Ik wist even niet zo goed waar ik het neer moest zetten, maar mijn verzekering dekt geen kraampakket. Daarom vraag ik me af waar ik die kan kopen en hoe duur dat ongeveer is? Daarnaast vraag ik me af of ons bed eigenlijk wel verhoogd kan worden. Stel nou voor dat dit niet kan, wat moet je dan doen? alvast bedankt!
Je kan volgens mij kant-en-klare kraampakketten halen bij de apotheek/thuiszorgwinkel maar iedere drogist verkoopt alle losse dingen zoals een kraammatras ook. Ook bij de Prénatal verkopen ze alles wat je nodig hebt. Je krijgt vantevoren van de kraamzorg een lijstje met alles wat je in huis MOET hebben en met dat lijstje zou je naar een drogist kunnen gaan. Als jouw bed niet op klossen kan dan ben je verplicht om een andere oplossing te zoeken zoals bijvoobeeld een logeerbed plaatsen waar jij als kraamvrouw op gaat liggen. De kraamzorg gaat jou alleen verzorgen als jij op een verhoogd bed ligt. Nog even een goede tip: koop de broekjes van Tena-lady 'FIX' (verkrijgbaar bij apotheek) voor als je net bent bevallen en je dus kraam/maandverband gebruikt. Dit zijn echt super dingen! Het zijn een soort gaasbroekjes met stretch en het verband blijft goed op zijn plek zitten. Neem wel een maatje groter dan je eigen maat. Ze zijn wasbaar dus je doet er erg lang mee. Het ziet er niet uit maar ja, comfort is dan echt even belangrijker!
Ook ik heb hem gehaal bij Prenatal 27 en als je het bonnetje bewaart en hij blijft ongebruikt mag je hem weer terug brengen.
Misschien even een topic zetten bij gevraagd? Een groot deel van de mensen die in het ziekenhuis bevallen gebruiken er bijna niks uit.
hoi als je je kraamzorg aanvraagt . licht je ook je verzekering in. en daar kreeg ik toen een gratis kraampakket gr gerda
Over het bed op klossen.... ons bed kon ook niet op die dingen en dus heb ik de matrassen van de logeerbedden gehaald en erop gelegd. De kraamzorg heeft er met de intake naar gekeken en vond dit prima zo. Ook al haalde ik niet de zogenaamd verplichte hoogte.
Misschien ten overvloede... Ik hem van de internetsite van Natalis. Maar je kunt hem ook bij Etos krijgen.
dat van die klossen...Bij mij is bij de intake gezet - niet mogelijk- . Omdat ik in het ziekenhuis ging bevallen werd er niet te moeilijk over gedaan.Ik moest voor een goede stoel zorgen voor de borstvoeding en maar hopen dat er geen lange kraamhulp zou komen werd gezegd . Uiteindelijk had ik dus idd een kraamhulp die er niet moeilijk over deed, maar ik had dus wel een week in het ziekenhuis gelegen en was mobiel.