Hi dames, Mijn vriend en ik wonen nu net 2 maanden in een mooi appartementen complex. Het zijn huizen zonder balkon en wij wonen op de 1e verdieping. Toen wij hier nog niet woonden maar nog met de verhuizing bezig waren lag het hier op de galerij al vol met honden stront. Eigenlijk alleen bij mij en bij de buurvrouw. Ik heb toen bij de buurvrouw aangebeld om mezelf voor te stellen en om gelijk te vragen of zij weet wie er hier een hond heeft ivm de stront die er dus steeds voor onze deuren ligt. Zij wist het ook niet en zij vind het ook niet normaal, zei ze. Ik heb haar toen gelijk gezegd dat ik 2 hondjes heb maar dat de honden stront dus niet van mijn hondjes is. Verder niets meer van haar gehoord. Nu werd het van kwaad tot erger. Het ligt hier continue hè-le-maal vol. Echt te smerig voor woorden. We weten dus niet wie dat steeds doet omdat het er steeds op rare tijden zoals midden in de nacht of sochtends extreem vroeg ligt. Ik heb er al alles aan gedaan: Rondgevraagd bij de buren (niemand weet wat en niemand heeft een hond hier) Briefjes opgehangen (word er gewoon afgehaald door iemand) Schoonmaak bleek op de galerij gespoten (helpt niet) Meerdere keren alle stront weggehaald ( ik verdom het nu om honden stront van een ander op te ruimen, ik blijf niet aan de gang). Klacht ingediend bij de huismeester (die kon ook niets doen want hij weet ook niet wie het is) Nu heeft de buurvrouw sinds een paar dagen ook een briefje opgehangen: Laat je hond uit! Niet voor mijn deur! Ik heb een klacht ingediend bij de huismeester en woningbouw. Er hang een camera voor bewijs! (Ze heeft een soort webcam voor haar deur hangen nu). Ik was hier wel blij mee, want ik hoopte dat de dader nu eindelijk gepakt zou worden. Maar tot mijn verbazing kwam vanochtend de huismeester aan de deur.. Wij zijn aangewezen door 2 buren omdat wij de enige zijn die op de 1e etage honden hebben. En de buurvrouw waar ik heb aangebeld zegt dat de hondenstront hier pas ligt sinds wij hier zijn komen wonen. Wij kunnen nu dus een boete riskeren en na meerdere waarschuwingen moeten wij hier weg! Ik ben kwaad! Ten eerste omdat de buurvrouw LIEGT! Want het lag er al voordat wij hier kwamen wonen. Ten tweede omdat ik mijn hondjes 4 keer per dag BUITEN uitlaat en altijd hun honden poep opruim, zelfs in het gras in het park. Waarom zou ik ze in godsnaam voor mijn eigen deur laten poepen? Iemand tips om de dader te pakken? De camera van de buurvrouw is een nepperd dus daar schieten we niks mee op. Ik heb zelf voor een camera gekeken maar die zijn behoorlijk prijzig.
als het altijd 's nachts gebeurt, zou ik eens een nachtje zelf gaan waken en iemand op heterdaad betrappen.
Zo'n camera hoeft niet superduur te zijn hoor. Een tijd terug was ik zelf er ook naar op zoek. Zal kijken of ik het nog kan vinden. Een camera zou wel handig zijn. Of een klein nepcamera in het zicht hangen achter een raam, en hopen dat het werkt.
Ik zou toch wel echt een camera ophangen.. En dan het liefst niet dat iemand dat ding ziet hangen. Want dan heb je kans dat het stopt omdat ze het zien en denkt iedereen dat jullie hondjes het wel hebben gedaan en krijg je daar weer gemiep over.
Dit dus! En anders toch een camera kopen, hoeft toch niet heel duur te zijn? Webcam is toch voldoende en die aansluiten op je laptop/pc? Lijkt me een investering waard, zeker als je een gedwongen verhuizing ermee kan voorkomen. Informeer ook bij de politie wat je kan doen en houdt een dagboek bij waarin je opschrijft wat er wanneer gebeurt. Dan heb je straks tenminste iets wat je kan laten zien als bewijs. Stel dat het ook gebeurt wanneer jullie een weekendje weg zijn met de honden... dat is natuurlijk onmogelijk. Maarre, wat vreselijk vervelend en wat ontzettend smerig! Een ongelukje kan natuurlijk voorkomen maar nu is het net of iemand het wel makkelijk vindt om het daar te doen. En er zelf geen last van heeft. Even met de lift, gang over lopen om hond behoefte te laten doen en weer terug met de lift. Bah.
Ik zou ook net zo lang gaan spotten tot ik de dader op heterdaat betrap en die dan op de foto zetten, en daarmee naar de huisbaas gaan. plus de buurvrouw op haar gelieg aanspreken.
Ja echt heel vervelend. Kan er met mijn hoofd niet bij dat iemand dat bewust doet. Echt aso. Ik zie mezelf niet de hele nacht bij de deur zitten. Ben nu 6 weken zwanger en ontzettend moe. Mag blij zijn als ik mijn ogen open kan houden tot 11 uur savonds. Nu opzoek naar een betaalbare camera die ook snachts filmt. De meeste betaalbare camera's filmen alleen overdag helaas.
Zou een nachtje wakker blijven als je een camera echt te duur vind. Zou hier ook wel pissig van worden. Denk eigenlijk dat het die buurvrouw zelf is
Ik denk ook dat het de buurvrouw zelf is, weet je zeker dat het hondenpoep is? Het is voor buurvrouw vrij eenvoudig om de voordeur open te trekken, poep naar buiten te gooien ( van haar kat bijv of nog erger haha ) en dan de deur weer dicht te doen. Misschien wil ze gewoon geen buren hebben. Ik zou ook snachts net zo lang posten tot je de dader op heterdaad betrapt hebt, succes!
Je hebt voor zo'n 40e bij de Wehkamp een camera van D-Link. Kun je in bed op je smartphone via een app constant kijken. Ideaal. Bedenk wel dat foto's en camerabeelden officieel niet als bewijs gelden. Dus ik hoop dat je huisbaas zelf stappen onderneemt als hem duidelijk is wie de schuldige is.
kun je je honden niet voor een paar dagen ergens bij familie of vrienden onderbrengen? stel je huisbaas op de hoogte en als t doorgaat is t iig duidelijk dat het niet van jullie afkomt...
Nou voor 40,00 zou ik die camera echt wel kopen. Sneaky tussen planten ofzo die je bij de deur zet. Of wat anders. (Een toevallige paraplu die er staat ofzo) E Ik denk ook dat het de buufvrouw is.
Thanks, ga ik bij wehkamp even kijken. 40 is nog te doen. En wat betreft mijn vriend: Die snapt niet waarom ik me zo druk maak. Mannen Dus het word een camera.
Ondertussen ben ik al een paar keer bij de buurvrouw aan de deur geweest om haar aan te spreken op het liegen bij de huismeester. Mevrouw doet gewoon niet open. Terwijl ik zie dat er licht brand.. Heel raar allemaal weer