Als ze tv kijkt bij ons op bed, dan zit/ligt ze dus dan rust ze uiteindelijk wel. Als ze aan het spelen is, is ze continue aan het springen, dansen, rennen en vliegen. Dit valt bij Robyn echt niet aan te leren, ze komt gewoon naar beneden toe, of ze roept me steeds. Tja dan heb ik ook niet veel rust. En dan kan ik haar negeren of zeggen dat ze even zelf boven moet spelen/lezen, maar het heeft echt geen nut. Ik heb dan net zoveel rust als dat ze beneden is. Tja jammer voor mij.
Dit gebeurt bij een uurtje rusten op je kamer.. Bekijk bijlage 209310 Ze was al een poosje stil, ik dacht dat ze ondanks eerder protest toch was gaan slapen.. Nee ze bleek gegroeid te zijn en bij de grote pot sudocreme te kunnen.. Hier slaapt ze gemiddeld nog 3 a 4 keer per week nog. Een rustig mama moment is toch samen met haar een boekje lezen, stickers plakken of iets. Maar zonder toezicht op haar kamer? Nee, niet meer!
Mja onze kamer is gewoon gevuld met speelgoed, kleren etc. Zelfs de tandpasta staat gewoon inde douche. (iets met zelf poetsen, de vloer en diverse knuffels) Inmiddels is ze 4 en blijft de tandpasta regelmatig staan maar in het begin bewaarden we dat soort dingen gewoon niet op dr kamer
Hier ook beneden lekker chillen als zusje boven slaapt. En dan gaat ze lekker even tv kijken en dan ligt ze gewoon lekker op haar buik met deken. Boven spelen mag alleen als haar zusje niet slaapt anders wordt zij wakker. En voor de rest speelt ze eigenlijk nog liever bij mij in de buurt. Dus ik heb ook even rust dan
Hier dacht ik ook, lekker naar boven om te rusten. Van 2 tot 2,5 jaar lukte dat prima, vaak ging ze ook nog wel slapen, maar vanaf 2,5 jaar wilde ze ab-so-luut niet meer naar boven, heb het nog 2 keer geprobeerd, maar was echt drama, ze was echt verdrietig, dus uiteraard niet doorgezet. Ze mocht dan lekker even op de bank met een filmpje, nu nog steeds als Lisa slaapt, nu kan het nog, straks gaat ze naar school. Ze kijkt trouwens niet de hele tijd hoor als Lisa slaapt, maar een half uurtje a uurtje.
GEWELDIGE FOTO! Ach, we hebben toch allemaal wel een keertje zo'n voorbeeld gehad? Al doende leren we. Hier zijn een keertje alle stickers (beloning voor zindelijk worden e.d.) op de kledingkastdeur geplakt... mooi hoor.. overal Bob de Bouwer! AAAH!
haha, dan ken je die van mij niet. Als hij geen slaap heeft haalt hij vanalles uit. Zeker is zijn kamer veilig, maar dan verzint hij wel iets. Zo schuift hij nu sinds 2 dagen met zijn bed naar de kast, en klimt dan met slaapzak en al op de kast.
Haha wat een rakkers zijn sommige peuters toch, grappig om te lezen maar zal voor jezelf niet zo leuk zijn om alles ondergesmeerd onder de sudocreme terug te vinden. Mijn zoon is best een moeilijke slaper, hij is dan net 2 geworden en slaapt altijd nog 's middags, maar komt soms moeilijk in slaap. Hier helpt het ook om er best vrij en los mee om te gaan, hij gaat naar zijn kamer en in bed mag hij nog wat spelen en herrie maken. Uiteindelijk valt hij vanzelf in slaap. Ik hoop dat het zo nog een tijdje lukt.
Tja, ik geloof dat die van jou en mij niet zoveel schelen in gedrag.. Hier ook de raarste fratsen maar ze leren het echt wel. Hier zijn we tenminste nog nooit op de Spoedeisende geweest @Babyengel... hier dan geen moeilijke slaper maar wij hebben het ook altijd los gelaten.. en dat gaat hier al bijna 3,6 jaar goed.
Over dat alleen op de kamer laten en dat het wel goed zal gaan: ik heb wel altijd de babyfoon aan en als ik het enigszins niet vertrouw ga ik kijken. Op het forum is iemand die een kindje is verloren doordat die zichzelf gewurgd had met een koord van een gordijn, dat zat in het gordijn zelf en had hij los gehaald. Mama was in huis bezig en liep zelfs nog langs de kamer, zo van, ik kijk niet want het zal wel goed gaan, logisch, zo dacht ik ook (voordat ik dus haar verhaal had gelezen). Het kindje was wel pas 16 maanden en dus niet 2 jaar en ouder, maar ik ben daardoor dus wel veel voorzichtiger geworden, ga er niet zomaar vanuit dat het goed zal gaan, ook al zijn de kinderkamers hier uiteraard ook veilig. Dat dacht zij ook...
Was dat broertje van dat kindje er ook niet bij? Samen spelen en zij aan het stofzuigen? Brrr, mijn kindjes scheelde even veel en die liet ik toen ook weleens samen spelen, maar na dat verhaal niet meer.
Ja klopt, maar ze was niet aan het stofzuigen, maar met even met de geiser bezig. Ik laat ze nog wel samen boven spelen, maar hou ze heel goed in de gaten. Kettingen e.d. liggen opgeruimd, voorheen speelden ze daar leuk mee, maar niet meer als ik er niet naast zit. Is toch een risico, hoe klein ook.
nou ik vind het een hele goede tip!! ons zoontje slaapt de ene keer nog wel en de andere x niet. Ligt eraan hoe laat dat hij wakker is geworden smorgens. Ik breng hem zoiezo altijd rond 13.00 naar bed en of hij nu wil slapen of lekker wil spelen als hij maar eventjes rust. Meestal hoor ik door de babyfoon hele verhalen tegen zijn knuffels vertellen. Erg grappig.... maar ook al slaapt hij niet meer is het misschien wel iets om mee te beginnen!! Dus bedankt ga eens kijken of dit dadelijk voor ons ook werkt.