http://www.kindengezin.be/KG/Ouders/Geb ... abybox.jsp ik vind het verder denk ik wel zo handig. in het begin doe ik de baby in de kinderwagen bak lekker in de box. is ie hoog en op een vaste plak. en later is het prettig te weten dat je kindje veilig is als je even geen toezicht houd
http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight= topic is ook ergens anders over wanneer.. maar waarom is ook belangrijk
Is het echt nodig zo'n box? Nee, een box is niet echt nodig! Er zijn genoeg mensen geen box nemen/hebben. Ook is niet verplicht net zoals een wiegje, ledikantje, wandelwagen, etc . Das eigenlijk allemaal gebruiksgemak zegmaar ! Waarvoor dient een box? Een box gebruik je om je kindje in te laten spelen of gewoon 'veilig' weg te kunnen leggen als jij even ini de keuken bent, naar het toilet gaat, de post haalt, etc. Alle momenten dus dat je de kleine even niet vast kan houden en/of in de gaten kan houden en niet wil dat hij/zij zicht ergens aan bezeert of 'stoute' dingen uit gaat halen ! Tot wanneer je de box gebruikt is verschillend, het ene kindje 'wil' er met 9 maanden eigenlijk niet meer en en de andere zit er met 2 jaar nog af en toe in. Wij zelf hebben gekozen wel boxen te kopen omdat ik op de grond liggen als ze bijv 2 maanden zijn echt nog te klein vind. En in de box liggen ze toch lekker hoog. Nu zitten ze hier ook nog regelmatig in de box, gewoon omdat ze er heerlijk in spelen. En omdat de dan gewoon even geen 'last' hebben van elkaar ! Verder vind ik het wel fijn dat ze gewoon even zelf kunnen spelen en ik gewoon rustig kan stofzuigen, koken, opruimen terwijl hun veilig zichzelf vermaken. De eerste maanden hebben ze hier weleens in de box gelegen, maar eigenlijk vooral lekker in hun bedjes en in de reiswiegen van de kinderwagen. (Die je helemaal niet in de box hoeft te zetten om de ideale hoogte ge bereiken, want op het onderstel heeft hij deze hoogte al !) Wanneer schaf je dat aan? Wij hebben dus wel boxen en die hebben we gekocht tijdens de eerste zwangerschap. Dit volgende kindje gaat voorlopig in zijn/haar bedje en in de reiswieg van de kinderwagen. En als het een maand of 1-2 is en dat dus wat saai vind en om zich heen wil kijken doen we van 1 box de bodemplaat omhoog zodat de kleine lekker hoog zit ! Zo, een heel verhaal, hoop dat je er iets mee kunt.
Mike zit elke dag wel even in zijn box. Ik vind het een fijn idee als ik eten ga maken, stofzuigen oid. Dan weet ik dat hij veilig zit.
Ik gebruik de box heel veel. Kindlief speelt er, slaapt er soms tussen de middag, filosofeert er, luistert naar muziek en wordt er in opgeborgen als mama het huishouden doet (of gaat douchen etc).
Het is niet perse nodig, maar wel heel handig. Je wilt niet weten hoe vaak je toch ff snel iets moet doen en dan ligt je kind in elk geval veilig. Ook is het voor zo'n kleine prettig om een afgebakende speelplek te hebben.
Wat wel absoluut noodzaak is, dat je kind een plaats heeft om op een platte ondergrond te spelen. Dus niet altijd in een maxicosy, wipstoeltje of in bed. Door ergens plat te liggen, ontwikkelt het rugje en leert het beter het eigen lichaam kennen. Dat is wel belangrijk, al vroeg. Dat hoeft natuurlijk niet perse een box te zijn.
Om eerlijk te zijn ben ik nu pas echt blij dat ik de box heb. Als je kindje gaat kruipen, lopen is het echt erg fijn dat ze af en toe in de box kunnen spelen. Anders loop je er echt de hele dag achter aan.
Ik vind het erg handig. Hier doet hij rond 09.00 en rond 15.00 een dutje in de box. Verder ligt hij hier ook in te spelen als we bv aan het koken zijn. je hebt je handen vrij en je kind ligt veilig. Zeker als ze nog heel klein zijn want dan kunnen ze nog niet ( zo lang ) in bv een wipper. Ik heb een box met la onderin wat ik vooral erg handig vind om de luiers enz. in op te bergen. Zo hoef je niet steeds naar boven om te verschonen maar ligt het niet zo rommelig in het zicht.
niet verplicht, maar wij vinden em erg handig. vanaf dag 1 heel veel gebruikt en met een tweede op komst, komt er ook een tweede bo te staan. Sven speelt nog steeds 's ochtends en 's middags even in de box, zodat ik mijn handen vrij heb. met de tweede zal ik dat echt af en toe wel nodig hebben. maar ook toen sven klein was lag hij lekker in de box. staat naast de bank, dus lekker bij ons, knuffeltje er bij, muziek mobiel er boven, heerlijk plekje, toch anders dan zijn kinderwagen en toen hij begon te draaien ook een veel geschiktere ruimte. op de grond kan hier hier niet als ze zo klein zijn, we hebben een hond, maar vind het ook te koud en te vies (stofzuig echt wel elke dag en dweil 2 keer per week, maar toch )
Hij is inderdaad niet verplicht,maar ik vind het heerlijk om te hebben en Noël heeft er altijd plezier in gehad en jaimy ligt er nu ook best vaak in,omdat als ik iets met Noël moet doen,ik het handig vind dat ik Jaimy daar veilig in kan leggen en als ze daalijk ouder worden en je moet eten koken is het wel fijn dat ze dan even in de box kunnen.
ik vind het heerlijk, timo speelt er veel in en ik heb lekker de tijd om het huishouden te doen, of te koken of weet ik veel wat