Afkeer van oranje voedsel

Discussie in 'Voeding' gestart door Jola81, 14 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt?
    Mijn mannetje heeft al vanaf zijn eerste hap vast voedsel een grote afkeer van oranje voedsel. Worteltjes en pompoen wil hij niet eens proberen, zodra het zijn lippen raakt draait hij zijn hoofd weg en spuugt hij het uit.
    Andere kleuren zijn helemaal geen probleem. Voor bloemkool en broccoli deed hij zonder probleem zijn mond open en at hij (zelfs toen hij het nog nooit eerder gegeten had) zo een bakje leeg. Boontjes lust hij niet zo graag, maar ander groen voedsel is geen probleem.
    Laatst had ik een potje met oranje pastasaus gekocht en hier reageerde hij hetzelfde op, hij wilde het niet eens proberen.

Nu is het natuurlijk geen drama, ik vond het alleen nogal opmerkelijk. Ik blijf het af en toe aanbieden (in ieder geval tot mijn voorraadje op is) en geef hem in de tussentijd gewoon andere groenten. Maar ik vroeg me wel af of iemand anders ook ooit zoiets heeft meegemaakt.

2. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Misschien de kleur beetje pimpen met wat tomatenpuree of doperwtjes etc erdoor heen pureren?!

Hier geen afkeer van bepaalde kleuren....

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca heeft een tijdje geen wit eten gewild, dus ik herken het wel, maar juist wortel en pompoen zijn erg lekker! Jammer dat hij dat niet wil! Luca had dit trouwens pas later, rond de 9 of 10 maanden. Het ging vanzelf weer over, gelukkig.

Deel Deze Pagina