Tip voor ovulatieteststers

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Scarabee, 6 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laska

Laska Actief lid

3 jan 2012
    101
    0
    0
    Nederland
    ja, dan zal ik toch de 3e mijn ovulatie hebben gehad... ik had de 29e berekend.. 31e en 3e geklutst..hmmm dan wordt het deze maand waarschijnlijk ook niet...
    Nou, het positieve is dat we dan wel lekker verder kunnen klutsen..:).. hihi

Thx voor de reactie!

2. Marden

Marden Actief lid

31 okt 2011
    179
    0
    0
    Slunea; Hopelijk krijg je de gyn morgen te pakken en kunnen jullie snel door naar de volgende ronde!

Laska, Lara, Mieks en Jonneke: Ben bang dat ik jullie niet zo goed met de ovutesten kan helpen. Gelukkig weet Slunea er veel van!

3. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Mieks, denk dat jij vanavond toch wel een knaller zou moeten hebben, en anders morgen! Het kan zijn dat je de knaller mist, ik testte zelf ook weleens in de avond en dan knalde hij vaker dan dat ik overdag testte. Maar je lijkt wel in je vruchtbare tijd te zijn dus aan de klus maar :D Nu ben ik aan het typen en weet ik niet eens meer wat je nu eigenlijk vroeg... :(

Ik lees morgen weer bij meiden, volgens mij moet ik m'n bedje op gaan zoeken zo! :)

4. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Dat zou heel logisch zijn halverwege de maand, maar toch niet op het eind als ik het halverwege de maand ook al een x gehad heb? :p had eergister of gister al ongesteld moeten worden. Ben benieuwd wat ie morgen doet. De zwangerschapstest was gister negatief, misschien volgende week nog maar eens proberen ;)

5. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Oh wat erg!! Volgens mij heb ik ergens een heel belangrijk stukje tekst gemist dan ?? Ik zei toch, ik moet gaan slapen haha.

Nu ben ik heel benieuwd hoe dit gaat lopen voor je !! Ik heb het wel 1 keer gehad positieve ovulatietestjes rond nod, maar onderzoek heeft op niets uitgewezen.. maar ik was nog niet overtijd, en jij wel!! Wat spannend !! Je gaat toch niet echt pas volgende week testen ? Hihi, dat hou je nooit vol toch ? Hoe voel je je verder ?

6. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Haha heb mn verhaal op 1 of 2 blz's terug staan. Gister dus een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief(heb er zelfs 2 gedaan). Ik probeer zondag opnieuw. Morgen zien wat de ovutest weer gaat doen.

Ik heb 2 maanden onwijs veel kwalen gehad en gewoon ongi geworden, nu zowat nergens last van. Wel erg puistjes sinds 2 weken :x en mn darmen rommelen behoorlijk. Verder voel ik me dus prima. Pfff wat een onzekerheid!

Slaap lekker in elk geval ;)

7. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Heb het nu gelezen ;) Dag 12 vind ik er donker uit zien, maar dag 16 ook. Als je eisprong rond dag 14 was ben je nu ongeveer 17 dpo. Maar als je eisprong dag 18 was ben je nu 14 dpo.

Hoelang waren je luteale fases in je andere 2 cyclussen ? Afhankelijk daarvan kunnen cycluslengtes ook wisselen.

De Etos zwanger worden pillen heb ik zelf nooit gebruik, maar heb verschillende verhalen gehoord. Opzich kan dat wel iets doen met je cyclus.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt, en het liefste met een positief zwangerschapstestje. Ben benieuwd naar je testje vandaag.

8. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Ik heb beide keren een lf van 14 dagen gehad. Vanmorgen mijn temp opgenomen voor ik bed uitging en was 37,3! voor mijn doen erg hoog.

Net ovutest gedaan, en weer 2 strepen. Zal fotootje posten. Bovenste is van eergister, middelste van gister,en onderste van vandaag. Ik lees straks verder, moet weg! :)

9. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Oh je tempt ook ? Temp je de hele cyclus of alleen nu ? Word nu natuurlijk benieuwd naar je tempkaartje.

Wat apart dat je ovulatietestje nog steeds donker is he! Er zal toch iets moeten zijn zou je dan zeggen...nu alleen nog een streepje op het goede testje, dan is het goed ;)

Het kan nog steeds 2 kanten op, duim voor je!

10. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Nee slunae:ik vond mijn test ook niet een knaltest als ik het vergelijk met wat anderen soms laten zien. Maar die dagen had ik wel veel last onder in mijn buik en sinds zondag niet meer? Ben dus maar gestopt met testen. Ik wacht het voor deze maand gewoon even af. Ik zie wel. Kan er nu toch niks meer aan veranderen als gewoon regelmatig blijven klussen :)
    Succes met de 2e IUI!

11. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Zit trouwens op mijn 20e dag van de cyclus

12. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Oke, wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn ? Misschien heeft je eitje moeite met springen en springt hij wat later. Temp jij ook toevallig (denk het niet ? ) Maar inderdaad.. als je genoeg klust.. das toch het allerbelangrijkste in het verhaal. ;)

Bedankt, en jij succes met het wachten..hoop dat het lukt niet teveel te piekeren erover, maar weet dat het moeilijk is!

13. Marden

Marden Actief lid

31 okt 2011
    179
    0
    0
    Hoi Mieks,

Wat vreselijk irritant dat je ovu testen toch positief lijken maar de zwangerschapstest niet! Weet precies hoe je je voelt!
    Ben het met Slunae eens dat het alle kanten nog op kan.
    Misschien heb je iets aan mijn verhaal...

Mijn ovutesten zijn van 16 dec t/m 24 december positief gebleven.
    Op 18 december had ik naar alle waarschijnlijkheid mijn eisprong.
    Op 25 december had ik negatieve ovulatietest en een negatieve zwangerschapstest.
    Op 26 december was de ovulatietest wederom negatief.
    27 december heb ik niet getest,
    maar 28 december was hij weer positief.
    Op 29 december had ik toen een positieve zwangerschapstest in handen.

Ik ga héél hard voor je duimen!!

En voor degene die het interesseert...

Ik heb toch de vk praktijk gebeld voor een echo. Was zó ongerust.
    Aangezien er in de eerste weken de kans bestaat dat er weinig te zien is op een echo, waardoor je alleen nog maar ongeruster wordt hebben ze er nou een gepland op 25 januari. Als alles goed is ben ik dan rond de 8 weken. Daarna kunnen we direct door naar de intake met de vk. En nou maar hopen een voorspoeding ONBEZORGDE ;) zwangerschap.

14. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    #214 mieks, 6 jan 2012
    Laatst bewerkt: 6 jan 2012
    Ik heb niet eerder getempt dus heb geen overzicht helaas wat het in de cyclus gedaan heeft. Dan had ik ook zeker geweten dat ik een eisprong had gehad. Ik weet dus dat ik er nu niet echt van op aan kan, maar ik ben wel van plan om het nu maar even bij te houden. Ik vermoed dat ik op dag 16 mijn eisprong gehad heb, want had toen ook de krampjes die ik herkende uit vorige cyclussen. Waarom ie op dag 12 (toen ik begon met testen) ook gelijk al strepen aangaf is voor mij een raadsel.

Heb net bij kruidvat weer 2v5 testen gehaad. Misschien morgen toch maar is kijken of ik daar ook 2 streepjes op gepiest krijg :p

Heb je trouwens je gyn al kunnen bereiken? :)

15. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Spannend meid! Nu kan je gaan toeleven naar je eerste echo :D Kan me idd wel voorstellen dat je je druk maakte!

Ik had woensdag dan voor het eerst weer een ovutest gedaan (dag 30) nadat ik op dag 18 gestopt was en die gaf dan 2 strepen aan, maar een negatieve zw-test.
    En nu dus al 3 dagen dat ie 2 strepen blijft aangeven. Ben benieuwd dus of een zw-test morgen positief gaat aangeven.
    Het lijkt mij dat als er een stof in mijn urine zit die aan zou geven dat ik zwanger ben op een ovutest, dat ie dat toch ook zou moeten doen op een zw-test (zeker inmiddels dan al 3 dagen later, al was het maar een heel licht streepje) ;) Snap je wat ik bedoel?
    Ben benieuwd weer morgen!

16. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    @Marden: Hoop het ook voor je een onbezorgde zwangerschap! Fijn dat je met 8wkn nu alles hebt.

@Mieks: vreemd. Kan idd alle kanten op. Hopelijk de goede! Wel vreemd dat de uitslag zo vaag is he! Duim voor je!

@Slunae: Ja geen idee of hij moeite heeft met springen. Weet wel dat ik sinds 1januari (toen mijn test weer negatief was) geen krampen meer heb. Dus lijkt hem toch wel geweest te zijn. Ik temp niet nee. Goed gedacht :) Dus daar kan ik niks over zeggen.

17. Marden

Marden Actief lid

31 okt 2011
    179
    0
    0
    Ja snap helemaal wat je bedoeld. ;)
    Maar bij mij waren de positieve ovulatietesten toch echt een teken van een zwangerschap.
    En de ovutesten bleven de dagen na de eisprong al positief, terwijl een zwangerschapstest een zwangerschap nog lang niet kan meten!
    Mijn eerste test was ook negatief. Zelfs geen licht streepje te bekennen.

Weet niet hoe dit precies werkt, maar weet nu wel dat het kan.

Uiteraard wil ik je geen valse hoop geven!!!
    Want als je al 3 dagen over tijd bent had hij waarschijnlijk wel positief moeten zijn.
    Maar blijf wel stiekem hopen voor je!

18. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Het klinkt idd positief. Ik heb vanmiddag nog een zw-test geprobeerd maar weer negatief. Het was niet met ochtendurine, en het was weer zo'n gratis ding van zwanger&kids, hoor er de laatste weken wel aardig wat verhalen over dat ze toch niet zo gevoelig zijn als gezegd wordt..

Ik zat vanmiddag ook nog te denken: woensdag 21 december had ik mijn donkerste ovutest (geen knaller). Nou kan een ei 24 tot 48 uur daarna springen. Stel dat ik idd een late springer heb, zou dat vrijdag geweest zijn. Als ik dan een lf van 14 dagen zou hebben, zou ik op vandaag uitkomen. Nog steeds geen ongi te bekennen alleen wel sinds vandaag wat meer krampjes in mn onderbuik.
    Misschien toch nog een beetje hoop dat mn cyclus niet helemaal van slag is. Blijft wel apart dat mn ovutesten strepen blijven houden.
    Als er zondag nog geen ongi is ga ik met ochtendurine een kruidvat 2v5 doen. Hopelijk dan met beter resultaat! ;)

19. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @all: ik post hierbij mijn testen.
    Vandaag heb ik erg weinig gedronken, heel licht streepje te zien.
    Mijn temp was vandaag gewoon nog normaal (voor mij)
    Gisteren minder goed nieuws gehad, kleine kans op zwangerschap op natuurlijke manier. MAAR we klussen gewoon doodleuk door en blijven proberen. Het is al een keer eerder gelukt!
    kan zaad zo snel minder worden?

@slunae: waar vulde jij ze op in?online?

@mieks: jeetje wat hou jij het spannend zeg!

@Marden: ik vond het ook vreemd dat ik pas na zoveel weken een echo mocht, het verschilt per verloskundige ook heb ik het idee.

20. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Mineraal, is de onderste de laatste?? Daar zie ik bijna niks meer op :$ Dan zou je hetzelfde hebben als ik had halverwege mijn ronde..van donker weer naar licht en toen ging ik daarna weer naar donker!
    Ben benieuwd wat ie morgen doet!

Hoop voor jullie dat het lukt zonder hulp, geen idee of zaad "snel" slecht kan worden.

Deel Deze Pagina