Tip voor ovulatieteststers

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Scarabee, 6 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Jonneke, het wordt idd eentonig :p Heb daarom dit keer maar niet nog een foto gemaakt, want het is gewoon net alsof ik 1 test 5 x gekopieerd heb inmiddels ;)

@ Flowerpower, ik had idd ook zulke testen. Ik vermoedde toen ook mijn eisprong, ook omdat ik krampjes had die ik van vorige eisprongen herkende. Alleen lijkt het er toch op bij mij dat hij later is gesprongen ;) Misschien toch nog een paar dagen door testen? Bij mij zijn ze in elk geval ook nooit donkerder geworden.

2. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Mieks: okee, dus hij kan nog springen! Hoe heb jij gemerkt dat je ei later is gesprongen? Is hij toen toch iets donkerder geworden? Voor m'n gevoel heb ik mijn ei gehad, maar durf het niet met zekerheid te zeggen ivm die vervelende testen! ;) :p

3. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Op pagina 19 heb ik de ovutestjes staan van halverwege mijn ronde ;)
    Ik weet niet zeker of mijn ei later is geweest, maar mijn ongi komt maar niet, ik pies inmiddels al weer 5 dagen 2 strepen op ovutesten en maar 1 op zwangerschapstesten, en mijn temp heeft wel de hoogte van NA een eisprong... Ofwel verwarrend allemaal ;)

4. flowerpower50

Mieks: ohh inderdaad spannend!! Misschien heb je dan indd je ei later gehad, of maak je langzaam hcg aan, dat een ovutest wel 2 strepen heeft, en een zw.test nog niet. Of kan dat niet?!

5. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Ik hoop het! Geen idee of het kan, kan ook alleen maar afwachten :p Laat dat nou net iets zijn waar wij vrouwen niet geweldig goed in zijn :p

6. Laska

Laska Actief lid

3 jan 2012
    101
    0
    0
    Nederland
    Ook erg indrukwekkend....! Zo klein mensje..pfffff. Ik was me ookal aan het afvragen of die foto echt was....Ben er echt van onder de indruk..

7. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @slunae: we hebben inmiddels 2x een zaadonderzoek gedaan, begin en eind december.
    Bedoel je de beweeglijkheid? Ben zelf niet bij de uitleg geweest van de onderzoeken. We nemen de uitslagen mee de 16e en we zien wel. Las wel dat de meningen verschilend zijn.
    Ik vroeg mij af waar je de temp invulde online?

@marden: ik voelde zelf ook niet heel veel toen ik zwanger was. Af en toe zo'n onbehaaglijk gevoel, af en toe wat misselijk.
    Iedereen heeft toch andere kwalen of niet :)

@mieks: geduldig zit niet in onze aard denk ik :p

@ovutest: de mijne gaf niets meer aan, dus ik denk dat ik heb deze week al gehad heb. De 1e dag dat ik ze ging gebruiken waarschijnlijk al.

8. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Shit ongesteld geworden :( Voel me zo rot nu. De kans zou natuurlijk ook wel klein zijn dat het meteen raak zou zijn maar toch. Zat al niet lekker in mijn vel en nu dit ook nog er bij...
    Meiden, succes allemaal. Ik hou het effe voor gezien hier.

9. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Jonneke balen he! Ik ben ook net ongi geworden. Éindelijk duidelijkheid na deze rare cyclus. Op naar de volgende ronde dus maar!

10. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Wel fijn Mieks dat je nu eindelijk duidelijkheid hebt. Laten we hopen volgende ronde meer succes!

11. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hoi Mieks,

Ik had op 12 dpo m'n eerst positieve testje toen, maar vrij licht. Opzich hoeft er dan nog niets aan de hand te zijn. Sommigen testen pas op nod een licht streepje en zijn gewoon goed zwanger. Bij mij was wel het vreemde dat ná de vmk, mijn testjes donkerder begonnen te worden.. en mijn hcg ook bleef stijgen (bloedonderzoek). Pas na een week ging het dalen.

Bij een vmk hoef je niet perse minder hcg aan te maken volgens mij, maar het kan wel een teken zijn, als het te langzaam stijgt..hier een schema van de hcg waarden (in weken):

3 na bevruchting: 5 - 50 mIU/ml
    4 na bevruchting: 5 - 426 mIU/ml
    5 na bevruchting: 18 - 7,340 mIU/ml
    6 na bevruchting: 1,080 - 56,500 mIU/ml
    7 - 8 na bevruchting: 7, 650 - 229,000 mIU/ml
    9 - 12 na bevruchting: 25,700 - 288,000 mIU/ml
    13 - 16 na bevruchting: 13,300 - 254,000 mIU/ml
    17 - 24 na bevruchting: 4,060 - 165,400 mIU/ml
    25 - 40 na bevruchting: 3,640 - 117,000 mIU/ml
    Niet-zwangere vrouwen: <5.0 mIU/ml
    Vrouwen in de overgang: <9.5 mIU/ml

Ik zie dat je bent gaat menstrueren :( Wat een verwarrende ronde was dit voor jou... ! Zijn je ovulatietestjes nu ook negatief ? Knuffel en hopelijk meer succes aankomende ronde!

12. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hoi Mineraal,

Ik bedoel inderdaad de beweeglijkheid. Je hebt daar 4 gradaties in. Groep A, B, C, D. A is goed, B is matig, C is beweeglijk op de plaats, en D is onbeweeglijk. Ze tellen meestal groep A + B bij elkaar op, en dat percentage bepaalt hoe goed de zaadcellen zijn.

Ik vul mijn temperatuur in bij Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting ;) Je kunt bovenaan mijn banner mijn tempkaartje zien als je erop klikt, dan kom je ook op de site.

13. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ah wat een slecht nieuws vandaag hier allemaal he.. Sterkte Jonneke83, het gaat voor jou ook komen als de tijd daar is hoor! Hou je goed.

14. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Haiii! Waarom begin je pas op dag 18 met ovulatietestjes ? ;)

15. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Jonneke83, is jouw cyclus nu korter geweest dan je verwachtte ?

Zaterdag weer de eicelmeting, de dagen gaan nu een stuk sneller, dat is wel fijn. Maar ik vind het ondanks dat we hulp krijgen toch wel zwaar. Het loslaten lukt aan de andere kant wel iets beter, omdat we niet meer met ovulatietestjes in de weer hoeven (doe het wel maar het hoeft eigenlijk niet). Door de Pregnyl en de eicelmetingen weet je precies waar je aan toe bent, dus hoef geen twijfels te hebben zoals : Heb ik wel een eisprong, en wanneer was die of komt die nog en moeten we nog klussen en hebben we wel genoeg geklust.. Het is nu gewoon puur meten, uitrekenen, plannen, en hoppekee.. maar goed, als het dan niet raak is haal je je wel weer van alles in je hoofd hoor. Waarom lukt het niet etc.. toch ben ik wel heel blij dat we IUI krijgen ook!

Rustig aan he meis! Liefs Slunae

16. Marden

Marden Actief lid

31 okt 2011
    179
    0
    0
    Bah, wat een vervelende berichten allemaal!
    Kan me voorstellen dat je het even hebt gehad Jonneke! Knuf!

En Mieks, bij jou was het zo spannend en dan toch je menstruatie! Hopelijk gaat het de aankomende ronde beter met de testen!

Mineraal; wanneer is je nod?

Laska; weet jij al meer?

Slunae; Ben wellicht niet de persoon om dit te zeggen. Want als er één een piekeraar is dan ben ik het wel ;) Maar probeer je aub niet van alles in je hoofd te halen! Ik snap het helemaal, want zo ben ik ook! Maar je zit nou zo dicht bij het vuur. Als de medici zich ook zorgen maken gaan ze vast verder kijken. Zolang ze dat niet doen is er vast niets om je zorgen over te maken.

Flower power; Succes met testen!

17. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @jonneke: balen dat je ongesteld bent geworden. Dikke knuf van mij!

@mieks: jeetje wat heb jij het spannend gehouden, op naar de volgende ronde.

@slunae: bij ons staat er beweeglijkheid: goed, matig, slecht of niet. Dat is het enige. Het rare is ook dat bij test 1 de beweeglijkheid minder was en er meer procent uitkwam dan bij test 2, waar ze dus wel meer beweeglijk waren. Ach het is maar op papier, wachten de gyn gewoon even af en wie weet had ie een slechte maand.
    VOor jou wordt het ook weer spannend!Snap dat je het zwaar vindt, het is ook niet niks heel dat circus en elke keer weer het moeten en toch ook de onzekerheid. Succes zaterdag!

@marden: 21 a 22 jan geloof ik.

18. flowerpower50

Slunae: ik ben op dag 12 begonnen, alleen foto gemaakt vanaf dag 18 gezien omdat daar pas de streepjes beginnen ;)

19. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Oooh oke!! Schrok al :D
    Denk dat je eisprong dag 19 of 20 is geweest!
    Hoelaat test jij eigenlijk op de dag ? Einde van de ochtend misschien ?

20. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Haii.. je weet hoe het is he.. dat gaat toch vanzelf.. maar ik probeer weer langzaam moed te krijgen, zaterdag komt ook al dichterbij, en dan moet ik wel met een positieve instelling erin gaan vind ik. En idd.. als ze zich zorgen maken hoor ik het vanzelf wel.. ze zijn juist erg positief over ons altijd tot nu toe, en ook echt verbaasd dat het nog niet gelukt is.. moet daar maar aan blijven denken dan.. Dankje voor je bericht!! Hoe gaat het met jou nu ? x

Deel Deze Pagina