Tip voor ovulatieteststers

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Scarabee, 6 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Snoesj, waar baseer je op dat je je eisprong op dag 18 hebt? Want als je cyclus 25 dagen duurt zou je wel een hele korte lutaele fase hebben!

Wat betreft de testen, het 2e streepje moet net zo donker of donkerder zijn als het controle streepje! Pas dan is de test positief en springt je ei binnen 24 tot 48 uur. Heb je misschien een foto er van?
    Het kan altijd voorkomen dat je lichte 2e streepjes hebt, omdat je altijd wat lh in je urine hebt zitten.
    Het heeft trouwens ook geen zin om 3 of 4x op een dag te testen, is ook nog eens behoorlijk duur ;) Als je in principe 1x per dag test op elke keer hetzelfde tijdstip kom je je ei vanzelf tegen. Sommige testen liever 2x per dag, maar probeer dezelfde tijdstippen aan te houden.
    Pijntjes en steekjes zeggen helaas niks over je eisprong. Klussen na een positieve test heeft zeker zin, omdat je ei na die 24 tot 48 uur pas springt. Daarna worden je testen weer lichter inderdaad.
    Maar wat ik al zei, hij moet echt even donker of donkerder zijn! Heb het zelf ook gehad 2 maanden terug dat ie van licht naar donker ging (maar niet even donker als de controle streep) en toen weer licht werd. Ik dacht mn ei gehad te hebben, maar hij bleek een week later te komen.
    Ik weet niet of je pas gestopt ben met de pil maar je cyclus kan soms toch wat langer duren.. Hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt, het is een heel verhaal geworden :p

2. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Slunae, hoe is het met je?

@ Marden, Klinkt allemaal erg heftig! Hoop dat je het snel een plekje kan gaan geven. Snap heel goed dat hier meelezen nu moeilijk is. Denk aan jezelf en doe het rustig aan. Hopelijk zien we je weer terug wanneer je je er weer goed genoeg voor voelt! Sterkte meid!

@ Mineraal, rooie duiveltjes al weer weg?

Hier is mijn temp al dagen hetzelfde! Ik temp netjes elke dag op het zelfde tijdstip en slaap goed momenteel.. grappig om te zien :p

3. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Haii Mieks,

Wat een geluk dat je man niet op bivak hoeft, in dit soort gevallen toch maar goed dat het zo kan wisselen he Doe je nu ook ovulatietestjes ? Of wanneer begin je ermee ? Je tempkaartje is erg mooi !!

Hier gaat het ok, gisteren meting gehad, en mijn vermoeden is wel bevestigd dat de vorige meting niet klopte… hij had toen gemeten 1 eicel links van 12mm en rechts kon hij niets vinden, terwijl die daarvoor wel aanwezig was… nu de meting van gisteren bleek dat ik er 4 links heb, en 1 rechts, en die was het grootst! Dat kan niet zomaar in 2 dagen he, dus hij heeft gewoon niet zo goed gekeken. Had nu een andere. Elke keer dezelfde vragen is niet mogelijk.. ze werken allemaal volgens rooster op bepaalde dagen en bepaalde tijdstippen, maar ben blij dat ik gisteren de assistente van de arts zelf had, die doet het toch wel het beste altijd!!

In ieder geval, morgen weer een follikelmeting.. en ik ben aan het hopen dat hij dan 18mm is. (was gisteren 14mm.). Helaas ben ik gisterenavond binnen 1 uur ziek geworden… ik had geen eetlust en was moe, en toen ik naar bed ging begon ik spontaan te snotteren en keelpijn. Slecht geslapen erdoor ook. Maar ik ben allang blij dat het geen griep is, een verkoudheid en keelontsteking is gewoon te doen.. Mijn temp was hierdoor vanmorgen wel 37,61, maar ik heb de temperatuur ingevuld van vannacht toen ik wakker werd en die was 36.6. Maar dat tempen werkt toch nie zo goed deze ronde.. heb steeds andere tijden van opstaan…

Zo.. lang verhaal haha.

Mineraal, hoe gaat het nu met jou ? Menstruatie al bijna over ?

Marden, veel sterkte en weer een knuffel! Neem goed de tijd ervoor om te herstellen!

Ik ga weer even verkouden zijn op de bank!! En maar hopen dat het geen invloed heeft op m'n vruchtbaarheid en eicelgroei..

Liefs allemaal

4. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik deed net nog een interessante verspreking. Ik zou dit weekend iets lekkers koken voor vriend, zou ik in de middag al mee beginnen, maar gezien ik ziekjes ben en geen eetlust heb, wilde ik hem uitleggen dat ik ziek ben en niet zou koken.. dus ik maakte excuses door te zeggen: "Sorry.. maar ik wist van te voren ook niet dat ik vandaag zwanger zou worden.." Waren beiden meteen in de war :p

5. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Slunae, ja soms heeft mn vent nog voordelen van zn werk, maar meestal is het vooral een hoop onduidelijkheid ;)
    Ik wil weer ovutestjes gebruiken ja.. Denk dat ik rond dag 15 er mee begin, laatste keer had ik mijn ei op dag 18.

Ik merkte net na mn ongi dat ik een schimmelinfectie heb. Branderig gevoel, jeuk en nogal rood daar beneden. Heb het 1x eerder gehad een paar jaar terug dus herkende het gelijk. Leuk hoor, die verandering in je hormoon huishouding. Maandag maar even dokter bellen. Hadden nog wel creme liggen die ik er voor mag gebruiken dus die ben ik gelijk nu maar gaan smeren.
    Ik las wel dat de zuurgraad dan anders is. Hopelijk is het dus voor de vruchtbare dagen over, anders overleven de zaadjes het misschien niet? ;)

Pff dat er zo'n verschil in arts kan zitten zeg! Als het op de mm nauwkeurig moet dan zou je toch verwachten dat ze allemaal heel secuur daarin zijn! Hier ook verkouden geworden vanacht. Mn temp is wel gelijk gebleven. Ik zie dat jij weer flinke pieken en dalen hebt ;) Hopelijk heeft het geen verder effect, die verkoudheid, ben in elk geval benieuwd wat er morgen weer uitkomt. Wist trouwens niet dat ze dat gewoon doen op zondag? Wel handig!
    Beterschap!

Whaha, leuke uitspraak :D:D Waar je hart van vol is, loopt je mond van over zeggen ze dan toch? ;)

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Goedemorgen Mieks!

Zou je niet beter ietsje eerder kunnen beginnen met ovulatietestjes ? Je eitje kan zomaar iets eerder komen, een cyclus kan best veranderlijk zijn! :)

Lastig dat je een schimmelinfectie hebt gekregen! Snap alleen niet hoe je maandag de HA gaat bellen omdat ze nog iets hebben liggen, en dat je dat nu al aan het smeren bent hihi ;) Of bedoelde je dat je zelf nog iets had liggen ? Ik had deze menstruatie ook wat last van geprik, ik smeer dan altijd meteen m'n creme, helpt ook bij allergie tegen het een of ander.. Heb jaren geleden vaak zo'n infectie gehad, maar volgens de HA was het niet altijd schimmeltje maar soms een allergische reactie. Hoop dat het snel over is ja, kan me voorstellen dat de zaadjes zoiets hebben van uhh dit is nie fijn! Ik smeer trouwens miconazolnitraat, echt een heeel dun laagje en dan is het de volgende dag al beter. Die kan je ook gebruiken bij zwangerschap etc.

Ik zometeen weer naar het ZH voor de echo. Tis idd niet zo handig dat er iemand verkeerd meet! Heb straks wéér een andere, dus hoop dat zij het wel goed doet :) Gisteren ovulatietestje was bijna postief, maar nog geen knal! Ik ben wel heeel erg laat met mijn eisprong deze 2 rondes... heb vaak op dag 11 al een posi test, en op dag 13/14 mijn eisprong.. ben nu al op dag 16 en nog geen posi test.

Mijn temp is niks waard deze ronde, die witte bolletjes betekenen dat ik op een ander tijdstip ben wakker geworden dan eigenlijk moest.. kan net zo goed niet tempen, maar het zit nu eenmaal in m'n ritme nu, wakker worden, tempen, koffie. :p

Hoe is het met de verkoudheid? Hier al een stuk beter!! Keelpijn weg en alleen gesnotter enzo. Je beterschap heeft geholpen dus ;) Bedankt en jij ook beterschap !!

7. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Goeiemorgen Slunae,

Ik had nog 4 ovutestjes liggen... misschien dat ik er dan toch maar een paar moet bijbestellen.
    Mijn temp is vanmorgen ineens de hoogte ingegaan. Lijkt me sterk dat dat al voor mijn ei is, dat zou wel heel vroeg zijn. Had gister wel wat krampjes maar dat zegt niks weet ik inmiddels :p. Zal wel komen omdat ik nog verkouden ben en niet helemaal fit ben. Had vanacht ook niet heel lekker geslapen dus misschien heeft dat er ook wel invloed op.

Haha nee ik bedoelde dat wij nog wat hadden liggen ;) De huisarts wil ik morgen wel even bellen, merk met klussen dat het toch wat brand vanbinnen. Vriendlief had een tijdje terug schimmelinfectie bij zijn voeten gehad en had toen ook miconazolnitraat daar voor gekregen. Las in de bijsluiter dat ik die ook kon gebruiken dus daar ben ik maar mee gaan smeren. Merk wel dat het nu minder jeukt gelukkig. Nu nog wat voor het branderige gevoel aan de binnenkant ;)
    Vervelend dat je het ook vaker gehad hebt.. Misschien komt het ook wel doordat maandverband wat kan broeien en je er dus sneller kans op hebt (las ik weer op internet).

Succes weer in het ZH! Weer een ander, hmm hopelijk doet hij/zij het in elk geval goed ;) Je temp is de hoogte weer ingegaan zag ik. Hij zit er dus aan te komen?
    Als ik het goed begrijp temp je dus gelijk als je wakker wordt? Waarom ga je dan niet weer slapen en temp je op het tijdstip dat je moet tempen? :) Ik werd vanacht ook paar keer wakker maar temp toch pas om 6 uur. Of ga jij dan ook echt je bed uit?

Fijn dat je al bijna van je verkoudheid af bent! Hier nog niet veel beter. Snotter wat af haha. Ik ga dus weer even gezellig met al mijn zakdoekjes op de bank zitten ;)
    Fijne dag!

8. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Werk @ apotheek, bevalt prima!
    Noord-Holland
    Hey Mieks! Ja opvallend die temp-stijging bij jou... Misschien echt omdat je niet zo lekker sliep vannacht. Je slijm is ook niet vruchtbaar. We hebben allebei als 't goed is tegelijk ons ei! Blij voor je dat je man er ook bij kan zijn!! :p
    Als ik jou was zou ik die miconazolcreme als de klachten weg zijn toch nog 'n paar dagen blijven doorsmeren. Is beter.
    Ik tempte eerst elke dag als mijn wekker ging om 10 over half 8, maar deze maand doe ik dat als de wekker van mijn man gaat om half 7, dan ben ik nl ook altijd wakker om te plassen. Vorige maand ging ik plassen en weer m'n nest in en dan lag ik vaak een uur te draaien voordat mijn wekker ging. Da's ook niet bevorderlijk voor de temp denk ik. Beterschap met je snottige neusje!

9. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hoi Mieks!

Oei ..4 ovulatietestjes lijkt me erg weinig idd! Kan best door de verkoudheid komen dat je temp iets hoger was vanmorgen hoor! Ik had gisteren eigenlijk 37.6 toen ik rond 6 uur tempte, en vanmorgen ook wat hoger dan normaal. Wel fijn met je verkoudheid dat je goed geslapen hebt!

Ik temp als ik net wakker wordt idd.. das het betrouwbaarst, en waarom ik dan niet weer ga slapen, omdat ik er dan idd uit ga haha. Ik ben eigenlijk altijd zo rond 9 uur wakker, maar in de week van de echo's sta ik rond 6:00 / 6:30 op, vandaar.. en wekker zetten om te tempen.. als ik eenmaal wakker ben kan ik niet meer slapen ;)

Mijn follikel was vandaag precies 18mm zoals ik al hoopte!! Ben echt heel blij... vanavond naar ZH voor een prik Pregnyl en dinsdag is de IUI !

Beterschap!! Je kan beter je neus ophalen dan snuiten trouwens, dan ben je er sneller van af ;)

Liefs!

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    mag ik ook iets vragen?

(ik ga maar uit van ja:p dus ik stel mijn vraag gewoon:p)
    Vorige week maandag heb ik mijn eisprong gehad. op basis van de test, mijn slijm en ik voelde het in de avond gewoon..

Nou had ik wat ovutesten over en een vrendin deed er 1 en wilde hetverschil zien met mij nu in de cyclus.. Had ik dat maar nooit gedaan, want nu snap ik er niks meer van.. mijn test was gisteren nml vrij donker en hij lijkt vandaag nog donkerder.. Nog niet positief, maar even donker als de dag voor de positieve test..
    Hoe kan dat nou? Zou ik gewoon een 2e eisprong krijgen? Dat kan toch niet.. (ik hoop het ook net, want mijn eireserves schijnen niet geweldig te zijn.. Volgens de gyn hoeft het niet dt jaar, maar kan het ook niet meer jaren duren)

btw: ik heb mijn vraag ook al in een ander topic gesteld, maar hier lijkt hij mij eigenlijk beter op zijn plek..

11. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Wannebemum, zo doe ik dat idd ook met tempen. Wekker van vriendlief gaat om 6 uur en die van mij ook een uur later. Dus temp ik gewoon om 6 uur, ga dan ff naar de wc en dommel dan meestal nog een beetje half in slaap.

@ Slunae, vorige maand heb ik er ook aan 4 genoeg gehad :p Ik denk dat ik ze even op maak vanaf dag 15 en dan volgende maand weer nieuwe bestel. Ben er deze maand wat minder mee bezig voor mijn gevoel. Zal misschien wel door drukte komen.
    Fijn dat je morgen voor de IUI kan! Duimen kunnen dus weer gaan draaien dan :D Spannend hoor.
    Vraagje... heb voor mijn gevoel veel minder last van dat schimmeltje. Ik blijf nog wel even door smeren met die creme voor de zekerheid. Zou ik dan nou toch de huisarts nog moeten bellen? Weet niet of het zowiezo kan dat dat vanzelf over gaat? Ervaring mee?

@ Nanette, tuurlijk mag je je vraag stellen ;)
    Zoals ik het begrijp heb je vorige week dus een echt positieve ovulatie test gehad?
    Het kan dat het 2e streepje af en toe wat donkerder is.. komt doordat de hoeveel lh in je urine wat kan schommelen, en de ene keer is je urine geconcentreerder dan de andere keer. Lh heb je altijd in je urine. Als hij niet even donker is of donkerder dan het controle streepje is hij gewoon negatief.
    Het kan ook dat je zwanger bent en hij daarom donkerder wordt.. Dat wordt nog een weekje afwachten voor je dat weet ;)
    Succes!

12. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Marden: heel veel sterkte met het een plekje geven, we zien je vanzelf weer terug als je er aan toe bent.

@Slunae: ongi is bijna over, nog wat kleine druppels af en toe. Heb wel veel last van mijn buik gehad, kon er niets op verdragen :(
    Beetje slecht hoor, dat ze verkeerd meten...maarja je bent idd afhankelijk van hun rooster.
    Succes morgen!

@Mieks: ik zou nog even een paar dagen doorsmeren, kan geen kwaad. Dan weet je zeker dat hij weg is. Ik wist eigelijk niet dat je miconazol mocht gebruiken als je zwanger was.
    Zou het daarna even aankijken en dan alsnog de huisarts bellen mocht het blijven. Let in ieder geval op veranderde lucht, pijn/branderig gevoel, ander kleur van witte vloed enz.

13. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @mineraal, thnx. Heb verder nergens meer laat van dus het lijkt er op dat ik er misschien snel bij was..

@slunae, succes vandaag! Ik lijk geen ovutesten meer nodig te hebben. FF denkt dat ik mn ei al gehad heb.. heb wel meer slijm gehad zaterdag en zondag bij afvegen maar heb het als creamy neer gezet.. het leek me te vroeg voor eggwhite of waterig ;)
    Het zal mij benieuwen, mn ei een week vroeger of een temp verstoring door mn giga verkoudheid... Afwachten dus maar :p

14. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Dankje!! Huh,.. eisprong op dag 9 ? Hmmm.. had wel het idee dat hij weleens wat vroeger kon komen bij jou ( dus geen dag 18 ) maar dag 9 was wel heel overdreven vroeg ;) Misschien door de verkoudheid FF in de war ;) Afwachten hihi, als het wel zo is heb je in ieder geval goed geklust he :D

15. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Nanette77, ik sluit me helemaal aan bij de reactie van Mieks. Heb zelf ook weleens donkere ovulatietestjes gehad ruim een week na m’n eisprong. Het kan LH zijn van geconcentreerde urine, maar ook wijzen op een zwangerschap. Een tweede eisprong, ik weet niet of het mogelijk is, normaal gesproken als er 1 eicel bijna rijp is, dan stoppen de overige eicellen met groeien. (de eicellen die op dat moment groeien). Er groeien vaak wel meerdere follikels hoor, dus denk niet dat je bang hoeft te zijn voor een extra eisprong.. ik bedoel, of hij nou springt, of een stuk groeit en verdwijnt, dan heb je liever een dubbele kans toch ? ;)

Mineraal, fijn dat je menstruatie zo goed als over is… waarvan had je zo’n last van je buik ? Van de menstruatie ? Ook niet fijn zeg! Idd wel een beetje slecht dat ze verkeerd meten.. maar het is uiteindelijk goed gekomen, ze meten zo’n beetje om de dag, dus als je dan weer iemand anders hebt, heb je geluk dat die het beter kan zien. Nog een paar uurtjes en dan mag ik .. spannend!! M’n eitje staat op springen al.. best pijnlijk!!

Mieks, oooh dan moet je het met 4 ook wel kunnen redden… haha, ik kan me er zelf niets bij voorstellen.. ik doe meestal als ze donkerder worden wel 2x per dag een testje! Heerlijk dat je er door drukte wat minder mee bezig bent, dat kan alleen maar positieve werking hebben! Zou idd nog eventjes een paar dagen de crème doorsmeren. Gebruikt je vriend het eigenlijk ook nu ? Want hij kan het ook krijgen dat schimmeltje he ? Het kan ook vanzelf weer over gaan ja! Suikers en gisten (wit brood bijv. ) vermijden in je voeding kan je lichaam zichzelf weer beter herstellen. Hoe is het met je verkoudheid trouwens ? Bij mij is het goed aan het loskomen, kan balonnen maken van dat gesnotter hihi ;)

Ooh meiden ik ben in de zenuwen voor vandaag haha. Heb al 2x iui gehad.. maar het voelt ineens weer als de 1e keer!

16. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @slunae, ja dag 9 is wel heel vroeg. En idd wel geklust maar als het klopt dat die schimmelinfectie er niet goed voor is dan geef ik het dus weinig kans deze maand.
    Mijn vriend gebruikt geen creme maar heeft ook nergens last van. We houden het maar goed in de gate.
    Verkoudheid is hier nog drama. Erg benauwd en hier ook heel wat snotneuzen :p
    Zenuwen zijn nooit leuk, maar hopelijk levert het dit keer wat positiefs op. Een posi test over 2 weken :D

17. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hmmm.. hoeveel last heb je nu nog ?? Ik denk niet dat dag 9 je eisprong was hoor, lijkt me toch stug ineens, jou niet ? Schimmelinfectie is niet zo handig idd, wat je zou kunnen doen is fluconazol vragen aan de HA, das 1 pilletje en dan is het de volgende dag over (bij mij in ieder geval) alleen das wel een middel die je niet mag gebruiken bij zwangerschap.. je bent nu nog wel voor je eisprong dus misschien kan je het overleggen ?? Miconazolnitraat niet al te vaak en te dik smeren he.. dat kan ook irritatie geven namelijk waardoor je misschien denkt dat je het schimmeltje nog hebt ;) Als je afscheiding weer normaal is en niet meer dikkig zou ik er gewoon mee stoppen te smeren of alleen om de dag even 1x een dun laagje.

Haha sorry nu lijk ik wel een dokterspost

Beterschap met de verkoudheid!

En dankje!!

18. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Ik weet niet goed wat ik er van denken moet idd. Het lijkt mij ook wel erg snel ;)
    Even afwachten wat mn temp aankomende dagen blijft doen..
    Ik twijfel of ik de huisarts nog moet bellen. Heb geen jeuk meer, geen roodheid en geen irritatie. Zondag was het een beetje branderig gevoel nog met vrijen maar dat hebben we daarna niet meer gedaan dus weet niet of dat inmiddels ook over is...misschien de assistente maar even om advies vragen? ;)

19. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ja advies vragen kan altijd! Is je afscheiding wel weer normaal ? Geen jeuk geen roodheid geen irritatie gaat de goede kant op in ieder geval!

Ik ga me even douchen... zit al weer veel te lang 'wakker te worden' aan de pc haha. We moeten zometeen een paar miljoen celletjes naar ziekenhuis brengen, die mogelijk lekker de draaimolen in daar voor een paar uurtjes :D

20. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Heb even gebeld, zoals ze het vond klinken was die crème genoeg om het gelijk de kop in te drukken. Ze raadde aan om nog 1 a 2 dagen door te smeren. Als de klachten dan weer terug komen moet ik even bellen en krijg ik een kuurtje.

Succes met de celletjes in de draaimolen :D ik zou er wel duizelig van worden als ik dat een paar uur zou moeten haha :D

Deel Deze Pagina