Ik zit al een tijdje te twijfelen over bovenstaande; wel of niet werken? Ik kom er dan ook steeds niet uit, vandaar dat ik mijn verhaal hier eens opschrijf, in de hoop wat realistische meningen en adviezen van jullie te krijgen. Even in het kort: Onze zoon is nu bijna 1 en ik ben vanaf zijn geboorte vanaf het begin bewust voor hem thuis gebleven. Ik vond het erg prettig om zelf voor ons kindje te kunnen zorgen. Wat ook meespeelt is, dat mijn man een drukke baan heeft en heel veel weg is. (5 dagen per week van 10 uur 's morgens tot 12 uur 's nachts). Ik heb wat voordelen en nadelen opgeschreven, namelijk deze; (Trouwens; ALS ik weer zou gaan werken, wil ik iets overdag zoeken voor denk ik 2 dagen per week overdag. In de horeca, dit heb ik ook altijd gedaan.) VOORDELEN van werken -Financieel ruimer (het gaat nu allemaal net, maar wel heel krap) -iets voor mezelf; even F. zijn ipv mama, mogelijkheid om mezelf te blijven ontwikkelen. -meer onder de mensen -Onze zoon kan zich meer los van mij ontwikkelen, ook met andere kindjes. -ik denk soms dat ik een leukere mama zal zijn als ik ernaast dingen voor mezelf heb, mede omdat de dagelijkse routine wat doorbroken wordt... VOORDELEN van NIET weken -Rust in huis -iemand die full-time thuis is voor K. (mede doordat mijn man zoveel weg is) -K. moet naar de oppasmoeder (misschien wel maar voor 1 dag, mijn man zou iets voor de andere dag dat ik zou werken kunnen regelen) -betalen voor de oppasmoeder (alhoewel dit achteraf wel aftrekbaar is vd belasting) -we willen toch echt heel graag een tweede kindje en zijn daar sindskort ook mee bezig. Is het dan wel fair om dan nu ergens te beginnen? -we hebben net een huis gekocht en hebben nog veel werk liggen. (we hebben hier wel alle tijd voor en de belangrijkste leefruimtes zijn al af) Ik zit er best mee, heb ook het idee dat zich in mijn hoofd constant een wirwar van emoties afspeelt. Ik wil tenslotte het beste voor mijn kind, maar ook een beetje aan mezelf denken, en dat het financieel ook nog een beetje uit kan... (Mijn man vind het overigens heel prettig dat ik thuis ben voor de kleine, maar begrijpt het ook goed dat ik soms de kriebels krijg om te werken... Het is dan ook eigenlijk zo dat de keuze aan mij is, hij staat wel steeds achter me, wat ik ook zou kiezen... ) Groetjes.
Ik ben nu sinds een week of 7 weer aan het werk ook al ben ik zwanger mijn werkgever wist dit ik doe het op oproep basis waardoor ik gewoon thuis kan zijn als daan onverwacht ziek word ik wil dan gewoon thuis kunnen zijn. Ik was ook een echte thuisblijf moeder dacht ik maar toen daan een maand of 13 was begon het wel zo te kriebelen en me vriend had het idee dat ik steeds slechter in me vel ging zitten omdat ik ALTIJD thuis was. We hebben een flexible oppas gevonden ik werk nu 1 a 2 diensten in de week. en ik moet je zeggen het is helemaal super. Daan is er op vooruit gegaan en vind het helemaal geweldig bij de oppas. Mensen zeggen dat ik weer staal en weer net zo vrolijk ben als voorheen. Ik voel me ook weer nuttig zeg maar niet dat een goede opvoeding onnuttig is maar toch. Ik heb nog geen salarisgehad dit duurt wat langer als je werkt als oproep kracht maar gewoon dat je wat bijdraagt binnen het gezin vind ik een prettig gevoel. zo kunnen we toch wat meer als we lekker vrij zijn. hier is het goed bevallen en als ik zometeen bevallen ben mag ik zelf bepalen wanneer ik begin en dat word niet door regels bepaald en dat vind ik een erg fijn gevoel. Mischien is op oproepbasis wel iets voor je
Ik zou een baan zoeken als ik jou was! En jezelf een termijn geven om te kijken of het bevalt. Je kan altijd nog terug..
Meid, ik zou het gewoon proberen, anders kom je er nooit achter. Ik vind het zelf heerlijk om te werken, maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
IK zou het ook gewoon proberen als ik jou was. Ik zag er ontzettend tegenop om weer te gaan werken, het idee alleen al vond ik verschrikkelijk. Maar ik ben zoooo blij dat ik nu 2,5 per week werk! Even eruit, even lekker nuttig zijn en niet alleen maar mama. Louise gaat 1,5 dag naar de opvang en ik zie dat ze het daar gigantisch naar haar zin heeft met de lieve leidsters, leuke kindjes en al dat speelgoed. Ze leert er erg veel van! De andere dag is voor papa. Dan gaat hij leuke dingen doen met haar en dat vind ik ook belangrijk. Bovendien komt er door mij ook een hoop geld iedere maand binnen en ik vind het ook heerlijk om daar leuke dingen mee te doen. Ik vind het geweldig zo. Ik hoop dat je een leuke baan vindt en als het niet werkt kun je er altijd weer mee stoppen.
Voordat ik mijn kleintje had werkte ik 4 dagen. En na mijn verlof ben ik naar twee dagen gegaan. Het beviel mij prima, maar nu merk ik toch steeds meer dat ik het niets meer aan vind. Ligt ook wel aan mijn werk hoor. Werk met kids en hun ouders waarvan de opvoeding niet goed loopt. Tja en dan kom je zo af en toe (meer toe dan af overigens) ouders tegen die je wel wat aan kan doen soms! Dus ik ben nu ook erg aan het twijfelen of ik wel door wil gaan met werken. Tja we krijgen het dan wel wat krapper idd. Lastige keuze he! Ik ben het met maja en moesje eens, ik zou het gewon proberen. Je kunt altijd nog terug toch! Gewoon iets zoeken waar je ook veel plezier in hebt. Want zoals je zelf al zegt; het is ook fijn om af en toe weer eens jezelf te zijn, en niet alleen maar een mama. Succes met je keuzes!
Ik heb altijd gezegt dat ik sowieso 2 tot 3 dagen wil blijven werken. Niet omdat ik dat zo leuk vind,maar om 2 redenen die jij ook al noemt - Financieel moet ik wel ( dure hypotheek + vaste lasten) - Gewoon even E. zijn ipv alleen maar mama. Heb je geen lieve moeder of schoonmoeder die 1 dag in de week wil oppassen? Is je zoontje toch niet bij een vreemde, en kost je niet zoveel als een oppasmoeder.
je kan het altijd proberen toch, en vindt je het niets, tja dan heb je het aangekeken maar weet je in ieder geval dat het toch niet datgene is wat je wilt... gr.smoekie
Tsja als ik persoonlijk jouw lijstje bekijk dan weet ik wel wat ik zou kiezen Mijn lijstje ziet er ongeveer net zo uit, al is mijn man wat meer thuis. Hij heeft ook 1 papa-dag buiten het weekend om. Ik wil echt heel graag werken. Het doet me heel goed om onder de mensen te zijn en mijn opleiding, kennis en inzicht in de praktijk toe te passen. Daarnaast vind ik het een prettig idee dat ik een bijdrage lever aan de maatschappij, zowel met mijn baan als aan de economie. Kortom, het is gewoon goed voor mijn zelfbeeld en eigenwaarde. Ik ben er ook van overtuigd dat ik een leukere mama en leukere partner ben doordat ik werk. (moeder zijn vind ik ook een grote bijdrage aan de maatschappij, begrijp me niet verkeerd!) Moet wel meteen toegeven dat ik al sinds de geboorte nadenk over een andere vorm van werken. Ik wil graag iets voor mezelf, zonder personeel! En flexibeler, liefst vanuit huis. Misschien is dat voor jou ook een optie?
Die punten die hierboven staan zijn toch geen nadelen? Rust in huis heb je ook als je werkt, dat ligt aan hoe je zelf bent, niet hoeveel uur je er bent. Dat je niet fulltime thuis bent is geen nadeel, jouw kindje ziet nog eens iets en iemand anders, en leert dat het ergens anders (bij de oppas of op het kdv) ook goed kan zijn. Ik vind het voor een 2e kindje ook niet unfair als je er niet 24-7 mee bezig kunt zijn. En dat je thuis nog veel te doen hebt, tja... je houdt nog steeds 5 dagen over!
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe! Zo te lezen liggen jullie allemaal best wel op 1 lijn... Stom he, dat het zo'n grote stap lijkt... Wat is nou 2 dagen op een volle week? Maar toch... @ Kaatje; nee helaas woont al onze familie een paar honderd km verderop. Maar de oppasmoeder is wel een heel lief en rustig mens, dus ik zou K. daar zeker met een gerust hart achterlaten. Gelukkig is opvang niet zo duur, een hele dag incl. eten kost 12.- (en dat kun je helemaal aftrekken van de belasting, maar das natuurlijk pas achteraf) @ guppie, van huis uit werken lijkt me enerzijds wel prettig, maar dan zit ik aan de andere kant nog altijd thuis, snap je? En ik zou echt niet weten wat voor wek ik van huis uit moet doen... @ San; je hebt gelijk, zeker als ik het zo lees. Je kunt overal wel iets positiefs uithalen... Verder; maar is het wel fair tegenover een werkgever om te solliciteren als je een tweede kindje wilt? Ik bedoel, je kunt zeggen: 'dan zet je die plannen toch nog een poosje in de ijskast' maar ik hoop dat jullie begrijpen dat dat best moeilijk loslaten is, want als je dat moedergevoel je eenmaal te pakken hebt... Het gaat natuurlijk wel maar om een job van 2 dagen per week, ik stel ook geen hoge eisen. Wil best wel in de zomermaanden lekker op het terras mee hobbelen bijvoorbeeld...
die werkgever is toch ook niet gek? die snapt ook wel dat er een grote kans is dat jij graag een tweede wil. Kom op meid, probeer het gewoon. Ik vind het zelf echt heerlijk om te werken. En doordat ik werk geniet ik ook meer van mijn vrije tijd met de kleine meid....! Ik denk dat dat alle werkende moeders wel kunnen beamen.
Bedankt voor je antwoord Moesje Ja idd een werkgever is ook niet achterlijk. Ik denk dat het wel goed is om wat werk te zoeken. Ik heb me wel voorgenomen om een week ofzo te bedenken, aangezien ik zo'n wisselvallig type ben . Ik zou dus idd bijvoorbeeld kunnen zoeken naar seizoenswerk, ik bedoel; in de horeca kunnen ze bij een brasserie ed in de zomer juist mensen gebruiken. Als er in de toekomst een tweede komt, krijgen we echt een hoop meer kinderbijslag en andere vergoedingen, dus dan kan ik altijd nog weer een poos thuisblijven. Nogmaals; het lijkt me leuk om een beetje te werken, ik denk ook dat het goed is. Maar ik zal mezelf dan wel een schop onder mijn kont moeten geven, ik ben bang dat ik anders toch uiteindelijk naar thuisblijven neig, puur omdat ik het zo'n grote ('enge') stap vind... Ga vandaag of morgen maar vast eens een sollicitatie in elkaar draaien, heb ik die iig al
Oké, de eerste stap is gezet; ik heb 4 bedrijven aangeschreven! Vandaag op de post gedaan. Heel spannend. Het zal lastig zijn om iets te vinden voor overdag en 2 dagen per week, het blijft tenslotte horeca. Maar aan de andere kant, in dit stadje zitten in de zomer juist alle terassen vol overdag. Ik zal het laten weten als het iets wordt. En nu ga ik nog even op internet zoeken Bedankt voor jullie adviezen, dat heeft zeker geholpen!
Het is een hartstikke ingewikkeld wat is wijsheid? Wij kunnen je adviseren maar het blijft moeilijk. Ik werkt altijd 3 dagen maar ben anderhalf jaar geleden gestopt. Ik was zo blij en het heeft onze kinderen goed gedaan. Ik werk nu wel weer een beetje voor mijn man maar altijd onder de schooltijden. Ik had een goede creche en later een goede oppas maar ik vind dat ik het zelf beter kan en dat zie je ook aan onze kinderen. Wij zijn blij dat we op deze manier letterlijk en figuurlijk hebben kunnen investeren in onze kinderen
Hallo mensen, Bedankt voor de schop onder mijn kont , Resultaat is dat ik morgen al een sollicitatie heb! Meteen 1 dag na brieven sturen meteen een hele leuke reactie. In een brasserie/restaurant op super locatie, 5 min. fietsen! Ze zoeken iemand voor een paar dagen, overdag, iem. die ook leiding kan geven samen met iem. anders die er werkt enz. Morgen 10.00u gesprek, Duimen jullie voor me please?
hey hey female daar ben ik ook weer even dan hihi ik heb niet alle antwoorden gelezen hoor.... Ik werk ook... en ik zal het even omdraaien; ik denk wel eens kon ik maar stoppen! ander moment ben ik juist gelukkig dat ik werk! we hebben het financieel niet slecht en als ik eens 150 euro uitgeef om te shoppen, al is het dan voor kleren die ik nodig vind {zoals vandaag, schaam schaam hahaha} dan kan dit en ook dat vind ik goed en fijn.... even lekker weg zijn vind ik ook erg lekker... idd even niet moederen het enige nadeel is dat ik alsnog een beetj moet moederen.... ik werk als groepsbegeleidster in de gehandicaptenzorg... maar nu antwoord; Als ik de door jou geziene voor en nadelen naast elkaar zet denk ik; ga werk zoeken meis1 go for it! je mannetje wordt er niet slechter op! waarom? die oppasmoeder die is dolgelukkig met een oppaskindje.... hij krijgt daar ook zoveel liefde... en kan hij zich idd los van jou ontwikkelen.... en het financiele vind ik ook niet onbelangrijk, heerlijk toch als je eens wat meer ruimte hebt!
Ik wilde ook al een heel antwoord voor je typen Maar heel veel succes morgen! Als ik je bericht zo las kreeg ik ook erg het idee dat je toch wel weer graag aan het werk wilt, dus ga ervoor! Wat heb je trouwens te verliezen? Als het toch niet is wat je ervan verwachtte kun je altijd weer stoppen toch? (Ben trouwens zelf een erg gelukkige thuismama )