LOL Hmm dat viel mij ook op maar ik dacht dat het toeval was dat ik het net achter elkaar las ofzo. Ik hoop toch dat een indeling "newbies" en "ouwe rotten" (zelf te bepalen waar u invalt ) niet nodig is. Ik weet het het, de lente is wat waterig maar laten we het hier dan een beetje zonnig houden Als iedereen gewoon nadenkt over wat ie post, pavlov-reacties achterwege laat, ...bladibla... enz, dan blijft het leuk.
Helemaal mee eens. Wij hebben jaren geprobeerd, van iui tot ivf en zelfs icsi. Naar het buitenland geweest omdat ze daar verder zijn. En niks mocht baten. En de reden: onbekend, alles werkte. Nou, we konden om de dag klussen wat we wildn, niks hielp. Zelfs de laatste 2 jaar mmmpauze gehad, wie weet als we het los zouden laten. En vooral om de dag blijven klussen, want je weet maar nooit. En nu zijn we bezig met ecd, in 2 jaar tijd zijn mn eicellen zeer verslechterd, zijn we in februari met de laatste poging achter gekomen. wie weet zijn ze altijd al zwak geweest en was dat de reden dat zwanger raken nooit gelukt is,maar daar zullen we nooit achter komen. In die zin is het dus heeeel kort door de bocht van die gyn, hij zou beter moeten weten...
Wilde niet al te negatief overkomen. Om de dag klussen is een goede methode, maar helaas geen garantie, zelfs niet als alles okay schijnt te zijn. Maar gelukkig worden de meeste vrouwen uiteindelijk gewoon zwanger. Dus ik wens iedereen hier veel succes! Ps misschien had de titel van dit topic moeten zijn: tip van de gyn om je zwangerschapskansen te verhogen.
Wij klusten de hele maand om de dag.. (omdat ik niet wist hoelang mn cyclus was).. En ik ben ook 2 keer meteen aangeteld..
Lees nu pas de reacties hierboven.. En idd daar hebben jullie helemaal gelijk in! Alles moet dan idd in orde zijn..
pfff sommige dames hebben erg korte lontjes. de tip was waarschijnlijk zeer goed bedoeld.. ookal wisten veel dames het al , en ookal geld het niet voor iedereen ik heb 4 kindjes verloren , over 1 zoontje 2 jaar en de ander 3jaar en 4dgn ( ja weet t precies!) gedaan. daarna een jaar lang geprobeerd , niets gelukt.... even pauze gehad van okt tot deze maand , en vanaf nu starten we weer verder. een kindjes krijgen is een groot wonder. maar laat je relatie ook een relatie zijn aub. er staan reacties tussen van : wij moesten om de zoveel dagen , of : ik moest...... je moet niets... je wilt....... sex moet iets zijn wat je beide graag wilt.. en dan verhoogt ook de kans op zwangerschap! als de vrouw vochtig genoeg word door toedoen van haar eigen lichaam.... en de partner ook "plezier " heeft in wat ie doet... dan is de kans op een zwangerschap iets gestegen.. en de kans op een fijne gezonde relatie ook....... ( geld uiteraard alleen voor degene die via de natuurlijke weg een kindje willen verwekken) en natuurlijk hoop ik voor iedereen op een mooie gezonde baby!!!
Eigenlijk is dit een versimpelde versie van SMEP, waarvan volgens mij wel bewezen is dat het de kans op een zwangerschap flink verhoogt! heeft vaak te maken met dat mensen het niet "volhouden" om het elke dag rondom de eisprong te doen en dan te vroeg stoppen (even heel kort door de bocht gezegd).
De SMEP methode zegt mij niks, zoals jij het omschrijft is het hetzelfde, zo niet, waar zit het verschil in dan?
Oke heel interessant Ik snap alleen het stukje over de hoestsiroop (heb ik dat wel goed gelezen ???) niet. Iemand die me dat stukje even in het kort wil vertalen.
Er is al iemand die alles vertaald heeft: http://www.zwangerschapspagina.nl/2159101-post18351.html Maar dan zou je dus hoestsiroop moeten slikken een paar uur voor t vrijen zodat je bm-slijmvlies meer/ beter doorgankelijk wordt? Hmmm...
Ja zoals ik het lees wel Of ik moet het zelf niet goed vertalen hahaha, mijn Engels is niet slecht, maar ik twijfel nu of ik het wel goed heb???
Ja, blijkbaar maakt slijmafdrijvende hoestsiroop ook je baarmoederslijm zachter = beter voor sperma'tjes.
Dan nog een tip van een Ouwe rot op deze site Randjefietsen! Heb dit zelf nooit geprobeerd, maar t schijnt een goeie te zijn hahah. http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/317353-randjesfietsen-wie-werd-zwanger-kreeg-j-m.html Succes!
Wel geinig (nou ja, niet dus!) dat ik, toen ik voor de eerste ging, dit dus braaf met manlief deed. En na anderhalf jaar geen zin meer had en het wel lukte. Alle keren erop ben ik zwanger geworden toen we het juist weinig deden. Overigens hier alle keren bijzonder geluk want mijn man heeft maar heel erg weinig zaadjes. Collega van mij zei altijd dat haar gyn had gezegd dat je dagelijks seks moest hebben van dag 7 tot dag 24. PFFFFFF.. dan krijg je toch pijn in je doos??