Tip voor lastige eters...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door erlida, 15 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Daniel vertikte het al bijna 6 maanden om te eten.Hij leefde practisch op water en brood,want alle anderen dingen vielen in de categorie 'lust ik niet'.Natuurlijk met uitzondering van pizza en pasta,de gluiperd 8) .

Nou kreeg ik een tip van iemand om te gaan werken,met een kookwekker aan tafel.En het werkt als volgt......Je geeft je kind gewoon zijn bordje en gaat zelf ook rustig aan tafel zitten.Je negeert alle slechte dingen die hij/zij zegt en praat gewoon kalm over de dingen van alledag....als na 10 minuten nog het eten onaangeroerd op het bordje ligt,pak je de wekker en leg je rustig uit dat je hem instelt op 15 minuten en als het belletje gaat,en er is nog niet gegeten,dan geen lekkers gelijk douchen en naar bed(of wat er bij jullie kind van toepassing is ,ieder kind is anders tenslotte)Vervolgens ga je zelf weer rustig aan tafel zitten ,en blijf(terwijl je gewoon de dag doorneemt)je kind erraan herinderen dat het zijn of haar keuze is om te eten .Maar wel wat de gevolgen zijn als het belletje gaat en er is niets gegeten...........

Ik viel echt van mijn stoel toen mijn zoon plots 5 minuten voor tijd UIT ZICHZELF !begon te eten! Bonen met piepers nota bene....wij passen dit nu ruim een week toe en het gaat echt zo goed,onze zoon eet weer! :eek: ...

Sorry voor het lange verhaal,maar de tip leek mij wel de moeite waard om vermeld te worden ;)

2. memke

memke Actief lid

15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    mooi dat jullie zoontje nu wel wil eten! het is idd een erg goede tip! Ik heb altijd een goede eter gehad maar hij zit nu in een periode dat hij wat dwars is,en met eten speelt.Maar ik ga zeker die tip van jou toepassen..Bedankt!

3. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Zie je wel, en ik maar denken dat ik als moeder Oostduitse praktijken erop na hield... Hier hebben we ook de wekker erbij, al vond schoonmoe dat niet nodig.

Het werkt als een tierelier en onze meid eet sinds de wekker truc weer als een echte flinke meid.

Groet van kiki

4. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Hier geen wekker maar hetzelfde idee.
    Wij gaan gewoon aan tafel zitten en hij eet maar wat er op zijn bordje ligt. Vaak is dit alleen het vlees of de vis en soms niet.
    Als we klaar zijn met eten eten we samen een toetje en dan gaan we van tafel.
    Hij eet nu al een half jaar amper iets 'savonds maar ik maak me er niet meer druk over.
    Het is gezellig aan tafel en hij gaat vast wl eens eten.

Overdag eet hij overigens 2 boterhammen, 2 keer fruit en komkommer en cherrytomaatjes. Hij komt genoeg aan en slaapt goed. Dus hier voorlopig gewoon gezellig aan tafel zonder te dreigen.

5. babs1980

babs1980 Actief lid

2 nov 2006
    378
    0
    0
    Bedankt voor de tip!
    Ga het vanavond gelijk proberen bij mn dochter!

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    bij mij werkt ie niet :(heb het percies hetzelfde gedaan maar werkt echt niet hij is een echt volhouder

Deel Deze Pagina