onrust en inbakeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dianne, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    Hallo Dames,

Onze zoon is geboren met 34wk5dg. Toen hij twee weken was mocht hij mee naar huis. In het ziekenhuis melde hij zich zelf snachts nog niet en kreeg dan via de zonde.

Vanaf het moment dat hij thuis is huilt/jengeld hij zo'n 14 uren per dag. Ik heb werkelijk alles geprobeerd. De kinderarts dacht hij misschien een koemelk allergie heeft, en schreef nutramigen voor. Dit hielpt niet en heb ik dus weer aan de bel getroken de kinderarts heeft Thom toen voor twee dagen opgenomen. In zijn bloed zijn geen virussen gevonden gelukkig. Hij heeft volgens de verpleegkundigen daar twee nachten niet gehuild.:$. Hierdoor voel ik me behoorlijk waardeloos want thuis huilt hij alleen maar. Ander zijds lag hij daar op een apparte huilkamer en zijn de verpleegkundigen er niet altijd bij.

Sinds hij thuis is het weer helemaal mis. We bakerden al in met een puckababy mini dit werkt niet en zijn we dus traditioneel gaan in bakeren. Hij krijgt nu nutrilon forte en dit lijkt te werken tegen hij honger gevoel. Hij blijft wel erg ontrustig.

Hij is snachts zo ontroostbaar en word zelf niet meer stil al ie bij mij ligt.

Mijn vraag: wanneer werkte het inbakeren bij jullie?
    Heeft iemand een tip? Ik weet onderhand niet meer waar ik terrecht kan met hem. ( fysio is wel ingeschakeld maar komt pas volgende week)

Sorry voor het lange verhaal.

2. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Wij gebruiken, sinds drie dagen de pacco doek. Erg fijn en dochterlief sliep meteen door. Huilde overigens niet maar was wel onrustig waardoor ze zichzelf wakker maakte.
    Ook zijn wij nu twee keer bij een osteopaat geweest wat ook erg veel beet had. Ze had namelijk veel last van krampjes en onrust. We hebben nu een heerlijk tevreden grietje. Misschien is dat een optie ipv een fysiotherapeut??

3. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    hoi,

Dank voor je antwoord. Ik heb gister de monkey doeken besteld. Zojuist kwam de kinderfysio langs. Ik had me een week vergist. Ik begon al haast aan me zelf te twijfelen wat betreft het inbakeren. Ze heeft hem in de foetushouding ingebakerd en hij slaapt zonder huilen of kreunen!!!

4. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Oh wat goed zeg!!!
    Fijn voor jullie!!!

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ehm sorry dat ik me ermee bemoei, maar volgens mij is dat niet zo goed, inbakeren in de foetus houding...als de kin teveel op de borst drukt, kunnen kleine baby's moeite krijgen met ademhalen.

Misschien heeft je kindje last van zijn werveltjes (KISS)
    Google daar eens op zou ik zeggen, misschien herken je er wat in?
    Mijn dochtertje had KISS en daarvoor ben ik bij chiropractor en fysio geweest.

6. adi

adi Niet meer actief

Wat vreselijk meid!!

En mijn hart brak toen ik las dat je zoontje opgenomen is geweest vanwege het huilen. Toen mijn kindjes in het zkh lagen (ook prematuur), liep ik vaak langs de 'huil-kamers' 's avonds laat. Ik hoor die babys nog steeds schreeuwen in mijn hoofd! En niemand die kwam kijken.
    Maar dit wil je denk ik niet horen, jij kon er ook niks aan doen dat ie opgenomen is.

Maar even iets anders: huilt de kleine ook als je hem rechtop houdt? Of zie je een bepaald patroon in? (na de voeding, als je plat neerlegt enz).
    Want als ik lees dat ie minder huilt in een foetushouding en bij Forte-voeding denk ik meteen aan reflux. Maar je KA zal daar ook aan gedacht hebben denk ik.

Ik zou inderdaad even na laten kijken op reflux/ KISS...

En heel veel succes verder! Onthoud alleen dat je kindje nooit huilt om niks!

7. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    Ik dacht zelf idd ook aan het kiss syndroom dit ook direct aan de kinderfysio gevraagt. Ze dacht hier in eerste instantie niet direct aan. Ze komt maandag terug dan moet het een heel stuk verbeterd zijn.

8. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    Dit is inderdaad vreselijk, daarom vind ik het ook raar dat de verpleegkundigen zeggen dat hij daar niet huilde. Ik weet gewoon zeker dat ie het daar ook deed. Ze laten de kinderen gewoon huilen.

9. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik zou idd terug gaan naar de ka en hem daar nog eens na laten kijken, zodat je zeker weet dat i nergens last van heeft. Als de nutramigen niet werkte zal het wel geen allergie zijn, maar reflux kan eventueel, maar dat hadden ze die 2 dagen dat hij opgenomen is wel moeten zien. Ik neem aan dat hij wel geobserveerd is die 2 dagen. O en inbakeren met reflux is ook niet echt een goede combi.

Mocht je in het ziekenhuis niet bij je kindje blijven slapen??? Onze dochter is 2x opgenomen geweest, met 8 weken 2 dagen en met 4 maanden bijna 2 weken, maar mocht er elke keer bijblijven.

Ik snap ook dat je zelf helemaal op bent, de hele dag dat gehuil om je heen, je zal wel over je wallen struikelen inmiddels.

sterkte!

10. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    dankje pila. Ik heb een afspraak staan voor 20/4. Ik mocht idd wel bij hem blijven slapen. Maar mijn andere uk heeft mij ook nodig en ik woon gelukkig om de hoek van het zhuis. dus heb ik er voor gekozen om naar huis te gaan.

Ik denk niet dat hij een reflux heeft, in de dagen dat hij in het zhuis lag spuugde hij niet...

De kinderfysio vertelde dat ze ook kunnen spugen omdat ze als ze onrustig zijn meer zuigbehoefte hebben dan anders en dan meer en gulziger drinken.

11. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    maar voor reflux hoeven ze niet persé te spugen hoor,, onze kleine heeft ook nooit gespuugd, maar heeft toch verborgen reflux, dat houd in dat er wel melk omhoog komt en dat ze het terug inslikken, onze kleine huilde ook hele dagen, om gek van te worden, bij de ha geweest die zei krampen, die had ie ook maar mijn gevoel zei dat er meer aan de hand was, dus nar de osteopaat geweest, en daar kwam uit verborgen reflux, we hebben nu een heel ander kind, als ik jou was zou ik toch eens een bezoekje nemen bij de osteopaat, is nooit verkeerd hoor.

12. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    Ik heb zojuist de osteopaat gemaild. Vanacht was weer een rampt hij vind het maar niks dat zijn armpjes "vast zitten". Hij was weer verschrikkelijk onrustig en heeft weer niet geslapen. Hoop dat ik snel wat van ze hoor.

Deel Deze Pagina