Tip voor ovulatieteststers

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Scarabee, 6 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    @ Ijusdonno, dank voor je theorie!! Ik ga het nog even checken allemaal, en dan zal ik het laten weten !

2. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Mooie testjes trouwens Bloem18!!

3. Vlootje25

Vlootje25 Actief lid

30 sep 2011
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip! Ik moet nog beginnen met de ovu-testen, dus deze info is enorm welkom ;)

4. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL

Ik vraag me dat dus ook echt af!

Eerste keer dat ik ovutesten gebruikte raakte ik ook zwanger. Dat rijtje zag er zo uit: eerste dagen zeer licht lijntje, dinsdag iets donkerder, woensdag en donderdag lijntjes even donker als c-streep. En vrijdag en zaterdag knalpositief, streepjes waren donkerder dan c-streep. En zondag was het weer omowit!

Die zwangerschap werd helaas een miskraam. En daarna heb ik nog 3 keer ovulatietesten gebruikt maar die rijtjes zagen er anders uit. ipv 3 dagen aanloop een hele week streepjes die iedere dag iets donkerder werden en dan 1 dag positief en dan werd het weer geleidelijk lichter ipv 1 in keer lichter net als de eerste keer. Duurde soms echt een week voor de ovulatietest weer omowit was.

Ik heb dus dezelfde vragen als jij!

Zou leuk zijn als de zwangeren hun ovulatietestrijtjes konden laten zien!

5. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Kijk, dat geeft mij wat hoop!!

Mijn man is op reis voor zijn werk, en komt zaterdag thuis.
    Ik heb meestal mijn eisprong rond dag 20, dus hoop ik daar nu ook op natuurlijk.
    Dus, ovutesten in huis, vandaag weer 1 gedaan.... is ie positief! Ik zit op cd 15 en dat was nu net even niet de bedoeling ;)!
    Van de vorige keer weet ik dat ik meestal 2 dagen positief test, dus denk ik dat ik morgen ook nog een positieve ovutest heb, maar hoop dus van harte dat de richtlijn 24-48u gewoon even niet opgaat dit keer!

Overigens wel 'apart', ik heb een clearblue ovutest gedaan en deze gaf een smile, vervolgens deed ik ook een sensitest en als ik die alleen had gedaan, had ik er zeker geen positieve test van gemaakt. Er zit echt wel een streep, maar ik vind 'm niet knalpositief.

Wat betreft LH opbouw/streepjes opbouw. Ik had altijd een mooie opbouw in de testen. Omowit,tuurstreepje, licht streepje, duidelijke streep,licht streepje, tuurstreep, omowit.

Nu is dit echter anders, ik merk dat er steeds wel wat te turen valt, zelfs aan het einde van de cyclus, rond nod.
    En, ik vind het verwarrender, ze worden niet zo duidelijk positief als 2,5 jaar geleden. Maar dit kan ook komen doordat ik de tijden niet altijd even nauw neem. Het drinken ervoor wel, dat heb ik vandaag nauwelijks gedaan, dus het was geconcentreerd genoeg.

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    @Ijusdonno, ik weet niet of je nog meeleest, als ik het goed begrijp is je vraag toch of er een verband is tussen de aanloop naar positieve ovulatietest, en hoe snel je eisprong werkelijk is ?

Ik heb even de laatste cyclussen bekeken, had daarin 1x dat mijn ovulatietest van heel licht, de volgende dag knal was, en toen spong mijn ei dezelfde dag nog. De andere cyclussen had ik steeds donkerder wordende testjes, en was mijn ei variërend van de dag erna tot 3-4 dagen na de LHpiek. Kan je hier iets mee ?

7. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Op dit moment ook van hele lichte lijntjes, naar knal gegaan! Ben benieuwd of hij dan ook echt vandaag al springt.. zal het laten weten.
    Leest er nog wel iemand mee trouwens ?? Voelt een beetje monoloog op dit moment :D

8. Butterfly78

21 okt 2011
    78
    0
    0
    Dialyseverpleegkundige
    Thanx voor de tip...

Ik weet zelf even niet wat ik moet doen nu.
    Ben sinds dinsdag met de ovulatietesten (kruidvat) begonnen. Dinsdag en gister geen streepje op de ovutest, nu een licht streepje.
    Morgen nog een keer testen of vandaag vast gaan klussen met het resultaat dat ik morgen een duidelijker streepje heb en mijn partner al zijn kruit verschoten heeft?

Volgens m'n banner zit ik al in mijn vruchtbare periode...
    En in mijn sterrenbeeld staat dat 3 en 18 mijn geluksgetallen zijn deze maand. Misschien beetje zweverig gedacht, maar de 3-de als conceptiedatum en de 18-de als positieve testdatum?

Toch maar proberen vanavond?

Liefs, Butterfly 78

9. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hmm even denken! Wat ik vaak hoor is dat de ovulatietesten van het Kruidvat niet zo betrouwbaar zijn. (geven vaak vals positief). Dus dat is misschien een puntje om rekening mee te houden. Misschien zou je dipsticks van zwanger&kids willen gebruiken, die zijn goedkoop en goed!

Wat betreft het klussen, stel dat je testje morgen positief uitslaat, kan het nog tot zelfs 3 dagen duren voordat je ei werkelijk springt. En over het algemeen, is 24 uur tussen een ejaculatie geen probleem hoor, de hoeveel zaadcellen verminderd alleen als je het meerdere keren op 1 dag zou doen structureel. Als je in de vruchtbare dagen bijv. elke avond klust, is de kans groter dat het raak is, dat dat je dan een dag overslaat, omdat je alle dagen dan dekt. Ik zou dus inderdaad gewoon proberen te klussen tot je zeker weet dat je ei gesprongen is ;)

Ook zou je misschien op andere symptomen kunnen letten, zoals afscheiding en ovulatiepijn, alleen sommige vrouwen merken daar weinig van.

3 en 18, vandaag is het 3 november, dan zou je ovulatietestje nu al positief geweest moeten zijn toch ? Want dan zou je vandaag bevrucht worden.. wie weet knalt je testje vanavond al?! Zou het gewoon proberen :) Zou even niet zo snel kunnen verzinnen waar de 3 en de 18 voor bedoelt zijn.. maar een positieve test op de 18e zou heel goed kunnen :D

10. Butterfly78

21 okt 2011
    78
    0
    0
    Dialyseverpleegkundige
    Ik heb laatst gelezen dat het 't best is om om de dag te klussen... Maar je hebt vast gelijk... we gaan er deze week gewoon eens even wat grondiger tegenaan.
    Dat van die ovutestjes van de kruidvat dat wist ik niet... Als 't deze maand niks wordt dan ga ik andere proberen.

11. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hihi ja wat het beste is weet ik ook niet, je kunt van beiden manieren zwanger raken natuurlijk ;) Als je een dag overslaat is de hoeveel zaadcellen wel méér, maar stel dat je 6 dagen achter elkaar doet, dan is uiteindelijk de hoeveelheid zaadcellen wel meer, dan die 3 keer van om de dag ;) plus dat je alle dagen dekt, maar goed, mijn vriend heeft verminderde kwaliteit, leeft dus minder lang ook, dus in dat geval is elke dag wel goed.

Hoop dat je snel je eisprong vindt!

12. Butterfly78

21 okt 2011
    78
    0
    0
    Dialyseverpleegkundige
    Gisteren een korte hevig stekende pijn in de rechter onderzijde van m'n buik... of 't m'n eisprong is, ik weet 't niet?
    Vandaag weer een streepje op de ovutest, donkerder als gister, maar nog niet zo donker als de teststreep.
    Morgen m'n laatste testje van de 5 die in de verpakking zaten... we zullen zien. Als die net zo is, dan haal ik een andere en ga ik nog een paar dagen door, wil nu toch eens weten hoe het zit met m'n eisprong.
    Over verminderde kwaliteit gesproken, mijn man heeft de neiging om soms te veel alcohol te drinken. Gelukkig heeft hij daar nu 2 weken hard z'n best voor gedaan om dit flink in te perken... Nu maar hopen dat hij het lang genoeg volhoudt om letterlijk en figuurlijk z'n vruchten af te werpen

13. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.

Dat klinkt wel als ovulatiepijn! Ovulatiepijn gaat altijd vooraf aan de eisprong.. dus als je pijntjes voelt, kan je nog vruchtbaar zijn ;)

Misschien zou je ook kunnen gaan tempen, maar kan me voorstellen dat je dat nog niet wilt gezien je nog niet zo lang bezig bent..maar andere ovulatietestjes lijkt me zeker een goed idee ;)

Af en toe een biertje in het weekend ofzo kan geen kwaad denk ik, maar als hij geregeld drinkt, kan dat wel z'n tol gaan eisen. Wel fijn dat hij nu z'n best doet om het te beperken! Ik kreeg na een aantal rondes ineens het idee dat er iets niet goed was.. toen we hem lieten onderzoeken bleek het slecht te zijn, dus ben gaan doorvragen, bleek dat hij vaak energiedrink dronk, en in de weekenden ook alcohol, hij is erg geschrokken van zijn kwaliteit, dus is abrupt gestopt met alles gelukkig. Heb hem ook extra vitaminepillen gegeven. Nu is inmiddels na 5 maanden zijn kwaliteit iets beter geworden, dus progressie!

Maar denk dat het bij de ene man meer nadelig effect heeft als bij de ander, ken iemand van ver in de 40 die elke dag drinkt, en heel veel rookt, maar die heeft al 6 kinderen! (oudste in de 20, jongste net geboren!)

14. Butterfly78

21 okt 2011
    78
    0
    0
    Dialyseverpleegkundige
    Ja, ik ken die verhalen ook...
    Tempen is bij mij lastig, ik werk onregelmatige diensten dus de ene dag wordt ik om 5:15 uur wakker en de andere dag om 9 uur. Daarbij wordt ik 's nachts geregeld wakker om te plassen of een slokje water te drinken.
    Die vitaminepillen zijn wel een goed idee... Maar bij eerdere pogingen, vergat hij ze heel vaak in te nemen.
    Ik zal weer eens een potje kopen, misschien ziet hij het belang er nu meer van in. En wellicht als ik er 1 in de badkamer en 1 in de keuken zet, wordt hij er makkelijker aan herinnert.

Dankjewel voor je tips! En natuurlijk ook veel succes met zwanger worden...

Liefs, Butterfly78

15. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ah ja, dat is lastig! En vervelend dat je wakker wordt voor plassen of drinken! Ik ken dat ook wel!

Ook zo'n vergeetachtige hihi ;) Heeft mij ook wel lang geduurd voordat hij er elke dag aan begon! De eerste weken dat hij vitamine C slikte, kwam ik erachter dat die al 4 jaar overdatum waren. "Owja vergeten naar de datum te kijken" pfff! Dat is ook niet zo goed voor de kwaliteit :D Ja ja, het is 1 groot avontuur dat proberen zwanger te worden!

Jij ook veel succes meis! Hoop dat je snel duidelijkheid hebt over je eitje en een mooie zwangerschap tegemoet gaat!

16. Butterfly78

21 okt 2011
    78
    0
    0
    Dialyseverpleegkundige
    Vandaag zo goed als geen streepje meer te zien op m'n ovutest... Donderdagavond w.s. toch m'n eisprong gevoeld. Nu veel en helder cervixslijm. Ik weet eindelijk eens zeker dat we op de juiste dag(-en) bezig zijn geweest. En dat wat ik voel dus m'n eisprong is.

Ben weer (voorzichtig) blij alsof ik al weet dat ik zwanger ben, maar toch houd ik in m'n achterhoofd dat de test anders zal zeggen ;)
    Ik houd mezelf vast weer voor de gek, maar wie weet kloppen die cijfers 3 en 18 uit m'n horroscoop toch...
    Ik kijk nooit op internet naar m'n horroscoop en heb er ook nooit cijfers in zien staan, maar toevallig iets op internet aangeklikt waar ik anders nooit op kijk.

Voor de zekerheid klussen we toch nog maar even een paar dagen door :D

Op naar de test op 18 November.
    Pffff wat duurt dat wachten toch altijd weer lang....
    Al mag ik niet klagen met m'n korte cycli

17. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hee meis! Zou zeker nog doorklussen hoor! Donderdag was je test dan toch positief ? Was hij gisteren ook al licht ? Je eisprong komt er nog aan, wellicht vandaag of morgen!

Weet je nog wel horoscoop je aanklikte ? Ben ook wel benieuwd wat er bij mij uitkomt eigenlijk :D

Wachten duurt idd lang... en dan voel je steeds vanalles hehe. Ik nog maar paar daagjes geduld hebben, en dan zal ik het weten ;)

18. Butterfly78

21 okt 2011
    78
    0
    0
    Dialyseverpleegkundige
    http://www.jouwhoroscoop.nl
    Ik zie 't er nu niet meer staan... w.s. is hij al een week verder. Geeft deze week ook geen cijfers meer aan.
    Balen, ik wilde nog eens kijken of ik het wel echt goed had gezien

We gaan zeker doorklussen...

Hoe lang wacht jij om te testen?
    Succes, wie weet is het deze ronde raak.

19. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ohw jammer! Bij mijn horoscoop staat dat ik een ontmoeting krijg met een oude bekende en daarmee uit eten ga, en dat iemand anders dat niet zo leuk vindt, nou ben benieuwd :D

Misschien kan je ook eens kijken bij numerologie enzo ;)

Ik denk dat ik 11 of 12 dpo wel een testje erop waag.. heb vorige keer 11 dpo positief getest, en zou het wel willen weten als het weer vroeg mis gaat.. als dat vaak gebeurt kan ik daar misschien onderzoeken voor krijgen oid. Dus nog 5/6 daagjes en dan doe ik een testje :)

En jij ?

20. Butterfly78

21 okt 2011
    78
    0
    0
    Dialyseverpleegkundige
    De 18-de ga ik denk ik testen...
    De 19-de is mijn NOD, maar vanwege dat getal in m'n horoscoop :)
    Hoe dan ook, kan ik toch nooit wachten tot m'n NOD, ik vind die 2 weken altijd zo lang duren. Maar als woensdag m'n eisprong was, dan moet het 2 weken later op de vrijdag toch zeker wel te testen zijn.
    Ik baal ervan dat we gisteren niet geklust hebben... :( we waren allebei te moe. Vanmorgen heb ik hem nieteens de deur uit horen gaan. En zaterdag was écht een moetje, na 3 dagen klussen... Zo'n slechte sex, het werd gewoon hilarisch voor ons allebei. Gelukkig konden we er zelf nog om lachen :D

Ach ja, die horoscopen en nummers vind ik wel interessant, maar ik hang er niks aan op. Toevallig kwam ik op 't werk in m'n pauze op die horoscopensite, omdat ik alleen aan het eten was en uit verveling even achter de pc gedoken was. Anders kijk ik zelden... Ja misschien in de Metro of de Veronica gids.
    Maar juist omdat de nummers zo leuk overeenkwamen met de dagen, zet 't je aan 't denken hè? ;)

Ben toch zo benieuwd, om de uitslag van de volgende test. Ik zie overal kleine kindjes in de buurt, op 't werk hebben we een babyboem en m'n broertje en schoonzusje verwachten een tweeling... Helemaal into de baby's, dat ik 't nu ook niet los kan laten. Hopelijk staat die obsessie een zwangerschap niet juist in de weg.

Wordt jij er ook zo gek van?

Deel Deze Pagina