkamer tegen een bepaald stel in een bepaalde situatie, en niet tegen iedereen die nog niet zwanger is maar het wel wil worden.
    Dus: heb je niks aan deze tip, leg hem dan naast je neer, blijkbaar is hij niet voor jou bedoeld.

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou voel ik me niet direct aangesproken (ik geloof dat ik mijn punt toch best redelijk normaal heb aangegeven) ... maar om het dan maar direct "gezeik" te noemen? Ik geef toe, de laatste tijd is er vaak rumoer om dergelijke topics, maar om het nou direct zo te noemen?? Het is gewoon niet makkelijk om dat te lezen, het voelt alsof je dan als MMM meisje faalt (en dat gevoel is er toch al in die mallemolen, je lichaam werkt niet, en dat voelt als groot falen), en dan komt zoiets 1.000 keer harder aan. Is het goed, vast niet, maar helaas een fact of live dat er soms zo reageert kan worden.

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik denk dat de meeste berichtjes hier niet naar de ts zijn gericht, maar meer naar de gyn toe. Als een gyn zegt dat je om de dag moet klussen en dat je dan een hele grote kans hebt op een zwangerschap, dan is dat gewoon een opmerking die kant noch wal raakt!

Als je bij een gyn zit vanwege het niet zwanger kunnen worden, dan ligt de oorzaak vaak toch ergens anders dan bij het niet regelmatig seks hebben. Als je niet zwanger wordt, ga je vanzelf eens rondkijken op internet, je inlezen en kom je sowieso al snel bij het advies uit om het om de dag te doen. Dan ga je toch al snel alles aanpakken om de kans zo groot mogelijk te laten worden: regelmatig klussen, ovulatietesten doen of tempen, vitaminen gebruiken, je levensstijl aanpassen, enz. In de regel heb je zelf dan al vanalles geprobeerd. Als een gyn vervolgens tegen jou zegt: Ga maar om de dag seks hebben en dan word je vast snel zwanger, dan komt dat heel neerbuigend en achterlijk over. En dat verwacht je ook niet van een gyn, aangezien hij/zij juist moet weten dat er zoveel meer bij komt kijken en dat je daar niet voor niks zit. Helaas kunnen artsen nogal eens flink uit de hoogte doen en word je niet altijd als een individueel persoon bekeken, maar als nummertje zoveel.

Vandaar dat veel meiden over die opmerking vallen, denk ik. Niet omdat ts het hier neerzet, want dat is met de beste bedoelingen gebeurd. Meer naar de gyn toe, die zulke uitspraken niet in zijn algemeenheid hoort te doen. Ik snap Maartje's frustratie, alleen had ze het wel iets tactvoller kunnen opschrijven. Want nu komt het wel erg aanvallend over.

Succes allemaal!

14. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    @suzq dat was ook niet voor jou bedoeld meis!! ik bedoelde iemand anders daar mee. dus voel je niet aangevallen.
    Ik snap best dat het voor sommige heel frustrerend is.
    Maar ik houdt zo vaak en zo vaak heeeeel netjes mijn mond op dit forum terwijl er andere met zoveel onrespect gereageerd word dat ik misschien ook wel uit de bocht vloog omdat ik vind dat ze aangevallen word terwijl TS het echt goed bedoelt!!!
    DUS MEID WAS NIET OP JOU VAN TOEPASSING DUS SORRY!!

Maar wat jij omschrijft over de mmm snap ik ook goed! Maar er wordt heel vaker door mensen zo gereageerd, en dan is het net alsof mensen (die geen problemen hebben met kinderen krijgen) niet mogen reageren omdat ze tenslotte niet mogen klagen!!!
    En dan doel ik niet op dit topic.
    Dit was gewoon oprecht goed bedoelt en volgens mij heeft ze het beste voor voor andere.
    En dan vind ik het niet eerlijk dat ze als onnozel word afgeschilderd.

15. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Je hoeft je helemaal niet aangevallen te voelen en al zeker niet "falend". Ik begrijp ook dat sommige vrouwen hier gek worden van zo'n tips, kan me daar echt wel een voorstelling van maken. Je hebt het in je vorige posts echt allemaal netjes uitgelegd.

Het is gewoon moeilijk, we zitten hier met ontzettend veel vrouwen bij elkaar. Van meiden die helemaal "nieuw" zijn en dus nog niet ingelezen zijn tot meiden die echt al vanàlles meegemaakt hebben en waarschijnlijk veel te veel.

Mijn punt is dat er de laatste tijd (niet door jou overigens) soms erg kort, sarcastisch, snerend en uit de hoogte gereageerd word. Terwijl we allemaal OOIT zo'n groentje waren. Misschien naief en onwetend.
    Ik vind dat absoluut geen fijne sfeer, het forum moet open zijn voor iedereen in élke situatie.

Ben daarom ook van mening, als je niks opbouwend/positief/informatief kan zeggen, sluit het topic en vergeet het gewoon.
    Kreeg onlangs ook zo'n reactie omdat ik de term VMK blijkbaar verkeerd gebruikte. Had het veel fijner gevonden als die persoon in kwestie dat gewoon aan mij uitgelegd had ipv eerst zo neerbuigend te reageren.

Maar goed, dit is dus echt niet naar jou gericht, vind dat je heel "beschaafd" forumt ;)

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Precies ;)

En ik blijf er bij dat indien je geen dramatische vruchtbaarheidsproblemen hebt dit toch een goede methode blijft. Overigens is mijn gyneacoloog een zeer aardige en betrokken arts, hij behandeld ons absoluut niet als een nummer. Na mijn miskraam vorig jaar heeft hij ons 's avonds en een paar dagen later nog eens gebeld hoe het met mij ging :) Welke arts is nog zo?

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dank je ;) maar ook ik heb zo mijn slechte momenten qua forum hoor :D (hangt af van welke periode in de cyclus we zitten ... hoe dichter tegen menstruatie aan, hoe bitcheriger ik kan zijn ... En aangezien ik nu net uit mijn menstruatie ben ... ben ik de aaaaaardigste persoon zelve... lang leven de vrouwelijke (PMS) hormonen ....:D

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zo bitcherig vind ik jou niet overkomen, eerder kritisch en dat mag uiteraard, daar is het een openbaar forum voor ;)

19. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Oh jeetje...
    Ik begrijp nu wat sommige leden bedoelen met dat je bijna niks meer mag zeggen zonder dat je iemand uit de mmm op je dak krijgt!

Ts, ik snap de goede bedoelingen wel en ik hoop dat er heel veel meiden op die manier ook zwanger raken!
    Er zijn er zat die nog niet weten wanneer hun vruchtbare dagen zijn en op de verkeerde momenten sex hebben.
    Als alles goed is en je cyclus 'normaal', is de kans ook groot dat het zo lukt en inderdaad, als dat niet zo is, dan heb je niks aan deze informatie, maar als je geen eisprong hebt, heb je ook niks aan ovulatietesten en die zijn er ook gewoon...

Trek je er aub niks van aan!!!

20. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    :D heel herkenbaar, zo ik dan eindelijk ongesteld worden vandaag??

hahah!

Deel Deze Pagina