Hallo, Mijn zoontje van 9 maanden weigert nu al 2 maanden de KV uit de fles, tuitbeker of gewone beker. Ik heb altijd BV gegeven (hij is daar natuurlijk gewend aan geraakt) maar ik probeer nu dikke twee maanden om KV en BV te combineren zodat hij geleidelijk gewend raakt aan KV. Sinds twee weken ben ik helemaal gestopt met bv, (heb geen melk meer) maar hij wil KV niet uit een flesje! - Vraag 1: KV in een papje wil hij wel, maar hoe leer ik hem ook KV uit de fles/beker te drinken? Sap of thee uit een flesje gaat nog maar dat is ook maar ongeveer 100 ml per dag dat hij wil drinken. - Vraag 2: Ik vraag me af of KV in een papje geven hetzelfde is als KV drinken uit een flesje/beker? - Vraag 3: Hoeveel melk en hoeveel andere vocht moet een baby van 9 maanden binnenkrijgen? Dit krijgt hij per dag: - papje (van opvolgmelk ongeveer 180 ml of 200ml) - fruithapje - boterham met opvolgmelk (geef ik uit een lepeltje) - groentehapje en yoghurt - papje (aangemaakt met water ongeveer 180 ml) Tussendoor dus sap/thee maar is ook maar ongeveer 100 ml per dag. - Vraag 4: aangezien hij geen kv wil, wanneer mag ik overgaan naar gewone halfvolle melk of iets anders? alvast bedankt groetjes
Hallo, Het kan geen kwaad om je kindje melk met een lepeltje te geven hoor. Kindjes drinken vaak gemiddeld 600 ml opvolgmelk per dag wanneer ze 9 maanden zijn. Misschien lukt het je kuindje uit een rietje te laten drinken? Het beste is om te wachten met het geven van gewone melkproducten totdat je kindje 1 jaar is. Groetjes eveline