Tip van oma: laks en genieten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Linda76, 18 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Omdat ik graag zwanger wil worden denk ik dat ik me vaak 'zwangerschapsklachten' inbeeld...

1. Ja, ik denk (diep van binnen) wel dat ik me het vaak inbeeld omdat ik het zo graag wil...

2. Nee, ik beeld me het niet in, ik voel het echt zo!

3. Nee, ik ben er niet zo bewust mee bezig... ik zie wel hoe het komt!

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Hoi iedereen,

Spannend he, wachten op 'het nieuws'. Ik zie mevrouw Stemband deze dagen al druk lopen met het bordje, roepend 'De eerste ronde, de eerste ronde!'. :D Hoe dan ook, ik hoop dat mijn eerste ronde raak zal zijn, maar ik verwacht er verder niets van. Alle symptomen die duiden op de eisprong heb ik gehad, ik beeld me ook in dat ik alle symptomen van de innesteldag heb gehad (terwijl die zelfs nog moet komen!) en ik beeld me zelf in dat ik de ongeboren vrucht al hoor roepen: 'Mama, ik zit al in je buik hoor'. 8)

Hoe dan ook, ik kreeg onlangs van mijn oma (85 jaar en in de bloei van haar leven), de goede tip dat we gewoon niet stil moesten staan bij het feit dat we dolgraag zwanger willen worden. 'Gewoon laks doen en lekker genieten', zei oma... en daar heeft ze gelijk in. Ik heb mijn oma beloofd om te proberen er niet meer zo mee bezig te zijn. Dan hoop ik dat ik binnenkort mijn oma kan bezoeken en vertellen dat haar raad succesvol is geweest :)

Ik heb morgen mijn innesteldag en 280606 kan ik gaan testen. Op hoop van zegen :D

Dit verhaal hoef ik niet aan mijn man te vertellen, die denkt dat ik volslagen krankjorum aan het worden ben en zal me vragen om mijn temperatuur eens op te meten, dus vandaar maar eventjes dit relaas via het forum 8)

Groeten,

Linda

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

heeel heeel heeeeeeeeeeeeeel erg herkenbaar :p

Succes in ieder geval met zwanger worden!

KuZzz

3. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

poeheeeee,
    wat usperherkenbaar :D

4. Floor

Floor Actief lid

21 apr 2006
    355
    0
    0
    Wat een slimme oma heb jij ;)
    Veel succes en plezier!

5. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Nou meid, ik weet precies hoe je je voelt hoor!!!!! Officieel gezien is mijn NOD ook 28 juni (uitgaande van 28 dagen dan natuurlijk) maar omdat ik ook deze maand pas gestopt ben met de pil, zal dat waarschijnlijk wel helemaal anders lopen :) We wachten gewoon af, eens komt de dag dat ook wij zwanger zullen raken van zo'n prachtig wondertje :D Tot die tijd maar gewoon naar je oma luisteren!!!! Succes!!!!

6. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    je oma heeft helemaal gelijk meid met laks doen!
    wij hadden er deze maand helemaal niet op gerekend, mannetje was weg voor zijn werk, heb het zelf erg druk gehad, gevolg s'avonds moe en geen zin om het ff gezellig te maken ;) ... het is er al met al maar 2 keer van gekomen deze maand waarvan 1 keer niet eens in mijn vruchtbare periode volgens de banner!
    nou je kan je wel indenken hoe verbaasd maar ook dol gelukkig waren toen is positief teste!! maar was echt heel erg verbaasd!!
    dus luister naar je oma en ga er niet teveel mee bezig zijn!
    succes allemaal,
    liefs van bianca!

7. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Mijn mannetje zegt precies hetzelfde als jouw oma! :D Ik zit ook te rekenen en te tellen wanneer mijn vruchtbare periode is :rolleyes: Gek word ik ervan af en toe. Ik denk dat ik ook de natuur maar eens zijn gang laat gaan, want het komt zoals het komt en als we de natuur tegenwerken en proberen te beinvloeden lukt het toch niet ;)

8. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Nee, ik ben er niet zo bewust mee bezig... ik zie wel hoe het komt!

Ik ben er wat minder bewust mee bezig als een paar maanden terug(dec),toen mijn Mirena eruit ging.
    Toen zat ik me echt al in te beelden van:"ooooh misschien zijn we volgende maand "al" zwanger,of:"wedden,dit jaar worden we wel zwanger".
    Maar nu heb ik zo iets van,al word ik dalijk van het najaar zwanger,of in 2007,het zal me een zalige rotzorg zijn.
    Natuurlijk hou ik wel een klein beetje mijn cyclus bij,maar 't is niet zo dat we halverwege de cyclus nou echt super-actief zijn ;) ,al ben ik s'morgens altijd het meest in de stemming,bij het opstaan 8) :D Maar dan is de andere partij nog te slaperig :)
    En daarbij,ik had een 3-pack CB digitaal gekocht destijds waarvan ik er destijds al 2 gedaan heb(ongeduldig dus)die ene die er nu nog ligt,blijft ook lekker liggen :idea: :idea: Ik investeer zowiezo niet in testen meer tot ik dus er écht eentje nodig heb(met oprecht eentje,hopelijk :) )
    des te kleiner is de verleiding :)

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Linda,

Ik voel ook elke maand weer vanalles. Denk overigens niet meer zomaar dat ik zwanger ben, ik weet dat dit gewoon bij mijn cyclus hoort, en alles van PMS zijn ook zwangerschapssymptomen.

De tip van jouw oma wordt elke keer weer gegeven, en ik zou dat zo graag doen. Gewoon lak aan alles hebben, maar onbewust ben ik er spontaan weer bewust mee bezig.

Misschien helpt het mee dat ik niet van mijn cyclus op aan kan, en het tempen mij helpt om te weten wanneer mijn nod is, en dat is wel handig om te weten. Om nou altijd met maandverband op stap te gaan is ook niet alles...

Groetjes Daphne

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, ik dacht ook eerst van het komt wel, ik stop met de pil en dan wordt het allemaal weer net zo mooi regelmatig als voor de pil, maar niets is minder waar gebleken. Ik heb in al die maanden nog geen symptomen van zwanger zijn gehad. Maar ik heb ook nooit last van PMS of mijn eisprong. Ik voel gewoon helemaal NIETS!!! Alleen als ik dan eindelijk ongi wordt heb ik wat kramp, voor de rest voel ik alleen maar zenuwen.

11. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Mega herkenbaar :D
    Als ik op al mijn (ingebeelde) symptomen af ga ben ik minstens al 5 maanden zwanger, hahaha :)
    Ik begon redelijk nuchter aan onze 1e klusronde, was me er goed van bewust dat het hoogst waarschijnlijk niet de 1e keer raak zou zijn. We klusten er lekker op los, en dat doen we nog wel, zonder echt te letten op mogelijke vruchtbare dagen. Tenslotte is mijn Mirena er nog maar 3 weken uit dus is mijn BANNER eigenlijk maar een gok!

Maar na de 1e keer 'onveilig' klussen begon het al te kriebelen; het zou kunnen......Wat als..........
    En dan lees je op het forum een paar verhalen van meiden die onverwacht in de 1e ronde raak hebben en dan is het hek helemaal van de dam! Het kan dus wel!!! :D
    Nou dan gooi je er nog een paar positieve pendels tegenaan en ja hoor, ik voel van alles en nog wat! En dat is ook zo hoor maar ja zijn het zwangerschapssymptomen of is het PMS? Je wil toch geloven dat het dat 1e is he. Dus ga je denken; normaal is die kramp toch anders, normaal heb ik wel afscheiding maar niet deze en niet zoveel, en ja ik heb wel vaker gevoelige borsten maar nu is het wel heeeeeeeel erg..... ;)
    Ha ha ha!!!!! Ik probeer het toch ook maar positief te benaderen. Doordat ik denk misschien zwanger te zijn ben ik al een maand gestopt met roken, ik let goed op wat ik eet en dat ik alle vitaminen binnen krijg en drink geen alcohol. Ik zorg erg goed voor mezlef zodat ik als ik zwanger ben mijn kindje een zo goed mogelijke start kan geven, en daar is vast niks mis mee!

Ik laat me voorlopig nog even lekker gaan en als ik eind van de week toch ongesteld word dan ga ik de raad van jouw oma ook maar eens ter harte nemen denk ik ;)

12. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Hoi Lilly,

Bedankt voor je berichtje, maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt eigenlijk. Je banner geeft namelijk aan dat je 4 weken zwanger bent. Wat bedoel je met "Mirena" bijvoorbeeld?

Groetjes Linda

13. Esdepes

Esdepes Actief lid

6 jun 2006
    150
    0
    0
    Haar bericht is van 19 juni, toen wist ze niet dat ze al zwanger ws geworden in de eerste ronde! Nu dus wel, ze hebben goed gemikt daar! :D

14. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    IDD, wat Esdepes zegt klopt hoor!!!
    Een Mirena is een soort spiraaltje. En ik had 'gegokt' dat ik een cyclus van 28 dagen zou hebben omdat ik toen ik mijn spiraal nog had bijna nooit meer ongi werd ;)

Sinds gisteren weet ik dus dat ik zwanger ben ;)

15. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Lilly, ik zie dat Sonja goed voor jou heeft gependeld!!!! Nou maar hopen dat ze voor mij ook juist heeft voorspeld!!! Spannend hoor... :D

16. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Jeetje, wat leuk! Gefeliciteerd! Dan begrijp ik nu je banner :)

Hoe werkt dat eigenlijk precies, ik moet vandaag ongesteld worden. Stel nu dat ik dat niet wordt en ik blijk zwanger te zijn, hoe weet ik dan hoelang ik zwanger ben (sorry, dit is waarschijnlijk een erg domme vraag). Bij jou staat bijvoorbeeld (uit mn hoofd) 4 weken en 4 dagen? Waarom is dat bijvoorbeeld niet 2 weken of 3 weken :oops:

PS: Klopt mijn banner uberhaupt wel, hoe kan ik 1 dag overtijd zijn als ik vandaag ongesteld moet worden?

17. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    De tijd dat je zwanger bent reken je vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie. Dit is omdat je nooit precies weet wanneer je echt zwanger bent geraakt maar je moet toch een datum hebben om je op te richten he!!! Je krijgt dus als het ware de eerste paar weken cadeau!!!

Ik was voor het laatst ongesteld op 27 mei. Dat is dus 4 weken en 4 dagen geleden, dus ben ik nu officieel 4 weken en 4 dagen zwanger.

Als jij vandaag ongesteld moet worden, maar je wordt het niet dan ben je dus 1 dag overtijd ;)

Met de calculator die hiernaast in het menu staat kun je je cyclus berekenen. Ook op 9maand.com vind je een handige calculator.

Veel suc6!

18. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Zou idd erg leuk zijn!!!! Ik duim voor je dat het zo is!!!!
    Nu nog zien wat het gaat worden natuurlijk, haar pendel zei een jongen, maar 3 anderen zeggen een meisje............

19. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Oke Lilly, bedankt voor je duidelijke uitleg. Weet ik ook weer hoe dat zit! Heerlijk toch dat een forum zoals dit er is!

20. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    ***** Mijn uitslag van ronde 1 ******

--> Het goede nieuws is... dat ik kern gezond ben en netjes een cyclus heb van 28 dagen! :(

--> Het slechte nieuws is dat mevrouw stemband blijft lopen met de bordjes aangezien ik niet zwanger ben en het dus weer een maand lang klussen wordt :cry:

Linda

Deel Deze Pagina