Ja die achtbaan herken ik. Tijdens vorige zwangerschap was ik er niet zo veel mee bezig maar dat lukt nu echt niet meer. Ieder krampje in mijn lichaam lijk of denk ik te voelen. Wordt er soms ook gek van. Meer ook omdat ik de signalen van mijn lichaam niet meer herken. Ik denk dat ik mijn eisprong gevoeld heb. Als dat zo was dan was dat afgelopen zondag. Dus nog even geduld alvorens ik meer weet. We wachten af.
Wat duren die dagen dan lang he!? :x Ben benieuwd hoe het nu verder gaat. En wanneer dan je eventuele menstuatie komt...? Ik heb bij 11 dpo positief getest. Sorry, hopelijk zakt je de moed nou niet in je schoenen. Mag ik trouwens vragen hoe jij er bij je vmk achter kwam dat het niet goed zat? Zag de testjes in je album, was dat de enige aanwijzing? De echo duurt echt nog wel even. Veel te lang!! Wil zó ontzettend graag weten of alles goed is. Of het vruchtje wel leeft en het hartje klopt. Soms word ik gek van onzekerheid, maar goed, zal er allemaal wel bij horen. Houd je ons op de hoogte over de ontwikkelingen? Liefs
Hoi Laska, Met dezelfde vraag kwam ik een tijdje terug ook op dit forum. Mijn ovulatietest was al 9 dagen positief, vervolgens negatief om daarna weer positief te worden. Het resultaat...ZWANGER! Wil je uiteraard geen valse hoop geven!! Want ik ken de testen die jij doet niet. Ik gebruikte de digitale testen van cb (met de smiley's). Op 11 dpo had een (knal) positieve test in handen. (zie album) Ik had alleen absoluut nog geen kwaaltjes. Vraag me ook af of dat ze snel kan...? Die komen normaalgesproken toch pas als je hcg gaat aanmaken, na de innesteling? (weet ik niet zeker hoor!) Hoop in ieder geval voor jou dat de positieve ovu testen bij jou hetzelfde betekenen! Zal voor je duimen!
Hoi Jonneke, Ze zeggen dat je met een gewone zwangerschapstest bij 14 dagen kunt testen en met een vroege zwangerschapstest al eerder. Hoe dat precies zit weet ik niet. Ik testte namelijk al veel eerder positief. Ik heb bij 11 dpo een zwangerschapstest gedaan van cb (zwanger / niet zwanger) en een van predictor. Beide waren al duidelijk positief. De volgende dag heb ik nog een predictor test gedaan. De streep was toen nog donkerder. Hopelijk word je geduld niet zo lang op de proef gesteld! Heel veel succes!
Ja de laatste dagen duren het aller langste .. Vanmorgen weer negatief getest, kort daarna bruinverlies. Normaal zet het dan binnen korte tijd door, maar heb daarna weer normale afscheiding gekregen. Denk dat het vanavond of vannacht toch echt moet gaan doorzetten.. op het moment nog niets. Ben de hoop wel verloren na al die negatieve testjes en bruinverlies.. Hoe ik erachter kwam dat het niet goed zat.. de testjes bleven erg licht.. dat maakte me al onzeker. Heb toen nog gebeld naar mijn gyn en gezegd dat ik het gevoel had dat het mis ging, zij vond dat een streepje een streepje was en dat het licht was maakte niets uit.. die avond voordat ik begon te bloeden voelde ik de energie wegzakken in m'n onderbuik..klinkt misschien raar.. zal dat moment niet meer vergeten wat er gebeurde.. toen wist ik al dat het écht mis was. Die ochtend erna ging ik dus bloeden..verder nergens last van gehad voor zover ik me kan herinneren...maar dat weet ik niet zo heel goed meer eigenlijk.. Denk dat die onzekerheid erbij hoort ja.. maar als je eenmaal die angsten hebt is dat killing.. je wilt toch gewoon zo snel mogelijk weten of het goed zit, kan me dat goed voorstellen !! Hoop dat de tijd snel mag gaan voor je en je snel gerust zal zijn! Hoe voel je je verder qua symptoompjes ? Liefs
Oh nee!! De kans is inderdaad groot dat het nu wel gaat doorzetten. Zeker omdat de testen ook negatief zijn. Bah, krijg helemaal kippenvel van je bericht. Ook door het verhaal over je vmk. Had het graag anders gezien voor jullie!!! Weet je hoe het nu verder gaat? Krijg je weer IUI de volgende ronde? Ik voel me nog steeds op en top. Misschien maak ik me daardoor ook wel zorgen...? Heb alleen gevoelige borsten en af en toe die menstruatieachtige krampen. Kreeg vandaag 'mijn 9 maanden dagboek' van mijn moeder. Super lief, maar durf hem nog niet in te vullen. Succes de aankomende dagen! Liefs
@slunae: jeetje wat een verhaal zeg...Je schrijft ook dat je het je niet meer kan herinneren, het gaat dan zo snel allemaal zonder dat je het kan bevatten. Knuffel van mij! @Marden: die had ik ook gehad van mijn moeder! Erg leuk om bij te houden!
Hoi meiden, ik hoorde van Mineraal dat jullie experts zijn in de ovutesten, en ik zit met een hoop onduidelijkheid dus misschien weten jullie wat meer erover Hier mijn verhaal: Ik ben nu in ronde 3, vorige cyclussen waren na de pil 30 en 29 dagen. Deze ronde ben ik gestart met de "etos zwanger worden" pillen en met ovulatie testen. Gezien mijn vorige 2 cyclussen ben ik gestart op dag 12, en tot mijn verbazing al vrij duidelijk een streep. Die werd na 2 dagen lichter, daarna weer donkerder op woensdag (ik vermoedde toen mijn eisprong gezien de krampjes die ik herkende uit eerdere cyclussen) en daarna weer lichter en niet meer zichtbaar. Ik had dus gister of vandaag weer ongesteld moeten worden. 31 december getest met een vroege zwangerschapstest van zwanger&kids maar die was negatief (kon ook nog te vroeg zijn natuurlijk). Gisteravond kon ik niet wachten en nog een keer getest: negatief.. Vanmorgen eens getest met een ovulatietest en een zwangerschapstest. De zw test geeft weer negatief aan, maar tot mijn verbazing heeft de ovutest ineens weer duidelijke strepen Op verzoek van verschillende meiden nog een kruidvat 2v5 zw test geprobeerd, negatief! Hier snap ik dus niks van..Morgen heb ik de laatste "etos zwanger worden" pil en ik denk dus dat ik die in elk geval niet meer haal. Weet niet of het daar van komt, maar daar neem ik dan maar geen risico meer mee. Hebben jullie ervaring met mijn verhaal? Ik voeg nog eventjes mijn mooie ovutesten bij van halvewege de maand, en de laatste foto is van vandaag met de ovutest en de zwtest...
@Marden...gefeliciteerd met je zwangerschap! Mooi begin van 2012! Ik heb ook geen idee wat ik ervan moet denken...Misschien is mijn eisprong gewoon wat later dan mijn berekening. Dat zou natuurlijk zomaar kunnen, gezien ons ingewikkelde lichaamssysteem Het enige wat ik nu kan doen, is lekker verder klussen en afwachten totdat ik ongesteld word.. Ik doe van het weekend nog wel een ovutest als er dan nog steeds twee streepjes te zien zijn..... Blijft elke maand weer spannend, maar het gaat zeker wel een keer goedkomen!
Lukt me bijna niet om er fotos van te maken. Krijg het niet scherp, weet niet waar het aan licht. Dit is de enige foto die redelijk gelukt is. Maar de drie dagen ervoor was het streepje dus ook zo licht als het eerste lichte streepje op 30-12 (bovenste). 31-12 (midden) dus gedeeltelijk donkerder maar daarna weer verdwenen op 1-1 (onder). Zegt je dit iets?
Slunae: balen hey! Maar van de andere kant wel fijn als het nu doorzet dan heb je in ieder geval die zekerheid. Want nu blijft het maar duren terwijl je eigenlijk al wist dat het fout zat. Ga je meteen door met de volgende ronde of niet? Succes in ieder geval en zal voor je duimen! Marden: logisch dat je je zorgen maakt. Je weet natuurlijk maar al te goed dat zwanger zijn niet betekend dat het ook goed zit. Ik had pas toen ik het hartje zag kloppen zoiets van: oke het leeft! Toen viel de spanning bij mij pas weg. Maar dat wachten duurt idd heeeeeeel lang Mieks: geen idee... ik heb er zelf ook weinig verstand van
hier nog een lichte test, al ietsjes donkerder dan gisteren, maar zit op dag 11 nu, Test nu om een beetje inzicht in mijn cyclus te krijgen dat wanneer we er weer voor "mogen"gaan we er gelijk goed voor kunnen gaan
thx Lara! Dat werkt idd beter. Groot gelijk dat je nu alvast gaat kijken om meer zicht te krijgen op je ovulatie. Des te beter kun je er straks werk van maken. Wat mijn fotos betreft krijg ik dit:
Jonneke83, dank voor de foto's. Geeft een iets beter beeld nu. Test je wel met geconcentreerde urine (geen ochtendurine en op vaste tijdstippen) ? Ik vind je testje van 31-12 niet positief. Hij is aan de linkerkant wel donker. Heb toen ik net begon met testen wel gelezen dat dat soms kon gebeuren (had toen ook veel testjes die alleen links donker waren) maar toch kwam daarna pas de echte piek..ik zeg dus, negatief, en zou nog even een aantal dagen door testen... Welke cyclusdag ben je nu ?
Het is hier inmiddels doorgezet... inderdaad zekerheid nu! Wil graag meteen door voor de tweede iui inderdaad. Probeerde vandaag de gyn te bellen maar nam 4x niet op. Beetje irritant. Hoop dat ik haar morgen kan bereiken! Thnx dat je duimt!! Lief
@ Jonneke83, zo waren mijn testen ook halvewege de maand. Ging ook van licht naar donker (maar geen knaltest) en toen weer naar licht, tot niks meer zichtbaar. Ik heb wel eens gehoord dat niet iedereen een knaltest krijgt. @ Slunae, jij bent inmiddels al bezig met iui zie ik? Spannend! Hoop dat het volgende keer dan wel raak is voor je Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik met jullie mee klets? Ben namelijk best benieuwd wat anderen op hun ovutesten krijgen.. Heb zelf vandaag weer een ovutest gedaan, hetzelfde resultaat als gister. Geen ongi te bekennen, en gister waren de zwangerschapstesten negatief. Grr niet leuk, die onzekerheid. Zal fotootje mee posten ( onderste is van vandaag, die daarboven van gister. Die daarboven zijn van halverwege mijn cyclus en horen er dus even niet bij.)
Nou, vandaag weer een ovu-test gedaan...Tweede streepje was nu heel vaag....Dus misschien toch gisteren mijn eisprong gehad... ( ben vandaag op dag 22 van mijn cyclus) Ik snap er niets van.. Volgende maand maar wat langer doortesten. Vraagje, in de beschrijving van mijn sensitest staat: Als beide streepjes even duidelijk gekleurd zijn, vind de ovulatie binnen 24 tot 48 uur plaats. Uhh ik dacht als je een eisprong hebt, blijft deze ongeveer 12 uur vruchtbaar. Hoe kan mijn test nou aangeven als mijn LH op zijn hoogst is dat ik over 24 tot 48 uur, 12 uur vruchtbaar ben . pfffff Snappie... nou ik niet, iemand misschien wel?? Of ervaring met sentitest? Greetzzz
Klopt, wanneer je test op zn donkerst is (en dat is beetje verwarrend want de 1 heeft een knaltest en de ander niet), dan springt je ei binnen 24 tot 48 uur. Als ie eenmaal springt ben je ongeveer 12 uur vruchtbaar ( hij blijft zeg maar zo'n 12 uur "leven") Daarom wordt er ook aangeraden om na de posi ovutest nog wel een paar dagen door te klussen. Sensitest ervaring heb ik niet..ik gebruik ze van zwanger&kids