Tip voor ovulatieteststers

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Scarabee, 6 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @Scarabee, de ongi is door gebroken? :(

2. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ja, vanmorgen..blegh :( morgenochtend evaluatie in ZH 'hoe nu verder'

Jij kan bijna niet wachten tot morgen he ;):p

3. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Oke! Ik ben benieuwd! Wordt het dan weer een nieuwe IUI poging?

Ja morgen weer testen, voelt alleen wel beetje dubbel want had graag gehad dat jij ook 2 streepjes had gekregen!

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ach scarabee:(

5. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Scarabee: balen dat je ongi bent geworden, had gehoopt dat het raak was na al je misselijkheid enz.
    Sterkte meis nu&morgen! dikke knuf.

morgen huisarts, dan doet ze hem zelf (hij is vorige keer ook al mislukt en die is ook door haar gedaan, dus zekerheid heb je nooit)
    Klachten zijn minder, het stinkt minder en voorheen had ik veel last van witte vloed, nu heb ik al 3 dagen eigenlijk niets...:( is dat normaal?!

@Mieks: het zijn zelftesten en dat is omdat je het dan zelf kan doen en dat is prettiger dan bij de huisarts...nou het is nooit prettig dus of de ha het doet of ikzelf...:)

@Jane: fijn dat je werk niet moeilijk doet.

6. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Mineraal, succes bij de huisarts!

Hier nog een testje van vanmorgen..geen verschil met gister volgens mij. Hopelijk morgen wel verschil. Ik ga nu richting werk, fijne dag allemaal :)

7. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Mieks ik ga je nu toch echt weer voorzichtig feliciteren, streepje is wel donkerder geworden zie hem behoorlijk duidelijk :D

Hier vanochtend even een xtra gevoelige zwtest gedaan, en omo wit, das mooi want mocht ik nou over een dag of wat een vaag streepje zien dan weet ik zeker dat het niet van de bbz is.

8. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Goedemorgen meis,

Denk dat we wel doorgaan met IUI inderdaad, alleen moeten we het er nu over hebben of dat met andere hormonen gaat zijn, of gewoon door zoals we nu al bezig waren. Ik ga ook vragen of er mogelijkheid is voor IVF of in ieder geval dat we op de wachtlijst kunnen...

Lief van je hoor! Even kijken naar je testje van vanmorgen.. *kijkt* Vind em wel iets donkerder lijken dan je testje in je album van gisteren! Wanneer ben je officieel overtijd?

9. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @jane, dat is in elk geval fijn dat de zw test echt wit is. Hopelijk mag er nu snel een 2e streep staan ;)

@scarabee, oké ik ben benieuwd :)
    Wanneer ik precies overtijd ben weet ik niet. Vorige ronde had ik een lf van 12 dagen. Daar zit ik vandaag op. Weet niet of het voorgaande rondes ook zo is geweest...

10. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Ff ego, Jippie, ik ben ongie geworden! Waar je al blij mee kan zijn ;)

11. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    inger gefeliciteerd;)

Jane.. gewoon wit is in jou geval heerlijk! dus gefeliciteerd;)

Mieks je maakt het spannend.. Maar hij is goed te zien! en daarbij moet je bedenken dat de bovenste gedroogd is dus anders waargenomen wordt

Scarabe voor jou weer spannende dagen..

12. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Mieks: oo spannend!!
    Huisarts verontschuldigde zich, ze had de verkeerde test meegegeven. Heb ik voor jan *** met een staafje zitten roeren..Nu heeft ze het zelf gedaan. Het is geen schimmel in ieder geval. Het is of viraal of bacterieel. Dus even afwachten. Ze gaf ook aan dat sommige van ons verkouden worden en de andere krijgen bijv dit als je weerstand laag is. Waar je blij mee bent...:$
    Het zou kunnen dat ik hierdoor niet zwanger raak, maar dat liet ze nog even in het midden.
    Volgende week de uitslag.

@Scarabee: is ook voor IVF nog een wachtlijst?! Hoevaak proberen ze IUI?of zit daar geen limiet aan?

@Inger: idd waar je blij mee kan zijn he :)

13. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Inger, nou dan feliciteer ik je daar gewoon mee ;) Nu maar hopen dat ie hierna maanden weg mag blijven ;)

@ Scarabee, hoe was het vandaag in het ziekenhuis?

@ Mineraal, dat is handig zeg als ze de verkeerde test geven! Fijn dat het nu in elk geval goed is gegaan. Ik ben benieuwd naar de uitslag.

Fijne avond allemaal!

14. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Goeiemorgen meiden,

Net weer een test gedaan maar ik zie eigenlijk geen verschil met gister een eergister :( Maak me nu wel een beetje zorgen omdat hij nog steeds erg licht is en ik in middels op 13dpo zit. Temp blijft nog steeds hoog, die was vorige maand op deze dag naar beneden gedonderd en werd ik ongi.. Hopelijk heb ik snel een knaller want hier wordt ik een beetje onzeker van..

15. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Goedemorgen meiden,

Mieks, je testje lijkt nu inderdaad net zo als die van gisteren, streepje lijkt wel iets breder op de foto, klopt dat ? Snap dat je je nu een beetje zorgen maakt…. Wat voel je lichamelijk ? Het is wel zo dat sommigen in het begin een wat trage hcg stijging kunnen hebben, en dat het alsnog een gezonde zwangerschap is, de andere kant weet je ook. Dit blijft toch afwachten…ik hoop dat je morgen of overmorgen gewoon een verdubbeld streepje mag zien meis!!!

Trouwens Mieks, de zorgen die je een paar pagina’s terug omschreef, snap ik helemaal! Hier zelf in het verleden met mijn ex 3 jaar lang open gestaan voor een zwangerschap maar niks..

Nanette77, heb je weleens hormonen gekregen ? Ik begrijp niet zo heel goed waarom ze je zelfstandig nog door lieten gaan na alles wat je meemaakte. Hebben jullie ook een chromosomen onderzoek gekregen al ? In ieder geval ben ik benieuwd naar maandag, en wat ze zullen zeggen nu!!

Inger1979, heel dubbel: maar fijn dat je menstruatie is doorgekomen! Nu kan je weer een frisse start maken.. Heb je het een plekje kunnen geven ? Blijf hoe dan moeilijk denk ik..

Mineraal, nog bedankt voor je knuffel! Wat zijn ze allemaal aan het doen bij jullie huisartsenpraktijk ? Wat een gedoe, weer een week wachten dus… Hoop dat ze dan nu wel met een naam komen van wat je dan hebt!! Is het ook zo dat je het dan ook steeds overgeeft aan je man en hij ook behandeling nodig heeft ? Lijkt me dat als het bacterieel of viraal is dat hij het dan ook kan krijgen en jij weer terug…

Hoe is het met de symptomen op zwanger worden gebied? Heb je het idee dat je iets voelt ?

Scarabee
    , is gisteren in het ZH geweest voor de evaluatie. Het kwam erop neer dat ze niet snappen waarom ik niet zwanger raak. Zaad van vriend is goed (denk ik zelf anders over btw) en bij mij werkt ook alles naar behoren. Ik mocht nu kiezen, doorgaan met iui op natuurlijke cyclus, of gestimuleerde cyclus. Heb gekozen voor het laatste, maar ik twijfel nu. Moet vandaag beginnen met Puregon prikken bij mezelf. Dat zorgt voor een net iets betere eisprong/kwaliteit, beter baarmoeder slijm, en betere doorbloeding. Het heeft ook wat keerzijden natuurlijk, omdat het toch wel iets doet met je lijf.. ook de kans op een meerling is groter, kans op afwijking iets groter las ik ook.. Ik denk nu, waarom zou ik hormonen gebruiken als mijn lijf het gewoon goed doet ? Maar goed, kan het altijd 1 keer proberen, en daarna weer m’n lichaam rust geven… Dilemma wel. Puregon wordt gebruikt voor vrouwen die bijv. geen eisprong hebben of geen goede kwaliteit eisprong. Als je IVF zou doen ben je verplicht alle hormonen te gebruiken.. dus wat dat betreft is dit wel een goede oefening om te zien hoe m’n lijf reageert..Hmm..

Verder, gevraagd wanneer IVF een optie zou worden. Ze gaf dat we dat kunnen krijgen na 3 jaar proberen, tenzij er reden is om eerder te starten. Mineraal, de vraag die jij stelt heb ik ook gesteld in ZH, er zit inderdaad geen limiet aan de IUI’s. Ze kunnen zo nog wel een jaar doorgaan. Ik heb wel bloed prik gevraagd voor FSH en AMH waarden, want je weet maar nooit. Als die waarden afwijken zouden we eerder IVF krijgen, omdat dat een laag eicelreserve kan betekenen. Maar dat is echt nog afwachten, en toch eigenlijk wel een zorg van mij.

Zo, heb nu de PMS-stilte van de laatste dagen wel goedgemaakt denk ik ;) Nu koffie!

16. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Scarabee,
    Ik heb nog even gekeken, het klopt het streepje is ietsje breder als die van gister (zou dat uitmaken??) maar wel duidelijk roze. Kreeg zelf bijna het idee dat ie iets lichter is dan gister, maar dat zal wel komen omdat die anderen opgedroogd zijn ;)
    Lichamelijk heb ik al 3 ochtenden een weeig gevoel in mijn maag en savonds ben ik erg snel moe. Ook nog steeds veel witte afscheiding, en temp blijft nog steeds hoog. Vorige maand kelderde hij op 13dpo (daar zit ik nu ook op) naar beneden en werd ik op die dag ook ongesteld.
    Ik denk dat ik zondag pas weer test, dan moet ik toch wel een duidelijk verschil zien hopelijk.

Vervelend is dat he, dat je niet weet waarom je niet zwanger raakt. Lees net je hele ziekenhuis verhaal. Waarom denk je zelf dat zijn zaad niet goed is? Ik hoop dat deze methode gaat werken. Het is idd waar dat je een hoop "zooi" in je lichaam spuit, maar als de kwaliteit van eisprong en slijmvlies er beter van wordt zou het misschien wel net het ontbrekende puzzelstukje kunnen zijn? :)
    IVF na 3 jaar proberen, pff das lang! Hoelang zit je nu?

Geniet van je bak koffie, ik ga zo maar aan de huishoudelijke klusjes ;)

17. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    op je vraag over mij.. Ik wete ook niet zo goed waarom ze me door lieten gaan. Punt is dat ze zeggen "je kunt zwanger raken en we weten niet waarom je miskramen hebt'
    Ik heb alle standaard onderzoeken gehad en dan houdt het in nl op.
    Zelf zou ik heel graag progesteron willen krijgen, toch een extra plakmiddel;)
    Daarom ben ik blij dat we nu in het fertiliteitsproject zitten (heb een miskraam verzwegen voor de gyn, was een vmk dus dat durfde ik wel aan)

@jouw verhaal..
    Ik snap je dillema wel, maar aan de andere kant zou het net dat extra zetje kunnen geven. Vreselijk frustrerend als er niet duidelijk is waarom zwanger worden niet lukt. En 3 jaar aan de iui, dat vind ik wel heel erg lang. Ik dacht altijd dat na een jaar hooguit verder werd gekeken.

@mieks ik snap wel dat je wat nerveus begint te worden nu het lijntje niet duidelijker lijkt te worden. Bij mij is traag stijgend hcg een slecht verhaal. Maar mijn zusje had het ook.. van 8 in een week naar 18.. Dat is een behoorlijk trage stijging.. en toch was het een prima zwangerschap met als resultaat een wolk van een draakje.

18. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Ja het kan beide kant op, wordt gewoon maar duimen draaien en afwachten.. hoop dat ik bij de laatste categorie mag horen uit je verhaal ;)

19. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Scarabee:ze gaf aan dat iedereen deze bacterien hebben, maar de een heeft er meer last van...Heb ook gevraagd of ik het over kan geven, kan wel maar een schimmel gaat sneller. Hij heeft nergens last van op dit moment, hoewel hij wel met een schimmelcreme is gaan smeren preventief af en toe. We houden het maar goed in de gaten.
    verder heb ik weinig symptomen, maar dat heb ik bij de 1e keer ook niet gehad.

Waarom denk je dat het zaad niet goed is dan?Wanneer zou je weer naar zhuis moeten om te gaan starten?
    Snap dat je twijfelt, je krijgt ook weer veel hormonen binnen. Ik denk dat je ook je gevoel moet volgen. Hoe denk je vriend/man erover?
    Pff 3 jaar proberen...eigelijk toch niet normaal?!Moeten ze zelf eens doen denk ik altijd.
    Fijn dat er aan IUI geen limiet zit.
    Wanneer krijg je de uitslag van je bloedonderzoek.
    Ben je 'tevreden'' met het gesprek?

20. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Mieks, heb je nog getest? Ik ben zo benieuwd..

Deel Deze Pagina