kraampakket, waar haal je die?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dinky, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik wist even niet zo goed waar ik het neer moest zetten, maar mijn verzekering dekt geen kraampakket. Daarom vraag ik me af waar ik die kan kopen en hoe duur dat ongeveer is?

Daarnaast vraag ik me af of ons bed eigenlijk wel verhoogd kan worden. Stel nou voor dat dit niet kan, wat moet je dan doen?

alvast bedankt!

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik geloof in de thuiszorgwinkel.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Je kan hem volgens mij ook bij de prenatal halen, geen idee wat het kost

4. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Je kan volgens mij kant-en-klare kraampakketten halen bij de apotheek/thuiszorgwinkel maar iedere drogist verkoopt alle losse dingen zoals een kraammatras ook. Ook bij de Prénatal verkopen ze alles wat je nodig hebt. Je krijgt vantevoren van de kraamzorg een lijstje met alles wat je in huis MOET hebben en met dat lijstje zou je naar een drogist kunnen gaan.

Als jouw bed niet op klossen kan dan ben je verplicht om een andere oplossing te zoeken zoals bijvoobeeld een logeerbed plaatsen waar jij als kraamvrouw op gaat liggen. De kraamzorg gaat jou alleen verzorgen als jij op een verhoogd bed ligt.

Nog even een goede tip: koop de broekjes van Tena-lady 'FIX' (verkrijgbaar bij apotheek) voor als je net bent bevallen en je dus kraam/maandverband gebruikt. Dit zijn echt super dingen! Het zijn een soort gaasbroekjes met stretch en het verband blijft goed op zijn plek zitten. Neem wel een maatje groter dan je eigen maat. Ze zijn wasbaar dus je doet er erg lang mee. Het ziet er niet uit maar ja, comfort is dan echt even belangrijker! ;)

5. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik zag laatst bij prenatal een kraampakket, als ik het goed heb gezien 27 euri.

6. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik heb hem vorige week bij de prenatal gehaald. 28 euro dacht ik.

7. daantje628

17 mrt 2008
    38
    0
    0
    Ook ik heb hem gehaal bij Prenatal €27 en als je het bonnetje bewaart en hij blijft ongebruikt mag je hem weer terug brengen.

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Misschien even een topic zetten bij gevraagd? Een groot deel van de mensen die in het ziekenhuis bevallen gebruiken er bijna niks uit.

9. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Bedankt voor alle tips! hier kan ik wel wat mee! :D

10. gerda

gerda Actief lid

15 nov 2005
    242
    0
    0
    hoi als je je kraamzorg aanvraagt . licht je ook je verzekering in. en daar kreeg ik toen een gratis kraampakket gr gerda

11. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    nee mijn verzekering dekt dat niet.. helaas :(

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Over het bed op klossen.... ons bed kon ook niet op die dingen en dus heb ik de matrassen van de logeerbedden gehaald en erop gelegd. De kraamzorg heeft er met de intake naar gekeken en vond dit prima zo. Ook al haalde ik niet de zogenaamd verplichte hoogte.

13. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

als je lid wordt van icar is 17 euro geloof ik, krijg je het paket gratis geloof ik.

14. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Misschien ten overvloede...
    Ik hem van de internetsite van Natalis.
    Maar je kunt hem ook bij Etos krijgen.

15. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    dat van die klossen...Bij mij is bij de intake gezet - niet mogelijk- . Omdat ik in het ziekenhuis ging bevallen werd er niet te moeilijk over gedaan.Ik moest voor een goede stoel zorgen voor de borstvoeding en maar hopen dat er geen lange kraamhulp zou komen werd gezegd :). Uiteindelijk had ik dus idd een kraamhulp die er niet moeilijk over deed, maar ik had dus wel een week in het ziekenhuis gelegen en was mobiel.

16. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    kraampakketten zijn overal te koop bij prenetal, etos enz

Deel Deze Pagina