Tip voor mama's met katten!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meris, 4 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Hallo,

Misschien zijn jullie zelf ook allang op het idee gekomen hoor, maar ben zelf erg blij met mijn "uitvinding" :D

Omdat ik het erg vies vind dat de katten in de box gaan liggen ivm de haren span ik een ledikant hoeslaken over de box heen. De kat gaat er alsnog op liggen hoor, daar niet van, maar het boxkleed zit nu in ieder geval niet onder de haren.

Groetjes

2. 894hi

894hi Niet meer actief

goed iedee , hier hebben we alles vol met zilverfolie liggen :p

3. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Haha, das veel leuker dan een enkel knisperboekje :D

Ze gaan gelukkig nooit in de box liggen als Manouk erin ligt, en dan ben ik ook altijd in de buurt. Maar als ze in bed ligt of we zijn weg dan grijpen ze gelijk hun kans, slimme beesten.

4. Wokkel

Wokkel Bekend lid

18 aug 2009
    659
    1
    0
    ik span er een muskietennet voor een ledikantje overheen, werkt prima!

5. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Maar hoe doen jullie dat met de 'beveiliging'? Ik haal net mijn zoon uit de box voor de voeding, kijk ik op, ligt de kat er ineens in. Reageert natuurlijk niet op roepen, dus ik met de baby op de arm erheen, roetjs, weg. En 10 min later weer.... Doen jullie het steeds terug als je de baby maar éventjes uit de box haalt?

6. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Nee dat niet, maar zo snel zijn die luie beesten van ons ook weer niet :D
    Alleen als ik er langere tijd niet in de buurt ben...
    En anders kat aan het nekvel pakken en eruit bonjouren :)

7. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Ja dat probeer ik ook maar dan is ze natuurlijk nét weg... Ik ben zo bang dat ze straks een keer bij de kleine in de box kruipt. Ik dacht juist dat deze (dit is de allerbangste van de 3) wel bij de baby weg zou blijven maar ze komt ook bijna op schoot als ik aan het voeden ben!

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Onze kat kreeg vanaf dag 1 op z'n kop als hij er in ging, dus hij gaat er eigenlijk niet in zolang hij in zicht is. Zo lekker ligt het blijkbaar ook weer niet. Nu ligt hij er alleen 's nachts in, maar dat idee van dat hoeslaken is voor de hygiëne wel een goed plan!

9. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Super idee! Want ook die van ons ligt er snachts in!
    Overdag kijkt ie er niet eens maar naar! Maar ja als wij er niet zijn kruipt ie er snel in!
    Heb eerst ballonnen erin gehad, waarvan er toen 1 is geknapt, hij is er echt een hele tijd bij weggebleven, maar langzaam aan toch weer heen gegaan

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hadden de box met 30 weken in de woonkamer gezet.
    Dus we hadden 10 weken tijd om de kat af te leren dat ze niet in de box mocht.
    Ze had het erg snel door. Heb er ook ff ballonnen in gehad, en toen er 1 was geknapt, is ze er nooit meer in geweest.

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wij hadden de box al neergezet toen ik 28 week zwanger was. Konden ze er ook aan wennen.Ik had toen het wipstoeltje op de kop erin liggen. Toen gng 1 van de katten daarweleens op liggen. Maar ook gelijk op de kop geven. Soms deed hij het stiekem maar zag ik hem net heel schuldbewust eruit springen haha. Aan het einde van de zwangerschap ging hij er nooit meer inliggen. ik haal u het boxkleed eruit ( voor de nacht en ask ik weg ga)(is het ook niet meer zo uitnodigend om erin te liggen) en de speeltjes die erin liggen doe ik in de boxzak. Maar ik heb eigenlijk het idee dat hij er niet meer gaat liggen als ik het wel laat liggen (was weleens vergeten en zag gen haren op het kleed). Gelukkig hebben we katten die ook niet bij haar in de box kruipen. Boven kunnen ze niet komen. Maar vind het wel een goed idee! Want ik vind het ook wel gezellig staan zo'n boxkleed erin en speeltjes.

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Inderdaad erg handig!! Gelukkig hebben onze katten geen enkele interesse in de box:)

13. Sammy1

Sammy1 Nieuw lid

1 okt 2006
    2
    0
    0
    #13 Sammy1, 4 okt 2009
    Laatst bewerkt: 4 okt 2009
    Wij hadden bij de eerste de box vanaf 30 weken staan en de plantensproeier binnen ons bereik... Als de katten erin sprongen konden we mooi vanaf een afstandje een straal(tje) water die kant op sturen, werkte erg goed! :DNa een tijdje hoefden we het ding alleen nog maar op te tillen en weg waren ze (dat werkt nu nog steeds zo trouwens, haha) Nu met de tweede is het ook wel weer erg handig want je hoeft niet iedere keer op te staan als ie toch weer eens een poging wil ondernemen iets te doen wat niet mag..
    Ballonnen hebben we er ook in gehad maar dat vonden ze totaal geen belemmering om erin te gaan liggen hier..8)

14. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

19 jul 2008
    243
    5
    18
    Vrouw
    goh wat hebben wij een lieve kat dan!!!
    hij is echt nog nooit ergens in gaan liggen waar lisanne ook in ligt dus niet in de box/kinderwagen/bedje:D

15. Gezond

Gezond Niet meer actief

Tis idd een supertip! Helemaal voor de hygiëne van de kattenharen... Dit zijn nl. rotharen.. Er zitten weerhaakjes aan waardoor ze vast in de keel ofzo kunnen komen te zitten...

En waar gaat een kat altijd liggen???? Daar waar het een lekker warm plekje is... En waar is dat in de box?
    Juist: op het nekje van de baby...
    Gevolg: wil je niet aan denken....

Gelukkig doet mijn kat het niet... Ik heb een raskat en die is gewend aan in bad gaan... De plantenspuit helpt dus niet... Dat is een zaaaaaaaaaaaaalige bijkomstigheid als je in de box ligt... pfff...

Dus hier met grof geweld dan maar... Kat beetgegrepen en weggebonjoured.... Hij kwam iets te hard tegen de deur... dat wel... Maaaaaaaaaaaar..... het heeft wel resultaat gehad...
    Want weet je dat de box een heeeeeeeeeeeeel eng ding is?????
    Daar wordt je zomaar uitgesmeten als je net lekker ligt te slapen en dan met een flinke boink tegen de deur aan...
    Nou dat kan de bedoeling niet zijn van een heeeerlijk middagje relaxen! ;)

Onze kat doet het dus ook niet als we niet in de buurt zijn...

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whaha! Geweldig Wishgirl!

Wat ik wilde zeggen, ik ken iemand die ook katten heeft en kindjes ;)! En die had altijd een klamboe boven de box hangen, zo kon de kat er ook niet in en staat nog gezellig ook (vind ik).

17. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hhhaha ja sorrie... twas een ongelukje, maar pakte fantastisch uit! Overigens... de kat heeft er verder niets aan overgehouden hoor... Dat jullie niet meteen denken dat ik de kat mishandel ofzo....

Zo een klamboe is idd ook een heeeeeel leuk idee... Mooi in een fel kleurtje! Moooooi!

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm ik bedoelde ook niet dat ik dat ongelukje van de deur geweldig vond hoor. Sorry als dat zo leek! Ik vond vooral hoe je het opschreef over dat die box heeeeel eng is echt geweldig ;)! En fijn dat het zo opgelos is!

Klamboe vind ik idd echt ook erg leuk. Hier niet gedaan (omdat vriendlief geen gaten in zn plavond) maar ik had het eigenlijk wel willen doen (geen huisdieren hier).

19. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ouote Hanneke:

Uhm ik bedoelde ook niet dat ik dat ongelukje van de deur geweldig vond hoor. Sorry als dat zo leek! Ik vond vooral hoe je het opschreef over dat die box heeeeel eng is echt geweldig ;)! En fijn dat het zo opgelos is!

Nee zo leek het niet hoor... Maar ik had later zoiets van... ooooh stel je nou voor dat er iemand hier denkt dat ik mijn kat mishandel ofzo hahaha... Maar dat is het dus niet he...

Maar ja... de box is sindsdien echt een heeeeel eng ding... Daar blijf je ver uit de buurt!
    Tis gewoon raar dat vrouwtje daar wel bij in de buurt durft te komen en dan ook nog dat jong daar in legt... Leeeeeeeeeevensgevaarlijk!
    Mensenmoeders zijn echt onverantwoordelijk!

Klamboe vind ik idd echt ook erg leuk. Hier niet gedaan (omdat vriendlief geen gaten in zn plavond) maar ik had het eigenlijk wel willen doen (geen huisdieren hier).
    Hee huisdieren of niet... Tis gewoon hartstikke leuk! En tegen de muggen en vliegen in huis ook ideaal! En dat gaatje in het plafond komt je vriend ook wel overheen hoor haahahha..

20. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou inderdaad wat hardhandiger optreden om de kat af te leren om in de box, de wagen of het bedje te gaan liggen. Een kat kan ook op je kindje gaan liggen, dat is natuurlijk gedrag voor een kat. Maar al die kattenharen zijn ook vies, alles zit eronder, je kindje heeft het aan de handjes en in het mondje, jek!

Wij hebben onze kat meteen afgeleerd om in de box of de wagen te liggen. Als hij erin zat, dan gooiden we hem er meteen uit. Een kat heeft snel door dat iets niet mag. Op een gegeven moment proberen ze het niet meer en zoeken ze een ander plekje. Een plantenspuit wil ook wel eens helpen. 's Nachts laten we de kat niet in de woonkamer, dan zit hij in de bijkeuken/berging (tenzij het buiten vriest).

Deel Deze Pagina