Tip voor ovulatieteststers

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Scarabee, 6 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Marden, hoop dat ze volgende week kunnen bevestigen dat ze niet zo goed hebben gemeten. Blij dat je wat rustiger bent, en idd, hartje klopt, en dat zegt al heel veel! Hield jij eigenlijk ook een tempkaartje bij voorheen ?

Mieks, nu zijn echt de wachtweken begonnen voor je, duim voor je!

Mineraal, hoe gaat het daar ? Eisprong gevonden ? Goed geklust ? Volgens mij temp je niet meer toch ? Tenminste, dat denk ik nu te begrijpen uit je vorige bericht, je zei dat je niks meer doet, denk dat je daar tempen mee bedoelt ? Ga ik nog vragen om je tempkaartje ook haha. :)

Spring, ben jij er nog ? Al een LH piek gevonden ?

Vanmorgen heb ik een testje gedaan, van Zwanger&Kids dipstick die je 4 dagen voor nod kunt doen.. ik weet dat de kv2v5 testjes gevoeliger zijn, maar ik wilde die bewaren ;) Maar goed, het testje was negatief. Morgen of overmorgen weer opnieuw proberen, mits ik nog geen temperatuurdaling of rozeverlies heb dan! Weet ook niet goed wanneer mijn nod is eigenlijk.. ik had altijd een LF van 12 dagen, maar de laatste paar x had ik een LF van 14 dagen.. En dit keer was mijn eitje ook wel erg laat... dus kan best wat langer duren allemaal, ben al op dag 28 nu zie ik haha, had ik nog niet eens door!

Ik lees jullie :) Liefs!

2. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Marden, gelukkig gaat die gekantelde baarmoeder dan niet voor problemen zorgen! Ben benieuwd naar je echo volgende week! :D

@ Missilie, geen ervaring met die testen.

@ Slunae, ja de wachtweken zijn begonnen. Hoop met positief resultaat ;)
    Hoor niet veel positieve reacties over de z&k dipsticks! Heb zelfs fotos gezien dat er met de kv 2v5 al een duidelijke streep was te zien, en op de z&k dipsticks nog helemaal niks! Ik heb ze ook gehad (je kon ze gratis bestellen met alleen de verzendkosten die je moest betalen) maar ik neem ze niet nog een keer.
    Jammer dat ie negatief was. Misschien heb je idd nu wel weer een lf van 14 dagen, dan zit je nu op 11 dpo dacht ik te zien? Temp blijft in elk geval nog mooi hoog :)
    Ik hou je kaartje in de gate aankomende dagen :D

Fijne dag allemaal!

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heej dame's

Had even een vraagje want denk dat er wel genoeg dame's zijn die ook ovulatietesten gebruiken.

Volgens mijn berekeningen heb ik over een paar dagen mijn eisprong!!
    Nu heb ik gisteren een ovutest gedaan,maar deze was helemaal negatief!!
    Dus alleen het controllestreepje was donker en voor de rest niks.
    Als je een paar dagen voor je ei zit moest hij toch wel al iets gekleurd zijn of niet?
    En wanneer kan ik het beste weer een test doen?

Ik had zelf wel het idee dat ik vorige week al mijn eisprong heb gehad,had toen wat steken in mijn eierstokken en de dag erna was het weg. Maar kan het ook mis hebben.

Hopenlijk kunnen jullie mij meer vertellen.
    Bedankt!!

4. PriscillaV

PriscillaV Actief lid

19 okt 2011
    343
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Kunnen jullie mij ook helpen? Gister een posi ovutest gehad ook gisteravond aan de slag gegaan :) maar toen ik vanochtend testte leek de streep wel duidelijker dan die van gistermiddag. ( ik test 7.00 uur en 12.45 uur)Is het nu verstandig ook vanavond ook nog aan de slag te gaan of is morgen beter? M'n man zal waarschijnlijk vandaag niet willen :( maar ben dan zo ang dat ik m'n ei alsnog mis.

Wat denken jullie?

5. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hoi Melanie,

Heb je je berekening gemaakt aan de hand van je vorige cyclussen? Er kan maandelijks verschil in zitten he?! Het kan dat je nu nog niks op je ovutest hebt en toch over een paar dagen je eisprong hebt.
    Daarom zou ik dan nu elke dag op hetzelfde tijdstip een ovutest doen, dan kan je hem niet missen.. Je merkt vanzelf dat er een 2e streepje komt en die dan met de dag donkerder wordt.

Als je eisprong echt vorige week al geweest is dan zullen ze wit blijven waarschijnlijk..

Hoop dat je hier wat aan hebt :)

6. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Heb je misschien een foto van je test? Een positieve test is als het 2e streepje even donker en breed is als de controle streep. Het 2e streepje mag ook donkerder zijn, dan heb je een echte knaller.
    Ik zou zelf dan vandaag nog een keer klussen. En morgen ook :p
    Na ja posi ovutest springt je ei binnen 12 tot 24 uur dus zou je misschien vandaag kunnen overslaan (zaadjes kunnen ook een paar dagen overleven) maar het is net wat je zelf wilt natuurlijk ;)
    Succes!

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Klopt ik heb berekend na aanleiding van mijn vorige cyclus.
    Deze was 38dg,heb zelf wel het gevoel dat hij deze maand korter wordt! Ik hoop natuurlijk dat mijn ei al geweest is,toen hebben we goed geklust!! Hahaha
    Ik zit nu al op dag 20, niet leuk zo een lange cyclus!!!

8. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Melanie1986, je eitje kan ook zomaar alsnog springen. Ben je pas net begonnen met proberen zwanger te worden ? Voor de rest sluit ik me aan bij Mieks.

PriscillaV, soms kan het gebeuren dat je 2 of 3 dagen positieve testen hebt. Hij kan zelfs vanavond of morgen nog een knaltest zijn. Zou in jouw geval toch proberen vandaag ook nog te klussen.. je bent duidelijk in je vruchtbare dagen! Maar goed, als je man dat niet wilt dan houdt het op.. Toch kunnen de zaadjes van gisteren je eisprong nog halen als je ei vandaag springt.. of zelfs morgen. Ik ga zelf altijd het liefste uit van 24 uur rond eisprong, want het is afhankelijk van meer factoren hoelang zaadcellen blijven leven. Daaromheen slaan we weleens een dag over.

Ben ook wel benieuwd naar een foto :)

Mieks, die testjes die ik heb zijn inderdaad bagger.. heb er net weer een aantal besteld.. maar ik gebruik ze meer voor als ik toch 'testdrang' krijg. Ze zijn goedkoper dan de kv2v5.. Dus vandaar haha. Cyclus afwachten... als ik nu een LF van 14 dagen krijg wordt dat wel de langste cyclus die ik ooit gehad heb haha. Nou we zullen zien....

9. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

hi meiden,
    ik heb nou al 5 dagen een postieve ovutest, deze is van net. Of kan hij nog donkerder?

10. PriscillaV

PriscillaV Actief lid

19 okt 2011
    343
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Dit zijn mijn testen
    De linker foto en dan de onderste test, is de test van gisteren om 12.45 uur en de rechter foto de onderste test, is de test van vandaag om 12.45 de 1 na laaste van beide foto's is van 7.00 uur.

11. PriscillaV

PriscillaV Actief lid

19 okt 2011
    343
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Dit zijn mijn testen
    De linker foto en dan de onderste test, is de test van gisteren om 12.45 uur en de rechter foto de onderste test, is de test van vandaag om 12.45 de 1 na laaste van beide foto's is van 7.00 uur.

oeps ging iets fout twee keer mn berichtje maar bij 1 keer mn foto's maar weet niet hoe ik dit berichtje kan verwijderen. zie vorige bladzijde voor mn foto's:)

12. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

dit zijn mijn 5 testen, zijn die dan allemaal positief?

13. PriscillaV

PriscillaV Actief lid

19 okt 2011
    343
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @ Inger 1979 jij heb ook een mooi rijtje. ik zou zeggen dat de laaste het donkerst is maar ik heb er zelf ook niet echt veel verstand van of ervaring meer ;) dit is de eerste keer voor mij dat ik ze gebruik.

14. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Wow! En dat knalt al 5 dagen nu ?

15. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ow ik was iets te snel met mijn reactie ;)

Ik weet niet hoe ze eruit zagen toen ze nog nat waren, maar ik zou de laatste 2 wel als knalpositief beschouwen. En gezien ze al eerder ook best positief waren, zou je eisprong zomaar vandaag kunnen zijn. Hier soms de ervaring gehad dat bij een heel erge knaltest de eisprong dezelfde dag nog was, en meestal waren de de dagen ervoor dan ook al best positief!

16. PriscillaV

PriscillaV Actief lid

19 okt 2011
    343
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @ Mieks en Slunae dank julle voor jullie reactie ga denk toch m'n uiterste best doen vanavond ;) gang een poging wagen maar als hij echt niet wil hou het inderdaad op het met wel leuk blijven. Ben benieuwd wat jullie van m'n foto's vinden :)

17. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

bedankt voor je reactie! we blijven maar oefenen ;)
    ps, bij jou is het spannend?! Succes!

18. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Welcome! Doe dat, geniet ervan :D En jij ook bedankt!

19. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heb gisteren om 19:00 een ovulatietest gedaan,helemaal negatief alleen een controlle streep.
    Net 2min geleden weer eentje gedaan,en deze is (niet positief) heel licht gekleurd. De teststreep bedoel ik dan.
    Kan dit nu betekenen dat ik over een paar dagen mijn ei krijg?
    Dat is dan een positief teken...toch?

Ik dacht eerst dat ik vorige werk donderdag mijn ei had gevoelt.
    Maar toen was ik nog niet aan het testen!

20. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Melanie, ik begrijp dus dat je nog niet zo lang bezig bent? Cyclussen kunnen in het begin nog best wat verspringen hoor... spannend! :)
    Heb je een foto van je test? Het zou kunnen zijn dat je ei er aan komt... maar ik krijg het bijv voor elkaar om altijd 2 streepjes te piesen :p 2e streepje is dan heel licht.
    (Slunae verbeter me even als ik het volgende fout heb: )als ik me niet vergis heb je altijd wat lh in je urine (waar de testen op reageren).. De echte piek neemt toe als je eisprong er aan komt.

@ Slunae, ja voor je testdrang zijn ze idd goed :D Als ik zo je rijtje cyclussen bekijk zijn ze wel netjes! Ik heb in elk geval ook een kortere dan de laatste maand. Zo uit mijn hoofd gezegd kom ik uit op 32 of 33 dagen van de keer...

@ Inger1979, dat is wel een knaller.. denk niet dat hij nog donkerder zal worden :p Verder sluit ik me aan bij Slunae, ik zou ook uitgaan van de 2 onderste.

@ PriscillaV, ik vind die rechts onder het donkerst..

Deel Deze Pagina