schoonmoeder voor de kraamzorg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lennylenn, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallo allemaal!

zit met een beetje moeilijke keuze in juli moet ik bevallen en het liefst wil ik thuis bevallen geen probleem dus maar mn vriend stelde voor dat zijn moeder ook wel de kraamzorg voor mij wilt doen ( daar is ze toe bevoegd) ze mag en kan het allemaal. maar hij zei wel erbij dat het alleen mocht als ik het ook echt wilde want hij wilt natuurlijk niet dat het plosteling botst tussen zijn moeder en mij. en ergens lijkt het me wel fijn om een vertrouwd persoon in de buurt te hebben maar aan de andere kant lijkt het me ook beter om het niet te doen en gewoon een vreemde als kraamverzorgster te nemen. want ik ben dan ook weer zo een koppig typje dat niks wilt aannemen van een bekende en het eerder als commentaar zie dan een toegevoegde waarde maar van een onbekende neem ik het wel aan.

wat zouden jullie doen? (schoonmoeder is wel een schat van een mens hoor)

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik zou het niet doen, mijn schoonmoeder is ook een schat maar dan wordt de grens tussen goed bedoeld advies en bemoeien met de opvoeding wel erg vaag, mij te risicovol, ik heb liever een vreemde, in ieder geval geen familie om discussies etc. te voorkomen.

3. lennylenn

helemaal waar..dank je wel mymiracle

4. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    hoe lief mijn schonemama ook is, nee dat zou geen goed plan zijn. Je zit elkaar dan toch te dicht op de huid. Ik zou mijn eigen moeder ook niet als kraamhulp willen hebben tenzij het echt neit anders kan uit nood

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Je weet ook dat een kraamverzorgster dagelijks naar je doos kijkt als je ingeknipt bent? Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn schoonmoeder tussen mijn benen hangt.
    Je moet doen waar jij je goed bij voelt, maar ik zou toch liever een andere kraamhulp willen. Je kunt haar bijv. wel vragen om na die tijd nog wat te komen helpen, misschien een paar dagen. Volg je gevoel, succes!

6. lennylenn

hahaaha moest even lachen bij het lezen van hte laatse berichtje..tjah het is mn eeste zwangerschap maar had er helemaal niet bij stil gestaan dat de verzorgster idd ff in je doosje komt koekeloeren haha nee dat maakt de keus nog makkelijker mn schoonmams hoeft dat echt niet te zien.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    :) , ja, sommige mensen hebben daar totaal geen moeite mee, maar dat is mij allemaal iets te intiem, dus ik dacht, ik meld het maar even!

8. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    haha ja mijn schoonmoeder is ook kraamverzorgster geweest vroeger.. maar ik moet er ook niet aan denken om haar in mn kraamperiode te hebben hoor :)

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik zou het niet doen.. ik ivm met evt.. ingeknipte doos..

Wel kun je haar vragen om je te helpen met wat dingetjes..

De grenzen worden anders wel erg vaag!

10. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Sluit ik me geheel bij aan.....
    (behalve bij het regeltje... mijn schoonmoeder is ook een schat... die van mij is een grote bemoeial.. :))

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik zou het ook niet doen...maar ook mijn eigen moeder niet hoor!
    ik ben bang dat ze (hoe goed bedoeld ook) je veel te veel uit handen zouden nemen, terwijl dit een periode is waarin je (naast hun hulp krijgen) erg veel moet leren doen! helemaal omdat het je eerste kindje is!

een vertrouwd iemand is idd wel fijn, maar te vertrouwd zou ik niet willen! iemand die er net een beetje vanaf staat en objectief is (voor mij) beter!

12. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

verschrikkelijk is dat :evil: goed je grenzen aan blijven geven, bij en geboorte willen ze (de bemoeials) nog wel eens de touwtjes in handen proberen te nemen cq de opvoeding en je huishouden overnemen, grrrr :evil:

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee, zou ik echt niet willen, als het mijn eigen moeder zou zijn zou ik het ook liever niet hebben.

14. Niet meer actief

Mijn moeder heeft ook aangeboden om de eerste week hier te zijn om mij te helpen. Maar dit zie ik echt niet zitten. Ondanks dat ze geen kraamzorg zou doen dus ook niet naar me doos hoeft te kijken wil ik haar er niet bij hebben. Ik ken mijn moeder en die wilt dan het liefste alles zelf doen. Dan zou ik moeten smeken om mijn eigen kindje vast te houden haha.

Mijn schoonmoeder zou ik 200% kunnen verdragen in die situatie (dus alleen helpen geen doos kijken) maar die is dan ook weer heeeel anders dan mijn eigen moeder.

15. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Dat zou ik echt nooit doen... gelukkig is mijn schoonmoeder geen kraamverzorgster, dus daar hoef ik ook niet over te beslissen.

Het lijkt me voor die dagen echt prettiger als er een objectief iemand in je huis is, ipv iemand die zo dicht bij je staat.

16. Niet meer actief

Nee, dat lijkt me ook niet zo'n fijn idee.
    Mijn schoonmoeder is ook een schat, net als mijn eigen moeder dat is, maar ik heb liever dat ze gewoon lekker langs komen op bezoek en dan wat mee rommelen dan dat ik ze op gezette tijden in huis heb en dat ze mij lopen vertellen dat ik naar bed moet etc.... en het doosje kijken lijkt me ook niet zo prettig idd... :oops:

Liefs

17. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    bij ons komt niet mijn schoonmoeder kramen maar een goede kennis. Het is echt een schat en ik vind het wel een fijn idee dat ik een bekende in huis heb. Bij mijn 1e bevalling door vroeggeboorte geen kraam gehad. Hoop dat dat nu beter gaat!
    Mijn moeder een schoonmoeder mogen als ze willen altijd helpen, maar echt als kraam ik zou het ook niet weten.

groetjes, MAyke

18. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Mijn schoonmoeder heeft wel bij ons gekraamd.
    Ik vond het heel fijn ze wist waar alles stond en het ging allemaal gewoon vanzelf ik heb nou niet echt gedacht o ze is nu kraamverzorgster.
    Ik had liever 5 uur mn schoonmoeder in huis dan een vreemde.
    Zij vond het ook heel speciaal dat ze bij dr eigen kleinkind mocht kramen.
    Of nou een vreemde je baby verzorgt en je huishouden doet ect of oma dat vind ik veel meer waarde hebben.
    Oja en over naar mn doos kijken ze was er ook tijdens mn bevalling dus die had ze al gezien en ze doet dat werk al zolang ze heeft wel 1000 dozen vorbij zien gaan dus de mijne was niet anders ofzo haha!
    En ze heeft ook niet echt gekeken hoor ik had er geen last van en mn vk had al gekeken tijdens de controlles.
    Dus hier een positieve ervaring en een schat van een schoonmoeder!

19. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Als kraamverzorgster zou ik zowel mijn moeder als schoonmoeder niet willen maar ik heb wel gevraagd of ze wel willen komen helpen. Ik heb er nog 1 rondlopen die dan 22 maanden is en ook een heleboel aandacht wilt op dat moment. En ik denk dat het wel heel handig is als ze komen om haar dan ook aandacht te geven. Ik heb namelijk geen idee hoe Gwen op haar nieuwe broertje of zusje gaat reageren.

En idd, ik was bij Gwen ingeknipt en elke dag was het even koekeloeren daar beneden. Nou dat hoeven mijn moeder en schoonmoeder toch echt niet te zien :) en nee ik ben niet preuts ;)

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik zou het niet doen.

Deel Deze Pagina