Ik zou willen dat ik deze tip had gehad. dus daarom wil ik hem met jullie delen. Als je namelijk in het ziekhuis wilt gaan bevalen zonder mediche indiekatie dan moet je daar en eigen bijdragen voor betalen van 350 euro. en dit is met de kraamhulp ook zo daar heb je ook een eigen bijdragen van dat komt neer op 180 euro. maar als je nou je zorgverzekering verhoogt.en dat gaat meestal om het hoogste a ene hoogste paket. en dat kost gemidelt dan 20 euro meer. maar dan krijg je dus alles vergoed.ook je eigen bijdrages. maar het nadeel is dat je dit alleen in januarie kan doen. dus als je nu optijd weet dat je zwanger bent. is het best handig om dat te regelen. want dat scheelt je een hoop geld. groetjes sabrina
in sommige gevallen kun je hier heel veel aan hebben, maar in andere gevallen helemaal niet! Wij zijn collectief verzekerd, met mijn man als hoofdverzekerde. Dat betekend dat als ik AV verzekerd wil zijn, dat hij dat ook moet. Het bedrag moet je dan verdubbelen, en in ons geval kon het niet uit. Daarnaast wil ik graag thuis bevallen, waardoor het helemaal niet nodig is. Conclusie: Ga voor jezelf goed van te voren na wat je wilt en maak aan de hand daarvan een rekenschema!
Dat klopt het is ook maar een tip. wij willen wel in het ziekhuis bevalen en bij ons komt het dus op wel gunsitg uit. maar kan het niet omdat ik het niet wist
ik zit nog bij mijn vader..(via zijn werk) mijn moeder en ik zijn 2 sterren en me vader basis. We moeten de helft terug betalen.. Nou ik vind het goed zo..(ja het geld kan je beter ergens anders in stoppen) maar dat geldt ook voor je zoveel euro als je voor 2 sterren (mijnsituatie) erbij neemt.
Tja als ik op de uitgerekende datum beval, dan wordt het 3 januari.... hahaha moet ik wel erg snel zijn met regelen.... Ik ben trouwens vorige keer op het laatste moment met vacuum bevallen, dus werd het alsnog medisch... heb dus al 1 x bevallingskosten uitgespaard (dit is geen tip hoor ) en van de kraamzorg krijg ik de helft vergoed omdat ik een aanvullende verzekering heb..... Voor mijzelf werkt je tip dus niet, maar wel goed dat je er mensen even op attent maakt...... Al dat gedoe tegenwoordig met die ziektekosten verzekeringen.....
Ik ben top verzekerd. De eigen bijdrage voor kraamhulp wordt 100% vergoed. De ziekenhuiskosten worden echter mar voor 150 vergoed. Dus dit is ook niet het hele bedrag.
heb even gebeld... met mijn ideaal verzekering van CZ worden ook niet medische bevallingen vergoedt.... nouja als de kleine dit jaar komt dan.... wellicht is in 2009 alles weer veranderd....
Bij mij wordt ook eigenlijk alles 100% procent vergoed, ik heb alleen een kleine eigen bijdrage voor de kraamzorg, maar ook bevallen in het ziekenhuis is 100% vergoed in mijn pakket.
Ik was er zelf te laat mee om een iets hogere verzekering aan te vragen/af te sluiten. Vaak moet je dan ook nog een min 9 maanden verzekerd zijn wil je aanspraak kunnen maken op de hogere vergoeding.
niet bij elke zorg verzekeraar kan je zomaar een pakket omhoog kan alleen eind van het jaar bij groeneland
dat klopt bij geen een verzekering kan je in het miden van het jaar verhogen. dat is de nieuw regel. daarom kan ik het ook niet veranderen. en geef ik jullie de tip om goed je voorwaardes van je zorg verzekering na te kijken zodat je het mischien nog kan veranderen per 1 januarie. als je dan nog niet bent bevalen.
Ik heb op mijn werk gevallen gezien dat ze wel midden in het jaar konden verhogen. Men moest dan premie over de afgelopen maanden ook bijbetalen. Dus als je het in juni verhoogde, moest je januari t/m juni in 1 keer als extra premie betalen. Maar dat is net wie je treft bij de verzekering.
Ben het even gaan nakijken, zowel kraamzorg als poliklinisch bevallen worst 100% vergoed.. *lucht op*
Ik heb van het vgz een aanvullend gezin en zeker pakket hiermee wordt alles vergoed plus 20 uur Extra kraamzorg! en kost 117 euro per maand dus dat valt wel mee en ook als me kind er is zitten er voor haar veel mogelijkheden in die vergoed worden! zoals flaporen die gecorrigeerd worden (heeft pappa nogal last van haha)
Ik heb het toen uitgebreid uitgezocht en ben inderdaad bij Gezin en Zeker van VGZ gekomen. Je kunt hem ook via united consumers doen, dan krijg je nog extra korting uitgekeerd ook. Er zitten ook goede vergoedingen voor de tandarts bij.