maxi cosi

Discussie in 'Verzorging' gestart door Gepe, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gepe

Gepe Lid

1 dec 2010
    72
    0
    0
    Mijn maxicosi laat ik altijd in de auto staan met gordel en al ! Ik maak hem nooit los maar schuif mijn zoontje er zo weer in! Doen jullie dit ook of maken jullie de gordel elke keer los!
    De beugel laat ik ook omhoog ik schuif hem er onder! doen jullie altijd de beugel naar beneden???

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    in het begin heb ik hem steeds mee naar binnen genomen.maar ik heb een easy base dus daar klik je hem zo in. daarna heb ik hem gewoon in de auto laten staan maar wel met de beugel naar beneden. vond het onhandig met de beugel omhoog.

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Met de beugel naar beneden is ie lang niet zo strek en dus veel onveiliger!! Hier gaat de MC altijd mee naar binnen en maak ik hem altijd dus los en vast

4. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik laat hem ook altijd in de auto lekker praktisch, niks mis mee hoor.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik nam vanaf 6 maanden ofzo de maxicosi niet meer mee naar binnen. Wel zette ik de beugel vooruit, als extra bescherming + voor speelgoed ;) .

Maar hier ook een easybase dus geen gordels in de weg...

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik laat ook de maxi cosi in de auto staan, we hebben een easy base dus dat is makkelijk. Toen hij nog heel klein was of als hij in slaap is gevallen dan nemen we wel de maxi cosi mee naar binnen.

Als ik zoon er uit haal dan doe ik de beugel omlaag en als we gaan rijden weer omhoog. Maar tegenwoordig blijft de beugel vaak omhoog omdat zoonlief er zelf inklimt, maar goed de mijne is 20 mnd :D!

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

yolanthe : past hij er nog in dan??haha.

Hier met easy base losklikken en dan cosi omgedraaid dat kleine meid eruit cosi weer terug als ik het kon(in de praktijk heb ik haar 2 of 3 x in de cosi uit de auto getild vanwege mijn rug), bij colin deed ik beugel naar beneden ,maar toen had ik een mpv , dat is makkelijker je kind erin zetten.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik laat hem er ook in. Doe we de beugel naar beneden voor het erin/eruit halen. Anders wordt het zo'n gegoochel met mini. Maar tijdens het rijden heeft die beugel echt een functie (stoot tegen de stoel aan bij een botsing), dus ik doe hem wel weer omhoog..

9. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

26 feb 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    beugel moet bij het rijden ook omhoog!!

10. Gepe

Gepe Lid

1 dec 2010
    72
    0
    0
    wat is een mpv??

11. Gepe

Gepe Lid

1 dec 2010
    72
    0
    0
    Ik heb altijd nogal haast en liet de beugel omhoog wel een beetje een gedoe maar het mag dus wel voel me een beetje rot over er hing ook zo,n nijntje slinger aan later dacht ik waarom doe ik dat dan ook niet naar beneden maar ja ik haalde hem er ook zo uit en dan kun je met dreumes in je armen de beugel niet naar benden doen!Maar er zijn maar weinig slordevossen als ik als ik het zo lees!!

12. Gepe

Gepe Lid

1 dec 2010
    72
    0
    0
    en doe je ook de beugel omhoog laten staan bij het erin zetten?

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    we bedoelen ook dat we de beugel naar beneden klappen om kind erin te doen. daarna gaat hij weer omhoog;)

14. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    inderdaad :D

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Als zoonlief er zelf in klimt wel, maar anders omlaag want dat is veel makkelijker om hem er zo in te zetten. Met uithalen doe ik hem eerst omlaag, haal dan kind eruit en laat de beugel zo omlaag staan.

@mimi83: ja hoor, past makkelijk :D. Mensen kijken altijd raar op als hij zelf uitstapt of instapt of als ik het vertel. Hij is niet zo groot (76 cm).

16. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Maar kun jij wel elke keer de gordeltjes weer strak genoeg trekken? Want elke keer dat je de gordels los maakt komt er speling op de gordels en moet je hem weer wat aan trekken.

Beugel van de mc moet altijd omhoog staan (op tilstand zeg maar) bij een harde klap zorgt de beugel ervoor dat de klap opgevangen wordt en je kindje niet in de verdrukking komt.

En sloddervossen vindt ik een beetje een rare opmerking als het gaat om een veiligheidsartikel. Meer dan 80% van de ongelukken met letselschade met een kindje in de mc komt door verkeerde of niet deugdelijke instalatie van het stoeltje. Dat zou ik niet op me geweten willen hebben door mijn eigen gedrag.

17. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier laat ik de mc ook gewoon in de gordel staan. Met ons meisje eruit en erin doen de beugel omlaag en met rijden omhoog. Krijg onze meid er makkelijk in zo.

18. fafje

fafje Niet meer actief

~echt nooooit geweten dat die beugel omhoog moet staan!

zoontje heeft er dan ook nooit ehct wekelijks in gezeten ofzo..maar toch! goed dat ik het nu weet ...

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    wisselend, waar gaan we heen, waar liggen we zelf, komen we makkelijk aan en van boord, slaapt ze...

20. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Eerste maanden steeds de maxi in en uit de auto gehaald, tot we dat gezeul zat waren. Toen lieten we de maxi in de auto staan, gewoon vast met de gordel. Beugel wegklappen bij er uit halen en als we hem er weer inzette beugel weer goedzetten en rijden maar (uiteraard kind vastzetten haha). Wel ook even checken of de gordel er nog goed strak omheen zat, door wat gejutter kan het wat losser gaan staan..

En soms als hij sliep en we waren thuis of ergens anders op de bestemming, dan haalden we de maxi er wel uit, zodat hij kon blijven slapen

Gewoon doen wat je zelf het fijnste vind, maar als toen hij nog zo heel klein was vond ik het fijner om hem er in huis in en uit te halen..

Deel Deze Pagina