Tip voor de kattenbak :D

Discussion in 'De lounge' started by Gummiebeertje, Sep 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Jaja,

ik ben inmiddels verhuisd en de cats (3) zitten savonds binnen. Geen kattenluikje helaas, dus ja, de kattenbak maar weer binnen gezet.
    Maar man, dat stinkt al na de eerste dag, bah bah.

Nu zag ik bij Jumper houtkorrels voor in de kattenbak..dacht dat kan toch nooit wat wezen...mja, was ook weer wat goedkoper, dus dacht, waarom niet proberen.
    Nou moet zeggen, het bevalt me prima!
    Het stinkt lang zo erg niet meer, en dat hout absorbeert heel erg goed :D
    Was bang dat de kat er niet in zou gaan, maar was geen probleem.

Ideale oplossing hoor.

Dus misschien een tip?

Ja uiteraard goed schoon houden, maar die stank is echt zooo minimaal nu, heerlijk, ga nu iig niet meer over mn nek als ik de bijkeuken in kom :p

2. Hier ook houtkorrels.. Maar vind het nog steeds niet super hoor :( En ik heb maar 1 kat, moet je nagaan! :p

3. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    haha, nou ik had altijd van dat grit, maar dat stinkt gelijk, en je hebt et door het hele huis liggen :O Houtkorrel is niet DE oplossing maar vind et wel een vooruitgang hihi.

Mijn katten mogen er alleen snachts op trouwens...tuin en grond genoeg voor overdag :p

4. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Voeding kan een hoop doen! Met de goedkope voeding stinken ze, met dure voeding ruiken we niets!!
    Wij gebruiken euroshopper kattengrind.

Je hebt ook van die bussen met korrels die je over de bakvulling moet strooien (weet zo niet hoe het heet), dat werkt ook erg goed!

5. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

hah ik heb gewoon kattegrind bevalt me prima :) maar voor vele is idd houtkorrels ook goed :D

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wat iemand ook al zei het ligt heel erg aan de voeding wij hebben 2 katten die heel veel binnen zijn maar wij verschonen de bak denk ik 2 keer in de week en als het nodig is vaker.

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Wij hebben van die klei korrels (Biokat's fresh) prima over te spreken, en zich een heel licht geurtje aan. Misschien wat duurder dan gewoon spul, maar zuinig in gebruik
    (doordat de plas een klont vormt kun je die er zo uitscheppen, hoef je niet elke keer de hele bak verschonen)

8. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Je kan ook van dat geurstooisel kopen. Zit in een zakje, en dat strooi je over je eigen kattenbakvulling. Werkt erg goed!

9. moi89

moi89 Bekend lid

Oct 14, 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de hele kleine korrels, met geurtje, klontvormend van de AH. Ik schep 2 keer per dag alle uitwerpselen eruit *ben helemaal gek op mijn kattenbak prullenbakje die helemaal luchtdicht is*. Ik ruik ook echt helemaal niets. Verder maak ik het 1 keer in de twee weken helemaal schoon met chloor. Ze neemt helaas wel wat korrels het huis in, maar door regelmatig stofzuigen heb ik er geen problemen mee. Moet eerlijk zeggen dat ik nooit de kattenbak ruik (ja hij ruikt juist heel lekker door die korrels)

10. marilouise

marilouise Niet meer actief

heb hier ook biokat's fresh erg fijn spul vormt klonten kan het zo scheppen doe dit dan ook dagelijks en stop het in een luchtdichte prullenbak, zo hoef ik echt maar eens per 2 weken mijn kattenbak te doen en dit is niet omdat het ruikt dan, wij hebben 2 binnen katten !

11. tico

tico Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,311
    0
    0
    die houtkorrels zijn vreselijk;)
    als ze nattig worden word het een soort zaagsel en ligt het door het hele huis. haha zo ieder een ander idee toch? ik heb gewoon steentjes die van de euroshopper voldoen prima maar ja ik heb dan ook maar 1 kat.

12. Marjolente

Marjolente Bekend lid

Jul 13, 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
  13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Hihi, wat een futuristisch ding! :) Ben alleen bang dat mijn 2 schijterds (eh dus letterijk en figuurlijk) daar dan niet in durven

14. Marjolente

Marjolente Bekend lid

Jul 13, 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Valt wel mee. Hij maakt pas "herrie" na 7 minuten of zo. In het opstapje zit een sensor die geactiveerd word. Vervolgens als ze ruimschoots klaar zijn draait ie rond :)

Is even wat hoger als een gewone kattebak voor ze, maar zeker onze kater is er blij mee (die ging al naast de bak als er een paar drolletjes in zaten bij wijze van spreken)

15. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij zijn juist erg blij met de houtkorrels van het grit krijgen wij door de hele bijkeuken grijze voet stapjes op de donkergrijze stenen vloer :D

16. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    hihi wat een ding zeg die automatische kattenbak. Mijn vriend is erg van de snufjes dus laat dit maar niet aan hem zien :p

Houtkorrels heb ik nog nooit geprobeerd, wij hebben altijd catsan kattenbak korrels. Ik schep nooit de kattenbak leeg, maar verschoon hem 1 keer per week helemaal en reinig hem gewoon met chloor... Ik ruik de kattenbak echt nooit!

17. Wauw, dat ding is echt tof man! Maar daar zal je wel voor betalen ook ben ik bang :p

Edit; Even gegoogled.. VIERHONDERD EURO :$ Dan toch maar gewoon zelf schoonmaken!

18. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik geloof best dat je met kwaliteitsvoedsel minder ruikt..
    Maar dat de geur compleet weg is volgens sommige snap ik niet..

Als ik de beste kaviaar van de wereld eet, stinkt mijn poep ook nog steeds..:p

Maar bedankt voor de tip, zal eens houtspul kopen..

19. Marjolente

Marjolente Bekend lid

Jul 13, 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    @shadixx ja inderdaad wel een aardig bedrag, maar ik persoonlijk vind het het wel waard. Voorheen vonden onze katten (onddanks de 2 kattenbakken) nog dat ze niet schoon waren. Tegenwoordig hoor ik ze er niet meer over gelukkig.
    En ach ja ik moet mijn bonusgeld toch ergens aan besteden :p
    Wij hebben er uiteindelijk 379 voor betaald via de europese leverancier. Er waren 2 sites waarop ie goedkoper was, maar daarin had ik geen vertrouwen.

20. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Mijn katten krijgen ONE van Purina. Ze ruiken niet naar bloemetjes, maar de geur is ook niet overweldigend. De kat van mijn vriendin krijgt Felix kattenbrokjes en JEEEEMIINNNEEEEEE:$:$:$ WAT een loeft komt er van zijn hoopje af zeg. Ik liep echt kokhalzend door haar huis (krengetje had op de bank gepoept, AAAAARRRGGHHH)

Share This Page