Wat ook een fijne wagen is voor jou is misschien een mutsy evo. Of mutsy transit oid. Die zijn nieuw rond de 500 euro en rijden hartstikke fijn! Mutsy ik kwalitatief ook een goed merk met goede garantie en in veel winkels te krijgen, dus mocht er ooit iets stuk gaan dan kan je dat ook makkelijker vervangen dan een kinderwagen van een onbekend merk. Wat betreft luchtbanden die worden vaak aangeraden als je veel op ruig terrein, bos oid, wandelt en dan zijn luchtbanden zoveel fijner dan foambanden. Bij foambanden stuitert je kindje meer in de wagen dan bij lucht, die hebben betere vering. Zelf heb ik foambanden en vind ik prima maar ik gebruik de wagen nooit op ruig terrein, nam dan de draagdoek vaak bij mijn zoontje.
Ik hoor ook vaak mensen klagen over luchtbanden, maar volgens mij vaak door de mensen die zelf voor foambanden gekozen hebben vanuit negatieve verkooppraat. Ik heb geen praktijkproblemen met luchtbanden. Meestal zijn het autobandventielen, maar daar heb je verloopstukjes voor (een euro bij fietsenmaker), en dan kan je ze gewoon met je eigen fietspomp oppompen. Hoeft echt niet vaak. Ik heb wagen vaak gebruikt, maar eens in de 9 maanden hoeven oppompen! En mocht een band lekgaan, dan kom je gewoon thuis, er rust maar max 15 kg op o.i.d. En vervolgens plak je de binnenband even zelf, of haal het wiel eraf en breng naar de fietsenmaker. Dochter is inmiddels 2,5 jaar maar nooit lek gehad, en misschien 3 of 4 keer opgepompd in die tijd. Dus ik zou een tweedehands wagens met luchtbanden niet afschrijven op MP, dan ben je erg beperkt, terwijl ik het vanwege de betere vering/demping als voordeel zie. Ik heb een tweedehands Bugaboo Cameleon (met luchtbanden) en kan hem aanraden voor in de stad. Hij is smaller dan de meeste kinderwagens, wat handig is in winkels en OV. En wendbaar/kleine draaicirkel. Die kleine wieltjes vooraan zijn minder fijn op bosbaden met wortels etc, maar voor stad ideaal! Als het zitje van je af staat past er precies een winkelmandje vol boodschappen stabiel bovenop de zonnekap. Dat vind ik nog het meest ideale Dus in de supermarkt niet lastig met kind, kinderwagen, en boodschappen, en meerdere dingen vasthouden/duwen. Mandje vol boodschappen bovenop de kinderwagen, en of je kind er nu in of uit is, kinderwagen blijft stabiel en kiept niet ook niet met mandje helemaal vol. En vervolgens een grote mand onderaan waar je zo je tas boodschappen in kunt zetten. Ik heb ook een Mutsy 4-rider Single Spoke gehad, maar in vergelijking met de Bugaboo vond ik die erg lomp. Joolz heb ik geen praktijkervaring mee, maar ik weet niet of je daar ook zo makkelijk een boodschappenmandje op kwijt kunt.
Als je een Joolz Geo wilt, er staan er wel op MP dus dat is een optie (bijv een gezien voor 700 euro, geboden prijs door iemand) Jool day zijn er veel van op MP en zijn super fijn. Als je in de stad woont kan je er ook voor kiezen om te dragen, een mooie doek of drager is echt heel praktisch in het OV. Ik moet wel zeggen, ik draag veel en vaak en woon ook in het centrum (van Haarlem) maar boodschappen doe ik met mn wagen anders kan ik niets kwijt en sjouw ik me een breuk Als je gaat voor 2e hands zou ik wel gaan voor de betere merken (Joolz, Bugaboo..) die gaan toch langer mee en dan koop je niet snel een miskoop via MP. Ik heb een Joolz gehad, top wagen, nu een Bugaboo (donkey weliswaar) maar ook super dus daar koop je altijd, ook 2e hands goed mee. Als je nieuw koopt kan je ook voor goedkoper gaan, je hebt dan je garantie nog als er iets kapot gaat. Wat ik ook een top stadswagen vind is de Bugaboo Bee, heel klein, erg wendbaar en super licht. En die zijn er ook zat op MP. Een buggy zou ik niet zo snel doen, die zijn echt vanaf 6 maanden tot 1 jaar op zijn vroegst, hebben niet de vering en ondersteuning voor een babytje, ook al kan hij helemaal plat. Sorry heel verhaal, maar laat je ook gewoon informeren bij een babyzaak, ga kijken wat je leuk en mooi vind en handig (ga ze daar allemaal inklappen, optillen (op en van een trap evt) in de auto bijv, en ga dan op MP kijken voor een 2e hands.. Kinderwagens zijn zo geleverd/gekocht!
tip...mocht je voor een tweedehands mutsy gaan.. let dan goed op de wielen. Wij hebben ook een tweedehandse gekocht, prima wagen alleen 1 wiel bleef irritant doen en uiteindelijk is de pin gebroken. Wel een nieuwe wiel gekregen bij een babyzaak maar die bleef een beetje zwabberen. Nu dochter wat groter en zwaarder is zwabbert de wiel niet meer.
Ik zit te twijfelen tussen de joolz geo en de stokke trailz. Blijft echt een moeilijke keuze voor mij. Qua prijs schelen ze niet heel veel
Ik hoor bijna niemand over een Stokke, is dat vanwege de prijs of is het iets anders? Mijn man en ik vinden dat een mooie wagen, maar hebben nog niet gekeken naar het praktische (dat is uiteindelijk het belangrijkste). Het is voor mij nu nog iets te vroeg om rond te neuzen, maar ik was benieuwd!
Zou echt even naar een winkel gaan en gaan rijden en dan kijken op markplaats. Het is zo persoonlijk. Man en ik vonden de bugaboos bijv te laag en helemaal niet lekker rijden. Joolz wel erg fijn, maar vond het boodschappenmandje van de day echt te klein (ook geen auto hier). Stokke vonden wij niet mooi. Maxi cosi vonden we erg lekker rijden, maar te breed voor onze gang. Wij hebben een teutonia gekocht en die bevalt goed. Duits goed merk, rijdt lekker en grote boodschappenmand. Maar een ander vind m misschien helemaal niet fijn.
Ik ben nog niet zwanger of heb kinderen. Maar op een ander forum hadden ze het over de bugaboo donkey. Je hebt dan meteen een wagen voor een (eventueel) 2de kindje. Dat leek mij ook praktisch. Heb je maar een keer een aankoop. Verder lijken mij mutsy evo en koelstra fijne wagens. Iemand ervaring met kinderwagens en krachtverlies in armen/handen? Of dagen dat je armen zeer doen en toch een wagen moet duwen?
Nou met een beetje pech moet je ze een keer in de twee maanden even bijpompen. En ik gebruikte mijn wagen heel veel. Had toen een Mura 4. De bands kan je voor een paar euro los kopen mochten ze lek gaan. Ik vond de wagen trouwens veel te lomp voor een kleine auto. Heb later een cameleon 2 gekocht. die bevalt erg goed.
Ik ben zelf een beetje een muts. Zou in het vervolg alleen nog aan bugaboo willen als ik nog eens een kindje mag krijgen. Maar van de goedkopere wagens vind ik deze wel echt mooi. Kidsriver Daya kinderwagen online bestellen | Babypark In de winkel zag hij er ook zeker niet slecht uit.
Ik ben gisteren gaan kijken..het is echt een mooie wagen maar wat een groot kolossaal ding!!! Nee de stokke heb ik definitief van m'n lijstje geschrapt. Ze kosten inderdaad aardig wat maar nee dan zou ik eerder voor de joolz geo gaan (al vind ik die minder mooi maar is wel praktischer) of ik zag ook de musty IGO die leek me ook wel wat.
Ik heb puur naar een Stokke gekeken voor de hoogte, aangezien wij allebei lang zijn (1.80m en 1.85m). Mooi vind ik ze absoluut niet. Bugaboo viel gelijk al af, omdat de bak te laag is. Joolz Studio is ook bij ons heel lang nog een optie geweest. Ik heb veel kinderwagens getest tijdens mijn zwangerschap. Speciaal naar van die winkels geweest met een wandelparcour. En uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de Cybex Priam. Ik heb 'm nu 3 maandjes en zou nooit een andere meer willen. Wat een heerlijke wandelwagen. Hij is licht, wendbaar en hoog. Ik woon op 1-hoog dus moet iedere dag met de wagen trap op en af. Maar het is goed te doen omdat deze zo licht is en makkelijk met 1 hand in te klappen. Helemaal wanneer de zitting erop zit ipv de bak. Boodschappenmand is misschien niet de grootste, maar kan er toch 4 grote pakken pampers in kwijt. Ik heb nog een boodschappennetje van 6 euro gekocht en dat zorgt voor extra gemak. Ik wandel erg veel en train er zelfs mee. En ga veel met het OV. Cybex is nog niet zo lang verkrijgbaar op de Nederlandse markt, dus denk niet dat je deze tweedehands al kunt vinden. Zo wel, dan is hij absoluut je geld waard.