Hoogte baarmoeder 22 weken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Juffie26, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Beste Dames,

Ik heb zojuist gevoeld dat mijn baarmoeder tegen de onderrand van mijn navel zit. Ik vraag me af of die niet veel hoger moet zitten???
    Heb al op internet gezocht maar kan geen eenduidig antwoordt vinden.

Bedankt voor de reacties.

2. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    lijkt me een perfecte vraag voor de verloskundige! heb je niet binnenkort weer een afspraak staan?
    hier meten ze het altijd op en roepen iets in de trant van "prima", of 'je ligt een beetje voor/achter'.
    klinkt niet iets om je zorgen over te maken, ik kan me niet precies herinneren wanneer mijn baarmoeder tot mijn navel reikte, eerder iets later dan 22 weken dan vroeger volgens mij.

3. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Rond de 20 weken ligt de baarmoeder tot ongeveer de hoogte van je navel (het midden van je buik). Maar sommige baarmoeders groeien eerst in de breedte of eerst in de lengte. Ook zit de navel niet altijd in het midden van de buik. Mijn navel zit bijv 2 cm hoger dan normaal, de vk zou dus altijd kunnen denken dat ik 2 cm achterlig op schema.
    Ik denk dat je dus wel ongeveer goed zit bij jou termijn. Ook voel je vaak zelf niet helemaal zoals de vk dat doet, dus misschien scheelt het nog een paar cm :)

Deel Deze Pagina