Tip van mijn gyneacoloog om snel zwanger te raken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mamabri, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Apart die SMEP methode.
    Ik vraag me alleen af in mijn geval, ik heb mijn eisprong pas rond dag 30 van cyclus, of ik dan ook echt op dag 8 moet starten met om de dag klussen. Want ik weet niet of we dat volhouden hoor. :O

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    #82 Bouwjaar1979, 11 mei 2012
    Laatst bewerkt: 11 mei 2012
    Even voor de duidelijkheid.. wat bedoel je met dit? Dat smep, de hoestdrank of dat randjesfietsen?

Wat versta jij onder weinig?

Ja ;) denk ook dat we dat beiden niet kunnen opbrengen.

Ik zou denken dat dag 8 is bij een "gemiddelde" cyclus met een ovulatie op +/- dag 14. Dat is dus zo'n 6 dagen ervoor. dan zou je zo op dag 24 kunnen starten. Dan moet je echter wel weer de zekerheid hebben dat je ei toevallig niet een weekje eerder komt.

Ook las ik bij dat smep-gebeuren 3 dagen achter elkaar, maar dat geld dan zeker alleen bij goed zaad. Als het laten-we-zeggen sub-optimaal is schijnt dat om de dag toch weer beter is? :(
    Aaaargh soms wordt er ook te veel beweerd

3. Weinig is 2 tot 3x per maand.. en bedoelde met wat wij deden, wat in de beginpost stond, dus om de dag. Die andere dingen heb ik nooit geprobeerd hoor!

4. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ja zoiets dacht ik ook al ja.
    En ja de zekerheid dat mijn ei dan pas komt heb ik ook niet. Want voor hetzelfde geld komt ie nu wel ineens weer eerder (of later).
    Maar goed ik temp en gebruik ovu testen, dus die kan ik dan wel weer opsporen. En dan gaan we gewoon 3 dagen achter elkaar proberen te klussen. ;)
    En tot die tijd doen we het gewoon wanneer we zin hebben. Soms is dat al om de dag, soms zit er 2 dagen tussen. Maar het moet ook leuk blijven.
    Als ik de hele cyclus 'voor de zekerheid' om de dag ga klussen is het niet leuk, want dan word het op een gegeven moment echt een moetje.
    En ja soms zit ik ook met nachtdiensten e.d. dus het kan ook niet altijd.

Nouja we zien wel, maar ik vind het een interessante theorie die wel het proberen waard is uiteraard. ;)

Deel Deze Pagina