Tijdens de menstruatie bloed bij ontlasting...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Momfulness, 5 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hallo,

zijn er meer dames die ervaring hebben met bloed bij de ontlasting, tijdens de menstruatie? :oops:

Ik ben nog wel niet echt ongesteld, het is nog wat bruinig. Maar ik had toch wel heel duidelijk bloed bij de ontlasting en dat had ik vorige maand ook. Begin me nu een beetje zorgen te maken.

Iemand ervaring?

Alvast bedankt, groet Luna1

2. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    @ Luna1,

Ik heb er ook weleens last van.

Vrouwen die tijdens de menstruatie bloed in de ontlasting hebben, kunnen last hebben van endometriose. Er zit dan baarmoederslijmvlies in de buik, dat daar als het ware mee-menstrueert. Als dat baarmoederslijmvlies in de darmen zit, kunt u bloed verliezen via de darm. Dat gebeurt dan tijdens de menstruatie.

Bij endometriose zijn stukjes baarmoederslijmvlies (endometrium) buiten de baarmoeder terechtgekomen. Deze stukjes weefsel zitten bijvoorbeeld in de buikholte of in de eierstokken. Als u ongesteld wordt, wordt ook dit weefsel afgestoten. Maar het kan niet weg via de vagina.

Als je het niet vertrouwd kun je ook altijd nog langs de huisarts en de situatie uitleggen.

3. Momfulness

Hallo Sammie, bedankt voor je antwoord.
    Ik ga vandaag om 12.10 uur naar de huisarts, want ik ben er best van geschrokken.
    Ik heb inderdaad wel vaker over endometriose gelezen.

Heb jij ook endometriose?

Groetjes Luna1

4. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hee lieve Luna,

Wat vervelend zeg, dat je dit hebt. Groot gelijk dat je naar de dokter gaat! Laat je weten hoe het was?
    Sterkte meis.

Liefs Sucre

5. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    @ Luna1,

Graag hoor ik van je wat de huisarts heeft gezegt...

Liefs

6. Momfulness

Hoi Sucre en Sammie,

nou ben net terug. Hij maak zich nog niet zozeer zorgen over endometriose. Ik heb een onderzoek gehad en er zaten geen ook geen uitwendige aanbeien. Hij denkt aan inwendige aanbeien.

Het was wel een zeer genante vertoning want het was net een nieuwe, zeer jonge dokter en ik lag daar... Was ook nog net ongesteld geworden! Bah kan wel janken nu.

Maar ik hoef me in ieder geval niet teveel zorgen te maken.

Bedankt voor jullie interesse!

Liefs Luna1

7. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Nou dat valt weer mee gelukkig. Kan me voorstellen dat het even heel genant was. Ga nu maar lekker ontspannen en even wat voor jezelf doen.

Knuf!

8. Momfulness

Dank je lieve Sucre,
    knuf terug.
    Hopelijk zijn we snel zwanger en kunnen we daar over gaan kletsen!

x luna

Deel Deze Pagina