Tip voor ovulatieteststers

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Scarabee, 6 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hee meiden !!

Tis heel stil hier idd, maar vermoedelijk komt daar nu heel snel verandering in ;) Ben zo benieuwd hoe het ons allemaal vergaat straks in 2013 !

Mieks, jouw kerst klinkt fijn ! Fijn dat je zoveel steun om je heen hebt :) Weet je al welke datum Clomid start ?

Hier loopt mijn cyclus bijna ten einde.. Hebben geen IUI gehad, wel geklust paar x, maar denk dat het niets is. Had er ook niets van verwacht zo zonder hormonen etc. Vanmorgen testje gedaan en was negatief.. dus t zal morgen of overmorgen wel doorzetten. Toch blijf ik maar niet begrijpen waarom het niet blijft plakken.. op zich hebben ze niets kunnen vinden bij ons wat de oorzaak kan zijn ervan. Maar goed, mijn hoop is gevestigd op IVF.

Ik heb nog steeds oorpijn.. slik veel pijnstillers.. vind ik wel erg vervelend. Ik weet daarom ook nog niet of ik nu die laatste 10e IUI poging er nog bij ga pakken.. voel me best beroerd nog van die oorpijn/hoofdpijn etc.

Mineraal hoest met jou ?

2. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Goeiemorgen!

@ Scarabee, ik zou 28 december moeten beginnen met Orgametril 5 dagen (menstruatie opwekker) en binnen 5 dagen na de laatste pil zou ik ongesteld moeten worden. Dan op dag 3 van de menstruatie beginnen met clomid.

Heb alleen nu een probleem :( Zie mijn tempkaartje maar! Het lijkt er verdacht veel op dat ik een eisprong nu uit mezelf heb gehad. Nou heb ik maandag middag flink buikgriep gehad en staat er daarom dinsdag geen temp want had koorts. 'S avonds voelde me ik al stukken beter (dinsdag) en gister idem. Vandaag stijgt mijn temp ineens nog verder door!

Stel dat dat dus klopt zou ik binnen een week wel ongesteld moeten worden. Maar zou ik dan nog wel kunnen beginnen met de menstruatie opwekkers 28 december :( Vanmiddag maar even kijken of ik het ziekenhuis kan bellen hier over.

Vervelend joh dat je nog steeds aan de pijnstillers zit en zoveel pijn hebt! En waarom het niet blijft plakken vraag ik me ook elke maand weer af (als manlief tenminste thuis is om me te kunnen bevruchten ;) ) We moeten moed houden meid!

3. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Goedemorgen!

Jee ik zie het ! Het zou ook met je buikgriepje te maken kunnen hebben, dat je nog wat verhoging hebt, maar zou idd het ziekenhuis maar even bellen vandaag.. misschien kunnen ze bloed tappen om te bevestigen dat je een eisprong hebt gehad ? Het was ook weleens gebeurd dat je een eisprong hebt gehad en geen menstruatie kreeg toch, of niet ? Als je je eisprong hebt gehad zou dat wel super zijn, zo uit zichzelf :) Maar het mag nu even niet je planning in de war schoppen hoor!

Ben benieuwd wat ze zeggen van het zh.

4. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    hoe is het hier?
    iedereen de kerstdagen overleefd?
    Klaar voor de jaarwisseling?

2013 wordt vast een mooi jaar voor ons allen!

5. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    HAPPY NEW YEAR LADIES !!!

Op veel mooie gezonde baby's dit jaar!!

Jonneke en Marden wanneer zijn jullie uitgerekend en hoe gaat het ?!

Mieks en Mineraal, hoe gaat het met jullie ? Wat staat er op de planning allemaal deze maand ?

Liefs Scar

6. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    helemaal mee eens Scar!
    Op mooie gezonde baby's!

Iedereen een leuk oud en nieuw gehad?

Hier staat op de planning genoeg ;)
    de 9e de eerste spuit, de 11e uitgangsecho, de 16e spuit erbij en dan weer een echo...enz enz....spannend!!!

Hoe is het met jou?

7. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hoiiii Ook van mij voor iedereen de beste wensen!

Hier gaat het goed. Gisteren de laatste menstruatie opwekker geslikt. Weet niet of ik al verteld had dat ik ook een eigen eisprong nog gehad heb onverwachts? Dat gooide een beetje roet in mijn planning. Gelukkig lijkt het nog mee te vallen: heb wel een dag of 4 al wat bruinverlies meer de menstruatie zet nog niet door. Misschien stelt het zich een paar dagen uit door de menstruatie opwekkers.
    Hopelijk komt het van het weekend, dat zou mooi volgens planning zijn... dan nog een mooi groeiend eitje (of 2 mag ook best :p) en een eisprong als manlief thuis komt (vanaf de 15e dus)... En uiteraard dan nog duimen dat het raak mag zijn... Jeetje ik ben wel veel eisend he :p

8. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Hoihoi!
    Ik kom weer eens een keertje langs. Een enkele keer lees ik nog wel hier maar krijg het allemaal niet meer voor elkaar te reageren.
    Ik wil iedereen het beste wensen voor 2013 met al het geluk en baby's natuurlijk :D

Mieks ik lees dat je vriend alweer bijna terug komt voor verlof van zijn uitzending. Ik hoop dat het allemaal wil lukken met het opwekken van de menstruatie en dat het raak mag zijn. je bent niet veeleisend hoor! Je geduld is nu lang genoeg op de proef gesteld.
    Ik duim voor je!

Scar hoe is die met jou? Beetje bijgekomen van alle lichamelijke klachten? Ik hoop dat 2013 jullie veel geluk mag brengen met de IVF! Leuk dat je nog naar mij vroeg ook al ben ik zo'n tijd niet meer hier geweest.

Mineraal ook bij jou staat er deze maand een hoop te gebeuren. Spannend hoor! Ik hoop dat het allemaal het gewenste effect heeft gehad en het wachten niet voor niks is.

Marden hoe is die met jou? Begint ook al aardig op te schieten toch?

Hier gaat het allemaal goed. Nog 3 dagen werken en dan ga ik met verlof. Werken valt nu wel steeds zwaarder, maar eigenwijs als ik was wilde ik tot 4 wkn voor de UD doorwerken om daarna zo lang mogelijk vrij te zijn :) En dat is gelukt maar nu ben ik wel echt toe aan mijn verlof. Eigenlijk mag ik niet klagen over deze zwangerschap. Naast vermoeidheid weinig klachten. De kleine meid draait nu hevig in het rond en dat doet soms wel pijn maar ze is al aan het indalen. 6 feb is mijn UD dus het aftellen kan nu wel beginnen. Ik vind het ook wel spannend hoor en ook nog zo onwerkelijk dat er dadelijk een box in de kamer staat en een meisje in haar bedje boven ligt te slapen. Kan het me nog niet voorstellen.

9. Veratje

Veratje Actief lid

29 aug 2012
    228
    1
    0
    Ik wil ook even mijn verhaal kwijt.

Ik ben spontaan zwanger geworden tijdens een afgebroken 1ste iui behandeling.

-26 november was de 1ste dag van mijn laatste menstruatie
    - 5 dagen clomid gebruikt ivm iui behandeling
    - 10'de dag van de cyclus echo gehad, eitjes (follikels) veelste klein.
    - 16 dagen later weer een echo gehad, eitjes nog steeds te klein.
    - 4 dagen later nog een echo gehad, eitjes zijn nog steeds 10mm. Dus te klein. De arts zei toen dat er geen behandeling meer mogelijk was voor deze maand.
    - ondertussen ben ik verder gegaan met ovulatietesten. Deze gaf op 18 dec positief aan, dus heb ik de arts gebeld. Hij zei dat ik 1 dag moest wachten en de volgende dag gemeenschap moet hebben. Daarna 2 dagen rust en weer gemeenschap.

RESULTAAT ZWANGER! Toch spontaan :)

Ik heb 2,5 jaar elke keer met positieve ovu testen op de dag geklust!
    Met de advies van de arts de volgende dag geklust en zwanger.

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Goedemorgen !!

Mineraal, succes met spuiten vandaag! Spannend, de eerste x dat je zelf gaat spuiten of.. ?

Mieks, is het gelukt om je menstruatie in gang te zetten ? Nog een paar daagjes en dan komt je man terug !! Yeaaah! Je bent niet veeleisend hoor, na zo lang mag je geduld wel beloond worden toch ;)

Jonneke, wat vliegt de tijd! Heerlijk dat je nu verlof hebt, nog eventjes volhouden maar ;) Ben je al flink aan de nesteldrang ? Hihi. Mijn lichamelijke gedoe kwakkelt rustig door.. net buikgriep gehad welke enorm heerst, en nog steeds mn nek en oor.

Veratje, Gefeliciteerd met je zwangerschap !! Begrijp ik nou goed dat je al die jaren op de dag van je positieve test geklust hebt ? Of ook nog de dagen erna ? Want t tis normaal dat je eisprong pas na 1 of 2 (soms zelfs 3) dagen komt. Wat een geluk voor jou dat je het traject niet in hoeft en nu zwanger bent :)

Scarabee, weet niet precies wanneer eisprong is geweest deze maand.. ik had natuurlijk verhoging door de buikgriep ook, en mijn slaapritme is ook niet helemaal zoals het hoort ;) Gek kaartje aan over gehouden haha. NOD is uiterlijk dinsdag of woensdag, als eitje pas gesprongen is op dag 15. Heb stiekem wel hoop.. maar verwacht er niets van.

Ik mag vandaag weer naar de KNO-arts voor m'n oor. Hoop dat hij nu wel iets kan vinden!

Mvg,
    Scar

11. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Goodmorning ladys!

@ Scarabee, ik had een eigen eisprong gehad waardoor ik ook eerder ongesteld zou worden. Ben uiteindelijk toch de menstruatie opwekkers gaan slikken op 28 december, om het nog een paar dagen uit te stellen (snap je het nog? :p ) Daarna kwam de boel vrij snel op gang toen ik daar mee klaar was.
    Ben nu iets later met clomid begonnen (normaal begin je op cd 3, maar ik nu op cd 5) om niet te vroeg mijn eisprong te hebben, als het natuurlijk al aanslaat weer.
    Volgende week dinsdag ochtend komt manlief thuis zoals de vooruitzichten zijn! En volgende week woensdag heb ik smorgens weer de eerste follikel meting in het ZH. Ben benieuwd! Hoop dat 1 of 2 mooie grote eitjes te kunnen zien! :)

Succes vandaag bij de KNO arts! Vervelend joh dat je zo loopt te kwakkelen met je gezondheid. Soms heb je van die weken dat je continu van alles hebt he? Had dat vorig jaar toen ook! (2011 op 2012 ;) )

12. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @scar: we gaan duimen dat 2013 qua gezondheid voor jou ook stukken beter wordt!
    Eerste spuit erin gezet vandaag, maar niet nagedacht en gewoon gedaan! Pijnlijk was het wel, de vloeistof die erin liep. Ik heb ook een hele rode plek al... :(

Ben vanaf nu echt gestart, zo raar!

scar: had je nu nog iui gehad?of zo geprobeerd?

13. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Goedemorgen!!

Jaaa Mieks, ik snap het nog hoor ;) Ben benieuwd woensdag dan naar je meting. Hij blijft toch gewoon thuis vanaf nu ?? Of moet hij daarna weer weg ?

Mineraal, dan heb je precies in een adertje geprikt ;) Dat gebeurt ongeveer 1 van 10 keer prikken haha. Als het goed is daarna geen rode plekken meer ? Hoe reageer je op de hormonen ?

Ik heb geen IUI gehad, wilde even tot rust komen, die hormonen brengen me steeds van m'n stuk af.. Hebben wel zelf geklust.. Weet niet wanneer mijn eisprong is geweest, maar ik heb 3 symptomen die ik alleen had als ik zwanger was, namelijk : Zin in soepstengels, zin in KROKETTEN, en klikjes in m'n onderbuik. Ik ga dit weekend een testje doen mits mijn temperatuur nog hoog is.

De uitslag van de KNO arts was trouwens dat hij niets kon vinden aan mijn oor. Pijnstillers en wachten tot het over gaat...

14. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @scar: hahah fijn...dat ik dat juist weer moest doen!
    De rode plek verdwijnt snel weer, het is gewoon even rood eromheen, zal de vloeistof doen. Tintelt ook een beetje bij inspuiten.
    Vandaag uitgangsecho gehad en heb GROEN licht! Woehoe, wist overigens niet eens dat ik ook rood licht kon krijgen maargoed.
    Het zag er keurig uit, nette vriendelijke dokter, nam de tijd en was echt begripvol, zou zouden er meer moeten zijn!
    Je maakt het spannend scar!! Zet hem op!

15. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Scarabee, was het maar zo'n feest, hij is dan alleen 2 weken met verlof ;) Daarna moet hij nog 9,5 week terug naar daar! Vandaag dus ook de hoop dat de eisprong precies in aankomende 2 weken gaat vallen. Dan kunnen we nog net een ronde mee pakken.

Oeeh spannend dus weer! Zou wat zijn als je nu zonder IUI gewoon zwanger bent geworden :D Mijn duimen draaien weer voor je!

@ Mineraal, fijn dat de arts zo begripvol is! En groen licht is mooi om te horen. Op naar een zwangerschap nu dus! :D

16. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Woehoee Mineraal, groen licht! Super! Dus nu een dag op 7 puregon prikken ? Welke dosering gebruik je ? En wanneer heb je je meting dan ? Wow wat spannend allemaal..

Mieks,
    ow ja, hij gaat daarna weer weg, das waar ook :( Extra duimen straks dus !!

Mijn temp was vanmorgen nog redelijk hoog, dus testje gewaagd, maar helemaal wit. Ik ga echt gillen als het weer niets is. Had vannacht al gedroomd dat ik ongesteld was geworden, was blij dat het alleen maar een droom was.. maar dat witte testje geeft mij geen goed gevoel. :(

17. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Scar: hou moed hoor! Snap dat je het niet doet, maar je moet een klein sprankje houden!
    En gillen mag natuurlijk altijd...

Ik spuit nu deca tot ze zeggen dat ik moet stoppen, volgende week woe puregon erbij. En dan horen we vanzelf weer.
    Het is echt spannend, ik denk dat dit allemaal nog makkelijk is op de rest (lees punctie en terugplaatsing en dan het lange wachten)

18. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Scar, wat heb je een apart tempkaartje dit keer! Of lijkt dat maar zo?
    Ik duim nog steeds heel hard!!

@ Mineraal, ik vind het ook spannend voor je! Hoop heel erg dat 1x genoeg is en het gelijk raak mag zijn bij jullie :)

19. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Mineraal, ik begin steeds meer hoop te verliezen, hoe dichterbij de IVF komt. Ik zie IVF ook eigenlijk totaal niet zitten. Het is vooral het idee dat er iets niet goed is met me.. nooit aan de pil geweest, nooit blijvend zwanger geweest. Vind het gewoon vreemd. M'n droom lijkt heel ver weg... Beetje zelfbescherming denk ik.

IVF, spuiten en hormonen lijkt me denk ik ook nog mee te vallen, die punctie verschilt per persoon had ik begrepen.. ik hoop dat het meevalt voor je! Ben benieuwd hoe het je vergaat de komende week!

Mieks, ja mijn kaartje is vreemd, ik had sowieso rond m'n positieve ovulatietestjes koorts gehad die nacht, ik was ziek, dus daarom was er ineens zo'n stijging. Maar die dagen erna zo laag, en dan opeens weer heel hoog, is wel apart. Ik weet ook echt niet wanneer ik mijn eisprong gehad heb. Ik voel al een paar dagen krampen en gedoe alsof ik ga menstrueren, en ben ook een beetje PMS'erig. Jij nog 2 nachtjes slapen he :D

20. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @scar: ik hoop dat je toch een sprankje hoop blijft houden! Je hebt al zoveel moeten doorstaan, het moet een keer lukken!
    Heb je nog een test gedaan? Wanneer zou je overgaan op IVF?

Deel Deze Pagina