Tip voor dekbedhoes in de droger

Discussion in 'De lounge' started by sidmick, Mar 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,187
    113
    Om nog langer eeuwige irritatie te voorkomen zoek ik de gouden tip. En hij is vast en zeker heel simpel.
    Ik word er helemaal kriegel van dat wanneer ik mijn beddengoed in de droger stop alles in mijn dekbedhoes gaat zitten, op gaat rollen en vervolgens nat blijft :x Ik heb al geprobeerd de hoes met een elastiekje dicht te binden maar dat werkt niet. Wie vertelt me het grote geheim om dit op te lossen :D

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Dichtbinden met een stukje touw, een losse knoop in het dekbed leggen, geen andere was bij de hoes in de droger doen of het overtrek op een waslijn drogen. :)

3. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,187
    113
    Knoop in dekbed werkt niet ( hoezen zijn 240*240), geen andere was lijkt me beetje zonde van de energiekosten, en op de waslijn is geen optie ivm grootte. Ik heb alleen maar spierwit beddengoed dus vrees dat touw gaat afgeven

4. penseel

penseel Niet meer actief

Herkenbaar. Vaak vergeet ik het als nog maar een knoop er in doen werkt meestal wel.

5. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

Sep 27, 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Mijn dekbedovertrek gaat alleen in de droger, geen andere was erbij in. Dit gaat redelijk goed. In de zomer lekker naar buiten op de droogmolen!

6. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Ik doe een Groot haar-elastiek om de instopstrook. Moet ik er wel bijvertellen dat mijn hoezen (van de Hema) Een dubbele instopstrook hebben. Ik droog zo de hoes is de droger en is hij droog dan haal ik het elastiek er vanaf en zet de droger nog even aan voor 10 minuutjes om de instopstrook ook goed te drogen. Of ik maak het bed op en laat de instopstrook nog even buiten het bed hangen. Voor mij is dit de enige manier die wel werkt en zo kan ik ook de hoeslakens en kussenslopen mee drogen zonder dat alles als een kluwen in elkaar zit en nog nat is

7. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,565
    0
    0
    Ik doe er verder niks bij. Dus alleen de hoes in de droger.

8. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh herkenbaar dit! Ik bind ze dicht met een witte veter (geeft ook niet af) en daarna laat ik de instopstrook nog even drogen op het wasrek of de strijkplank.

9. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,029
    227
    63
    Ik maak altijd halverwege de droger open en maak mijn hoes leeg haha. alles eruit halen en los in de droger doen en daarna laat ik hem weer verder draaien.

10. disaro

disaro Fanatiek lid

Aug 18, 2014
    2,036
    251
    83
    Hier gaan alleen hoes en onderlaken in de droger, meestal was ik beddengoed en handdoeken samen en de handdoeken droog ik dan apart.

11. Juul2012

Juul2012 Actief lid

Jan 30, 2012
    200
    0
    16
    Account Manager
    Den Bosch
    Ondanks dat wij ook een grote hoes hebben, (2.40/2.40) vouw ik m dubbel en hang hem over een deur heen. Als de ene buitenkant droog is, omdraaien, dus kant die tegen de deur hing nu aan de buitenkant.
    Ik vind het ideaal. Geen last van niet drogen, spullen in de hoes en frommelhoezen....

12. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier alleen een klein wasrekje in het trappengay, vouw hem twee keer dubbel en drogen maar. Over een deur drogen is idd ook een optie.

13. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Gat dichtmaken met 2 veiligheidsspelden en je probleem is opgelost. Werkt prima!

14. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Haha dat leeghalen op de helft doe ik ook vaak! Maar het is inderdaad mateloos irritant. Óf hij zit vol met andere was, en als ik de hoes alleen in de droger stop wordt het alsnog een prop/knoop met zichzelf...

15. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

Apr 28, 2014
    1,314
    0
    36
    Across the pond
    Ik koop nu daarom alleen dekbedhoezen die je met knopen dicht kan maken aan de onderkant. Daarvoor hing ik dekbedden altijd te drogen, de rest ging in de droger.

16. lotuss

lotuss Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    3,964
    1
    38
    Alles opgevouwen in de droger stoppen scheelt ook, werkt bij mij prima in elk geval.

17. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik hoorde van iemand dat ze hem opgevouwen in de droger doet en dat hij dan goed droogt dit doe ik zelf altijd als ik mijn dekbedovertrekken was nu zit er tenminste niet van alles in.

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb wel eens een opgevouwen nieuwe sloop gewassen, ik zag alle naden/vouwen erin... geen aanrader voor mij dus.

19. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

Apr 5, 2011
    2,221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Om al die redenen hang ik dus ons beddengoed goed. Scheelt ook een hoop kreukels

20. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    Alleen de hoes in droger ideaal

Share This Page