Afgelopen weekend werd ik voor de 2e keer ongesteld na mijn miskraam. Het stelde niet echt veel voor, het was alleen maar bruinverlies. Twee dagen geleden kreeg ik opeens onzettende buikkrampen, zo erg dat ik me er even geen raad mee wist. Gisteren naar de dokter geweest en na een inwendig onderzoek vertelde die me dat ik waarschijnlijk een cyste heb aan mijn linkereierstok die geknapt is. De inhoud van mijn cyste zit nu in mijn buik en dit veroorzaakt de pijn. Ik heb hier pijnstillers voor gekregen die redelijk helpen. Ben nu dus niet aan het werk, want ik voel me behoorlijk klote. Is er iemand die dit ook heeft gehad? Ik heb zoveel vragen? Volgens de dokter gaat het over 3 dagen vanzelf over, is dan ook alle rotzooi uit mijn buik? Wanneer word ik weer echt ongesteld (met helderrood bloed) en kan dit verder kwaad voor een eventuele zwangerschap??? Morgenochtend ga ik de gynaecoloog bellen die me behandeld heeft met de curretage en wil ik antwoord op mijn vragen. Ben benieuwd of één van jullie dit ook heeft meegemaakt? Voel me nu zo alleen en onzeker . liefs, lizzy30
hee lizzy, ik heb dit niet mee gemaakt... maar het klinkt heel vervelend! ik denk dat het goed is om even met je gyneacoloog te belllen...want met pijnstillers lost de pijn dan misschien wel op, maar waar blijft die cyste? heel veel sterkte meis! laat je weten hoe het morgen afloopt? liefs elfje
Hé Elfje, bedankt voor je antwoord, ik ga morgenochtend om 10.00 de gyn bellen. Kijken of ze me antwoord kan geven en of ik langs kan komen voor een check up. Ik word hier echt heel onzeker van. Ik houd je op de hoogte. groet, Lizzy31
he Lizzy...ik herken het. Lang verhaal, heb je even?? hahah Maart 2005, ik had enorme buikpijn, steken in mijn rechterzij, bij elke stap die ik zette met mijn rechtervoet schoot er pijnscheut in mijn rechterzij. naar de dokter en kreeg dezelfde dag te horen dat ik een cyste van 6 cm doorsnee met een inhoud van 33 cl. had. Deze is dezelfde dag nog verwijderd. Na controle, kreeg ik te horen dat het allemaal geen kwaad kan, cystes gaan altijd vanzel;f weg, maar omdat deze zo groot was en zeer deed hebben ze hem operatief verwijderd. Maand later weer controle, weer cystes, deze waren niet zo groot, maar moest de pil maar voor een jaar lang doorslikken..dit hielp. Tot ik een stopweek inlaste..in oktober, zo een ontzettende buikpijn, midden in de nacht, dacht aan blinde darm, wij naar het ziekenhuis, na meerdere onderzoeken een echo en ja hoor, cyste geknapt in mijn buik. Het knappe van een cyste doet geen pijn, maar de vocht die vrij komt dat veroorzaakt veel pijn. Vocht hoort niet in je buikholte en dat wil je lichaam afstoten, dit doet dus zo een pijn, ikw erd ook zo naar huis gestuurt en ind. de volgende dag was de pijn weg! Afgelopen maart weer naar de gyn, alles was ok, geen rare dingen en mocht stoppen met de pil en voor een kleintje gaan! Wij blij, maar na een maand had ik al door, dat ik eigenlijk niet zonder de hormonen van de pil kan. We zijn nu 4 maanden verder, elke eisprong en menstruatie is een dram. Ik heb 1 hele dag zo een ontzettende pijn aan mijn rechter eierstok, dat ik niet kan staan! Na die ene dag is de pijn ook gewoon volledig weg. Vandaag maar eens naar de huisarts geweest en heb weer een verwijsbrief voor de gyn.. ga maar eens een afspraak maken.. ben benieuwd...aan de ene kant maak ik me zorgen, maar aan de andere kant.. ze zeggen nu al 1,5 jaar dat het mijn kinderwen sniet in de weg staat! Dit moeten we dan maar geloven he! Maar..ik heb er dus ervaring mee, en het kligt heel raar, maar echt, ontplofte cystes hebben meerdere vrouwen, het kan geen kwaad, en die pijn die je voelde is het vocht dat je buikholte niet accepteerd! kus miek
Jeetje Miekie, wat een verhaal! Ik kan me voorstellen dat je er af en toe behoorlijk van baalt. Heb jij ondanks de pijn wel een gewone menstruatie gehad (helderrood bloed)? Bij mij is het alleen maar bruin en heel weinig. Ik heb vanmorgen de gyn gebeld en ik heb een afspraak gemaakt voor a.s. maandagochtend. Het vreemde is dat ik nooit zulke buikpijnen heb gehad, pas sinds mijn curretage 2 maanden geleden. Ik hoop niet dat dit elke maand terug gaat komen, want het duurt nu al 4 dagen de pijn. Gelukkig wel iets minder, aangezien ik onstekings-remmende pijnstillers (diclofen) heb gekregen, maar toch.... Over 3 weken ga ik op vakantie naar Griekenland en dan zit ik echt niet op extreme buikpijn te wachten. Pffff...wat een ellende! Ik houd je op de hoogte wat de gyn zegt maandag. liefs, lizzy31
dat is idd balen meid, ik heb het ook gehad, ik had een follikelcyste van 5 cm (niet gesprongen eitje) en die moest ook vanzelf weggaan, ben toen bij de gyn terecht gekomen via de ehbo in december en ze dachten eerst dat ik een acute blindedarmontsteking had...maar na 2 mnd bij de controle was ie wel weg (cyste) dus idd het gaat vanzelf weg, ik kreeg duphaston voorgeschreven, maar omdat ik diezelfde maand mijn eigen 1e ongesteldheid had ben ik er niet mee doorgegaan...en tis evengoed goed gekomen.. succes meid
ik heb ook zoiets gehad. Alleen was het geen cyste maar een heftige eisprong bloeding. Er was een adertje geraakt en daardoor vulde mijn hele buik zich met bloed. Dat deed echt zo'n mega-pijn!!!! De dokter dacht aan blindedarm ontsteking maar het bleek dus die bloeding te zijn. Ik was om 1 uur snachts in het ziekenhuis en de volgende morgen om 7 uur ben ik geopereerd om al het bloed weg te laten zuigen. De pijn zal ik nooit meer vergeten
wat hebben wij vrouwen toch een raar lichaam he! en weet je wat ik altijd zo balen vind...die gyn, dat is in 9 van de 10 gevallen een man! Die weet helemaal niet watwij voelen! hahaha zowel lichamelijk als psychisch! Maar we moeten er maar vanuit gaan dat ze gelijk hebben! Suc6 bij de gyn, hopen dat je duidelijkheid krijgt en gerustgesteld kan worden, ik ga vanmiddag eventjes een afspraak maken, maar regel hem na mijn vakantie, wil nog eventjes met een gerust gevoel op vakantie! kus miek