Tip voor ovulatieteststers

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Scarabee, 6 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Dankje Nanette, lief van je.

Hoe heette die operatie ookalweer die je moest ondergaan ? :) Bedoel je de 14e of de 21e ?
    Toch jammer dat het niet eerder kon dan..
    Hopen op een laat eitje inderdaad..

2. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Als ik dan niet met een hoop moeilijke woorden kan smijten, dan hou ik gewoon de humor er maar een beetje in ;)

3. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hihi, ik geef je groot gelijk !

4. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Scarabee: en het ergste is altijd: iedereen is zo stil daar...niemand zegt iets, kijkt een beetje voor zich uit.
    Ik voel vanalles maar het zet nog niet door...dus even afwachten maar.
    Ik ben jaren geleden al een keer naar de gyn geweest voor verdenking van endometriose, maar hij vond mij toen erg jong en met een echo zag hij niks, om het uit te sluiten: laproscopie maar dat heb ik dus niet gedaan. Ik plande mijn ongi's met de pil zo af en toe eens. Ik zit vanaf mijn 11e al aan de pil ivm veel menstruatie, later is dat afgenomen en toen werden ze erg pijnlijk. Door veel door te slikken merk je daar niets van. Enne pijnstillers...standaard!
    Nadat ik met de pil stopte had ik een regelmatige cyclus, 25 dagen, na de miskraam is dat anders geworden. Nu zit ik tussen de 27 en 30 dagen vaak.

@Mieks: endometriose: verklevingen in de baarmoeder
    Laproscopie: kijkoperatie van de baarmoeder...
    Sorry voor mij is dat natuurlijk gesneden koek als vpk (verpleegkundige)

5. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Mieks, wat Mineraal zegt inderdaad..

En een HSG is natuurlijk een Hysterosalpingogram, is dat ook meteen weer duidelijk ;)

Hihi, das een reeks röntgenfoto's die ze maken, terwijl ze vloeistof door je baarmoeder en eileiders spuiten, zodat ze kunnen zien of het goed doorloopt, of dat het dat niet doet, als dat het niet doet, is de volgende stap vaak een kijkoperatie om te kijken waarom het dat niet doet.

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ja inderdaad.. tis er vaak heel stil.

Hmm ok.. dus je denkt niet dat het raak is ? Heb je wel al getest of niet ?

Denk niet dat ze dan zomaar een endometriose verdenken, dus misschien is het het onderzoek nu wel waard.. je weet het niet. Wat denk je zelf eigenlijk ?

De pil vaak doorgeslikt dus ? Kan het niet daardoor komen eigenlijk ? Dat je lichaam nu wat langer de tijd nodig heeft om te herstellen daarvan ? Tis zo tegen-natuurlijk om dat te doen lijkt me.. (heb zelf de pil alleen geslikt toen ik puber was, en vanaf m'n 15e niet meer)

25 dagen is wel beetje kort, vind 27 tot 30 dagen wel een mooie lengte :)

7. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    weten jullie hoe ze aan 1x bloed prikken je hormomen kunnen zien?! of dat goed is?

8. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    #1288 Scarabee, 8 mei 2012
    Laatst bewerkt: 8 mei 2012
    Niet alles kan onderzocht worden aan 1x hormonen prikken. Voor verschillende onderzoeken is een bepaalde cyclusdag vereist. Weet niet wat ze nu precies geprikt hebben ? Waarschijnlijk je progesteron omdat die aan het einde van je cyclus het hoogste is.

Als ze bijvoorbeeld FSH en AMH willen controleren dan doen ze dat op cyclusdag 3. De rest weet ik even niet uit m'n hoofd, kan wel even kijken hoe ze dat bij mij gedaan hebben.

Oke heb het opgezocht maar kan niks anders meer vinden dan wat ik uit m'n hoofd wist. 7 dagen na m'n eisprong kreeg ik een bloedprik. En heb onlangs laten prikken op FSH en AMH, maar dat zijn 2 onderzoeken die ze doen als er vermoeden is op lage eicelreserve, een teken van naderende overgang.

Dus denk dat het toch wel goed is hoor :D

9. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Wat een hoop reacties in een paar uur tijd :)

Scarabee, wat goed dat je nog een keer gevraagd hebt en nu gekregen hebt wat je wilde betreft medicatie. Ik hoop dat je het emotioneel een beetje trekt. Heb je wat mensen om je heen waar je op terug kan vallen als het allemaal even teveel wordt? Lijkt me best heavy vanaf het moment van het innemen van die pil en dan wachten...

Mieks, jij ligt nu vast nog met de beentjes in de lucht :)

Mineraal, zeker fijn dat er nu iets gedaan wordt. Hopelijk krijg je meer duidelijkheid. Zag dat scarabee al antwoord had gegeven op de vraag over hormonen prikken. Zelf heb ik er niet zo veel verstand van :)

Nanette, fijn dat de operatie gepland wordt en hopen dat je eitje dan nog komt!!!

Ik ga proberen te slapen, heb slaapdienst. Afgelopen nacht barweinig geslapen dus hopelijk kan ik nu die slaap een beetje inhalen :)

10. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Goeiemorgen meiden,

@ Mineraal en Scarabee, bedankt voor de ondertiteling :D Nu snap ik het.

@ Jonneke, goed geslapen?

@ All, hier weer een knaller vandaag, ze zijn volgens mij nog nooit zo knal geweest. Temp was vandaag al wat gestegen. Geen idee dus of eitje al gesprongen is of dat ie nog moet springen. Vanavond dan nog maar keer klussen voor de zekerheid :p

11. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Dat dacht ik al, dat hij vandaag nog meer zou knallen ;) Heb je ze nu iets langer erin gehouden ?

Na het maximum van de piek kan je eitje binnen 12 uur springen, maar kan ook nog 48 uur duren hoor meis! En ook als je temp gestegen is, weet je niet hoe laat hij gesprongen is, en zeker nog 12 uur lang vruchtbaar na het springen! Goed doorklussen dus de komende dagen ! :D

12. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Haha ik hoop dat ze binnen gebleven zijn ja, heb 12 uur lang gelegen dus daar kan het niet aan liggen :p
    Inderdaad maar blijven klussen.. Heb vandaag wel wat kramperig gevoel, weet niet hoe ik het moet omschrijven ;)
    Hoe is het met jou? Heb je al van die pillen moeten nemen?

13. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hihi ik bedoelde eigenlijk de ovulatietestjes, of je ze langer in de urine gehouden hebt :) maar goed om te horen dat de zwemmertjes ook binnen gebleven zijn! 12 uur lang gelegen, tijd zat voor ze :D

Met mij gaat het OK, ben in een soort van roes ter voorbereiding op morgen.. heb gisterenavond om 23:00 de pillen ingenomen die de hormonen moeten gaan remmen. Na 36 tot 48 uur kan ik de andere pillen nemen, die de miskraam moeten opwekken. Dat wordt dus morgen ergens tussen 11:00 en 18:00 uur, maar ik denk dat ik het zo vroeg mogelijk doe.

14. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hee meis,

Ja ben ik ook blij mee, anders had ik ze morgen pas gehad, en pas zaterdag kunnen beginnen.

Voelt misschien lullig, maar ik ben helaas wel alleen! In het ergste noodgeval kan ik vriend bellen, dan kan hij proberen om te komen, maar verder doe ik dit alleen. Hij was wel zo lief om gisteren een lading boodschappen te brengen voor de komende dagen.:) Ik zie hem als het meezit zaterdag of zondag, en anders het weekend erop!

Hoe gaat het nu met jou ?

15. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Whaha, oeps :D Ja ik heb de ovutesten ook iets langer er in gehouden ;)

Kan me voorstellen dat je in een roes bent. Het lijkt me ook zo raar idee allemaal. Hopelijk begint het dan maar snel, gaat het in 1 keer goed en kan je het echt een plekje gaan geven..

16. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Mieks, haha mooi zo!
    Hoop ook dat het morgen dan snel begint en alles goed los komt! Heb gelukkig ook nog een tweede dosis voor 12 uur later.

17. Marden

Marden Actief lid

31 okt 2011
    179
    0
    0
    Scarabee
    Wat ontzettend FIJN voor je dat je de medicatie hebt gekregen die je graag wilde. Hopelijk valt het je allemaal mee en komt het goed op gang! KNUFFEL
    Tip; Zorg alvast voor een warme kruik. Het hielp mij heel goed door te 'ijsberen' door de woonkamer met een kruik op mijn buik/rug om de pijn een beetje op te vangen. Succes / sterkte! Denk aan je!

Mieks
    SUPER dat je eitje hebt gevonden! En lekker optijd geklust! Top top, nu afwachten maar. Mijn duimen draaien voor je!

Nanette
    Goed dat je operatie gepland is! Hopelijk laat je eitje dan nog wel even op zich wachten!

Jonneke
    Vond allemaal lieve berichtjes die je had geschreven voor de anderen, maar hoe gaat het met jou? (Zal zo eerst nog even teruglezen voor de zekerheid ;))

Mineraal
    Ga nog even teruglezen voor jouw verhaal. Zie van alles over hormonen prikken, maar daar kan ik je helaas niets over vertellen...

18. Marden

Marden Actief lid

31 okt 2011
    179
    0
    0
    Nou het 'feest' is gisteren begonnen.
    Heb er minder last van als voor de mk. (wat betreft krampen)
    Maar met mezelf gaat het even helemaal niet zo goed.
    Ben best een emotioneel wrak. Dit is de eerste echte menstruatie na mijn mk en kan er helemaal niet mee omgaan.
    Was zo druk met de controles, medicatie e.a. Vervolgens kwam er direct weer een eisprong waardoor ik direct weer héél veel hoop had om zwanger te worden.
    En toen werd ik ongesteld...en nu is er helemaal NIKS. Pfff had niet gedacht dat ik er nu nog zoveel last van zou hebben.

19. Marden

Marden Actief lid

31 okt 2011
    179
    0
    0
    Wat duurt het lang voordat je de uitslag krijgt zeg! Snap dat je liever geen laproscopie wilt ondergaan! Ik was zelf vreselijk bang voor al dat soort dingen (een echte scheiterd ben ik ;):))
    Maar als ze dat vermoeden al eerder hebben gehad zou ik waarschijnlijk toch doen als ik jou was. Dan kun je het in ieder geval uitsluiten.
    Kun je mij vertellen wat het verschil is tussen een hysteroscopie en een laproscopie?

Hoelang is het nou geleden dat je zwanger bent geweest? Wel heel fijn en geruststellend dat de gyn er zoveel vertrouwen in heeft!
    Maar ook zo vreselijk frustrerend dat je dan nog niet gewoon zwanger bent!

Wij bewijzen maar weer eens met zijn allen dat echt een wondertje is wat er allemaal gebeurt tijdens een zwangerschap.

20. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Scarabee: ik ga gewoon maar de vragen die ik heb stellen 21 mei aan de gyn, hoor altijd iedereen dat er altijd op een aantal dagen in de cyclus bloed geprikt moet worden, maar misschien doet hij dat bij mij niet omdat ik het bewijs heb geleverd ofzo...

Hoe gaat het met je nu?is het op gang gekomen? Ik denk in ieder geval aan je.

Succes / sterkte! Denk aan je!

@Marden: *** he? hoe gaat het vandaag met je? Snap dat je een emotioneel wrak bent, het is ook niet niks allemaal. Sterkte meis!! Blijf positief denken hoe moeilijk het ook is.

Ik ga zeker de laproscopie ondergaan als het moet, ik wil het idd nu zeker weten! Heb veel symptomen van endometriose...dus als ik het niet doe krijg ik daar weer spijt van.
    Ik ben in november 2010 zwanger geweest, dat is alweer lang geleden...
    Bij mij is overigens het feest ook begonnen...olee...
    Maarja ben blij dat het nu weer duidelijk is, ben soms gewoon blij dat ik mijn lichaam dan toch wel aanvoel..soms is niets meer duidelijk namelijk.

Deel Deze Pagina