tip voor huilende baby's!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pinguin, 30 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    weet niet of het bij elke baby helpt maar hier een tip voor baby die veel huilen voordat ze in slaap vallen!

met je wijsvinger vanaf de haarlijn over het voorhoofd naar het puntje van de neus strelen!

het helpt bij onze dochter 8 van de 10 x als ze niet in slaap kan vallen!
    ze wordt er heel rustig van, het huilen wordt minder en ze valt in slaap...
    ik kreeg de tip van iemand en wil zon gouden tip natuurlijk niet voor mezelf houden! :)
    hoop dat iemand er iets aan heeft!

2. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Bij mijn zoon helpt het als ik mijn hand op z'n wangetje leg en met mijn duim over z'n wenkbrauwen streel. Wordt hij heerlijk rustig van!

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Helpt hier af en toe, maar meestal niet voldoende. Bij mijn oudste werkte het beter :)

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik ga hem zeker onthouden! Ik streel altijd vanaf wang naar zijkant van zn hoofd naar zn oortje toe zeg maar. Alleen als hij echt overstuur is en niet kan slapen, werkt het nog het beste om hem gewoon uit bed te halen en te wiegen...

xxx

5. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    #5 silly88, 30 apr 2011
    Laatst bewerkt: 30 apr 2011
    gewoon aan zn gezicht zitten is hier genoeg. soms aai ik over zn bolletje dat vind ie ook fijn. en zn handjes beethouden vind ie lekker. hier heeft ie ook altijd iets tegen zn gezicht aan, of dat nou een knuffel is of een doekje ofzo maakt niks uit. hij slaapt hier het liefst met de mouw van een shirt van mij tegen zn gezicht. je ziet hem ruiken en dan word ie helemaal rustig engaat slapen

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik kreeg als tip je hand tegen het hoofdje houden (op de haartjes) en je andere hand op de buik leggen.dat hielp hier ook goed. ik zong dan ook altijd zachtjes liedjes.

wat jij beschrijft doen ze vaak om de oogjes te laten sluiten.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier net zoals bovenstaande van blup.

Je ene hand op het bolletje, je andere hand op het buikje en dan gewoon rustig zitten en elkaars energie over laten gaan. Helpt ook erg goed bij buikpijntjes enzo.

8. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    zo leer je nog eens wat! :)

9. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Hier ook een succesnummer ;)

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

aja dat deed ik ook vaak bij zoonlief toen hij nog heel klein was, hij werd er rustig van en deed zijn oogjes dicht en viel dan vaak in slaap. Tegenwoordig heeft hij mama daar niet meer voor nodig!

11. misa

misa Niet meer actief

Hier werkte het ook wel eens. :) Maar bedankt voor de tip!

12. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    dit heb ik net gedaan bij hem, maar hij kon er niet tegen. het kietelde bij hem:p

13. shenoby

shenoby Niet meer actief

hm maar eens proberen,
    kirsten heeft een dramadag vandaag dus misschien dat ik het in de praktijk nog even kan testen

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Heb dit idd ook geleerd tijdens babymassage. Dat gedeelte waar het voorhoofd over gaat in de neus, noemen ze geloof ik ook het zesde oog.
    Heel veel babietjes worden er rustig van en vallen zelfs in slaap.

15. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Het zesde? Waar zitten nummer 3, 4 en 5 dan? :)

16. Romy1979

Bij mij in mn achterhoofd :D

17. Romy1979

Even gegoogled nav je opmerking. Of ik het wel goed onthouden had (massage is ook al een jaar geleden).

Maar het is zesde chakra en wordt ook wel derde oog genoemd...

:)

18. adi

adi Niet meer actief

Deze is inderdaad heel bekend. Hand op het hoofdje geeft begrenzing aan (dus veiligheid) en de hand op het buikje geborgenheid en warmte.

Hier hielp het in het begin het beste om wang tegen wang te liggen, en het handje vasthouden. Dat ging prima zolang het bedje hoog staat, mijn kids sliepen binnen 5 tellen.

19. linnywonderbaby

linnywonderbaby Actief lid

11 dec 2007
    212
    1
    16
    Limburg Belgiƫ
    dank je, dat ga ik ook eens proberen :)

20. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hier hielp het eergisteren om met een plukje van mijn pony ( lange pony ;) ) over zn wang te strelen... Geen idee wat hij daar nou lekker aan vond maar ik zat ineens te bedenken dat hij tijdens de laatste fles ook altijd een pluk van mijn haar vast heeft en dan ermee zit te friemelen. Dan doet hij zn handjes open dicht en hij aait het als het ware....en dan valt hij heerlijk in slaap.

xxx

Deel Deze Pagina