Hoi meiden, ik kom ook weer ff buurten. Druk dagje gehad met mijn oppaskids in de dierentuin. Heerlijk genieten, van die blije koppies Gisteravond wilde manlief niet meer klussen, hij was doodop en niet erg lekker. Vanavond wilde hij het wel goed maken zei hij net Houden we in elk geval "om de dag" aan.. en dan zien we wel weer wat het over 2 weken heeft gedaan. @ Scarabee, lijkt me aan 1 kant heel vervelend dat je op zulke momenten er alleen voor staat! @ Marden, dikke knuf voor jou, vervelend dat onze hormonen soms zo met ons op de loop gaan en je elke keer weer hoop geven he?! Hopelijk is het snel weer over en kan je weer op naar een nieuwe ronde. Zoals het er bij mij uit heeft gezien (ik temp naast de ovutesten) heb ik de ronde na mijn vmk helemaal geen ei gehad. Ovutest was wel positief (niet knal zoals deze maand), maar temp bleeft laag. Je hoort zoveel verhalen, de 1 is direct weer zwanger, en de ander heeft even nodig om haar cyclus weer op orde te krijgen. Het voelt soms allemaal zo dubbel @ Mineraal, vervelend om weer die rooie duivels te krijgen We gaan op naar een nieuwe maand, met veel roze strepen op testen...deal? (we blijven positief!) Kan me voorstellen dat je de moed af en toe in je schoenen voelt schuiven als je al vanaf 2010 weer bezig bent. Hoop dat je snel duidelijkheid krijg waar en of het ergens aan ligt!
Goeiemorgen, Hoe is het met jullie? @ Scarabee, heb je die andere pil(len) al in moeten nemen? Hoe gaat het nu? @ All, vraagje voor diegene die ook tempen.. hebben jullie het ook wel eens gehad dat na de eisprong de temp nog vrij laag bleef? Die van mij is 3 dagen geleden wel gestegen en blijft daar nu op hangen, maar 36,5 vind ik best laag.. Voorheen steeg hij al gelijk veel verder de lucht in Heb "gelukkig" wel weer de gevoelige tepels die ik voorheen ook elke keer kreeg rondom mijn eisprong, vorige maand had ik die niet toen mijn cyclus zo'n rommeltje was. Nja, we wachten maar weer af. Meer kan ik nou toch niet doen
Hai Mieksie Ik vind je temp wel goed gestegen, maar hij is inderdaad wel laag voor een gemiddelde na-ovulatie-temperatuur. Ik heb hier een kaartje van ook wel lage temp naar eisprong, maar toch ligt hij wel hoger dan die van jou. Het kan natuurlijk dat je hormoon iets minder snel op gang komt. (de tempstijging geeft eigenlijk aan dat je progesteron stijgt) Dit is een kaartje van mij.
Die van jou was idd wel hoger, maar je begin temp lag ook hoger zie ik.. Al had je wat meer pieken en dalen voor je ei. Hmz, het blijft altijd afvragen waar het aan kan liggen he Ben nog steeds een beetje bang dat het net als vorige maand dan ineens toch weer naar beneden gaat... Ben dus benieuwd wat ie morgen gaat doen!
Ja idd.. Snap dat je daar bang voor bent.. Helemaal na je vorige cyclus Hoop dat je snel weer tekenen krijgt van dat je lijf goed werkt !!! Hoe het hier gaat... Ik heb gisteren om 12:00 en ook om 00:00 'snachts een dosis ingenomen. Dosis 1 was vreselijk heftig. Dosis 2 heeft minder gedaan. Ik hoop dat dat een positief teken is. Ik heb net gynaecologie gebeld of dat positief is, of dat het juist niet positief is. Ik heb ook gevraagd of ik eerder een controle kan krijgen. Heb nu pas over 2 weken een afspraak staan, wat dus inhoudt dat ik 2 weken moet wachten en dan pas weet of het goed schoon is.. Wacht nu het belletje af. Maar goed, al met al ben ik blij dat het heeft aangeslagen, want er is ook een kans dat het helemaal niks zou doen! Het was heftig en ben heel veel verloren. Ben nog lichtelijk in een roes, ik snap nog niet helemaal wat ik allemaal meemaak. Liefs
Pff dat klinkt heftig! Hoop ook dat het een positief teken is, wat vond de gyn ervan? En mag je eerder? Ow lees net dat je op dat belletje wacht (ik las niet goed). Sterkte, en dikke knuf!
Je las denk ik wel goed, ik zette dat stukje tekst over dat belletje er iets later pas bij Gyn vond het een goed teken, en hij (assistente had een andere gyn gevraagd, eigen gyn was er niet denk ik) had gezegd dat als de tweede dosis niet veel meer doet, dat het dan waarschijnlijk goed is losgekomen na de eerste dosis. De 2e dosis is om de laatste restjes nog los te maken.. Afspraak kon helaas niet eerder.. dus ik moet toch 'even' 2 weken wachten. Denk dat dat een standaard procedure is, zal bij elk ZH anders zijn.. Als ik buikpijn hou dan bel ik ze wel weer hoor, zit niet te wachten op infecties of toestanden.
Dank je. Gaat iedere dag weer iets beter! Ohw wat BALEN dat het feest bij jou ook is begonnen Het is altijd fijn dat je weet waar je aan toe bent, zeker als je het vertrouwen in je lichaam weer terug krijgt. Maar goed...die rode duivel zien we toch echt liever niet :x Ben erg benieuwd naar het vervolg van je verhaal! 21 mei moet je er weer of niet?
Kan me voorstellen dat je daar vreselijk onzeker van wordt! Hopelijk zegt het niet zoveel... Heb er geen verstand van dus kan er niets zinnigs op zeggen. Hoop in ieder geval dat je temperatuur nog omhoog gaat, daar hoe je daar de komende weken niet over in te zitten! Grappig dat jij de gevoelige tepels ook kent. Door mijn (.) (.) hoef ik nooit ovulatietesten te doen. Ze geven exact aan wanneer mijn eisprong eraan komt. Aan mijn buik voel ik wanneer hij ong. springt en daarna verdwijnen alle klachten altijd weer heel snel. Heb jij die gevoelige tepels voor, tijdens of na de eisprong?
Handig is dat he Bij mij begint het net voor mijn eisprong en verdwijnt het elke keer na ongeveer 2 of 3 dagen na mijn eisprong. In de ronde van de vmk had ik het van net voor mijn eisprong tot aan het bloeden. Vorige maand had ik het helemaal niet, en omdat mijn temp toen zo laag bleef denk ik dus ook niet dat mijn ei toen gesprongen was... Nu maar hopen dat de temp omhoog gaat en daar blijft Hoe is het met jou?
Heb zo veel aan je gedacht Scarabee. Had heel erg gehoopt dat je niet zoveel last zou hebben van de tabletten. Vind het erg vervelend om te horen dat jij het ook als 'heftig' hebt ervaren. Je bent vast al gerustgesteld door je telefoontje, maar mocht het helpen...ik had van de tweede dosis ook nauwelijk last. Snap dat je graag zo gauw mogelijk een controle wilt, maar de kans is groot dat je dan héél vaak terug moet voor controle, zoals mij. Ik dacht dat ik alles kwijt was, maar op de echo bleek er nog 2 cm slijmvlies te zitten. Dat was best veel vond ik na alles wat ik was verloren! Soms stopte het bloeden even, om enkele dagen later weer te beginnen. Met name als ik veel in beweging was (skieën) kwam er nog héél veel los, wat ik nooit voor mogelijk had gehouden. Dus denk als je over 2 weken een controle hebt wel een beter beeld krijgt dan als je nu al een controle hebt. (En dus ook minder kans op een nacurettage, die je liever niet wilt) Snap dat je het graag zo snel mogelijk wilt, maar hopelijk stelt je dat een beetje gerust en is het een klein beetje minder moeilijk om zo lang te moeten wachten... Knuf
Super handig! En ik kan er iedere maand weer op vertrouwen!! Het begint zo'n 3 dagen voor de eisprong. Dan wordt het super heftig! Als je er naar wijst doet het al zeer Vervolgens is het bijna als sneeuw voor de zon weer verdwenen. Dus niet zoals bij jou 2 of 3 dagen na de eisprong... En dan word ik na 14 / 15 dagen ongesteld. Waarom doe je nog ovutesten en temperatuur je als ik vragen mag? Kun jij er niet voor 100% op vertrouwen?
Heel handig dus Temperaturen geeft mij een soort van rust. Bij de pil wist ik altijd precies wanneer ik ongesteld moest worden, en nu dus niet.. Als ik mijn eisprong gevonden heb met temperaturen (en die vond ik voor de vmk heel goed!) weet ik dat ik 12 tot 14 dagen later mijn ongesteldheid kan verwachten. Als ik niet temp merk ik dat ik toch blijf denken: zou ik al overtijd zijn? Zou mijn ei al gesprongen zijn? Ovutesten, klussen doen we regelmatig gelukkig, maar omdat manlief een erg drukke baan heeft (militair) zijn er ook wel eens weken geweest dat hij alleen in het weekend de puf had om wat te ondernemen. Hij wil net zo graag als ik een kleine, dus vinden we het een handigheidje om toch even de moeheid te vergeten en toch nog even te klussen dan Daarbij komt dat hij in oktober voor 6 maanden op uitzending moet en we toch hopen dat het voor die tijd nog raak is.. hoe meer we nu richting oktober gaan, hoe groter is de kans dat hij er straks bij zal zijn als de kleine dan geboren zou worden. Maar tegelijk is het dus nog maar 5 maanden de tijd om raak te schieten voor hij weg gaat
Heey meis, Ik lees net dat je bent gaan menstrueren Ik was de laatste een beetje niet-aanwezig eigenlijk. Rot dat het zo'n klap alsnog voor je is .. echt heel jammer ook, want je had een goed gevoel he ? Hoop dat het lukt snel weer met frisse moed door te gaan.. hoewel ik echt snap hoe moeilijk dat is.. Lief dat je aan me gedacht hebt! Toch apart he, om elkaar niet te kennen en toch zoveel met elkaar mee te voelen ! Ik had me wel een beetje voorbereid op dat het heftig kon zijn, maar ik stelde me de ergste menstruatiepijn voor, maar dit waren echt soort weeen. (Kende dat natuurlijk ook nog niet.. Gelukkig werd de pijn minder nadat het meeste los was gekomen, eigenlijk net op het moment dat ik niet meer trok en pijnstillers wilde gaan nemen.. dus dat was daarna niet echt meer nodig. Nou genoeg verteld t was echt een horror. (voor mij) Ja inmiddels al gehoord, gyn vond het goed teken dat de tweede dosis minder deed. Maar gezien jouw ervaring, hoeft het dus niet altijd te betekenen dat het goed is. Ik heb nog wel het gevoel dat er iets los moet komen, het krampt ook nog wel een beetje. Afwachten hoe het verloopt dan maar... Je uitleg stelt me zeker gerust !! Lijkt me inderdaad logisch dat hoe eerder je teruggaat, hoe groter de kans dat er nog iets is.. Misschien kan m'n lichaam zelfstandig nog iets opruimen... ja, fijn dat je dat even deelde thnx!! Jij ook een dikke knuffel meis !! We gaan richting betere tijden hoor !!!
Goed idee om het allemaal op te schrijven en te vragen de 21e! Lees dat het bij jou ook al begonnen is Hopelijk geeft het jou wat meer hoop dat je nu onderzocht (en eventueel ondersteund) wordt.. Dat gaf het mij wel toentertijd.. Knuffel !!
@Scarabee: het is ook raar en heftig om het allemaal mee te moeten maken, snap dat je in een roes zit. Het is gewoon niet te beschrijven wat je dan voelt/denkt. De hoop gaat hier een beetje op en neer moet ik zeggen, voel mij ook erg beroerd vandaag...beetje licht in mijn hoofd enz. Dat gaat vanzelf wel weer over. Binnenkort op vakantie dus hopelijk doet dat het goed! @Marden: 21 mei is idd de vervolgafspraak, ben ook benieuwd. Hoop eigenlijk dat ik gewoon zwanger ben voor de laproscopie afspraak...(als die komt) Fijn dat het weer iets beter gaat, het gaat nu eenmaal op en neer he?! Vrouw zijn is nog best ingewikkeld! @Mieks: wachtbankje duurt weer lang..Je temp is van zoveel dingen afhankelijk, ben benieuwd wat die gaat doen nog.
Ach ik had iets getypt maar blijkbaar niet op 'reageren' geklikt! Opnieuw: Mineraal ben je licht in je hoofd omdat je veel nadenkt/je druk maakt over je situatie? Of is het meer een PMS iets ? In ieder geval sterkte ermee!! Hoop dat je je snel weer beter gaat voelen. Vakantie gaat je zeker goed doen !! Wanneer is dat ? Mieks, eindelijk doet je temp wat je wilt ! Super !! Dat had je even nodig he Nanette77, hoe gaat het met jou ? Weet niet of je nog meeleest nu je even 'pauze' hebt ? Marden, hoe gaat het daar ? Hier wel OK. Gisteren vloeide ik een stuk minder, vanmorgen was het weer begonnen, toen ik opstond direct een hele maandverband vol! En kwam er nog flink wat los. Wel goed dat dat er ook uit is! Was best nog veel.. Ik had al zon gevoel dat ik nog niet schoon was. Heb nog steeds het gevoel dat er meer zit. Liefs allemaal
Scarabee, ik lees dat het allemaal op gang gekomen is en dat het allemaal behoorlijk heftig was. Ik kan het me voorstellen. Die klachten zijn al pijnlijk en zeker als je weet waarom je dan ook nog die klachten hebt. Zelf vond ik het ook heel erg vies om zo veel bloed te verliezen. Wat je zegt, je staat op en je verband zit alweer helemaal vol. Gaat zo snel. Dat vond ik zelf ook zo confronterend. En dan sta je er ook nog alleen voor. Mag ik vragen waarom jouw vriend niet bij je is? Als je er niet op wilt reageren ook goed hoor. Ik vind het zelf ook heel gek dat je zo met iedereen mee kan leven terwijl je elkaar helemaal niet kent. Marden, shit zeg dat je ongi gekomen is. Die telleurstelling en confrontatie is dan zo groot he. Die eerste keer dat ik ongi werd na mijn zwangerschap vond ik ook heftig. Dat had helemaal niet gehoeven was wat ik steeds dacht. Ik hoop dat je het snel weer een beetje positief kan zien, op naar de volgende ronde. Maar dat heeft tijd nodig. *knuf* Mineraal, ik hoop dat de vakantie je goed doet. Wanneer ga je en waar ga je heen? Mieks, Deze maand was toch de maand dat je dacht zwanger te worden? Of had ik het fout? Merk je dat het nu ook al anders voelt of niet? Ik temp niet dus daar kan ik je niet bij helpen. Maar lijkt me wel lastig als je denkt daar houvast uit te kunnen halen en dan krijg je nog geen duidelijkheid... De tijd tot oktober duurt nog even maar ik snap dat de tijd begint te dringen in die zin. Al hoop ik dat je zo lang niet hoeft te wachten. Maar stel dat jij zwanger raakt deze maand en je bent in februari uitgerekend, mag je vriend dan wel eerder terug komen? Ego, hier gaat het steeds weer beter. Maar het heeft deze maand echt lang geduurt voordat ik weer een beetje lekkerder in mijn vel zat. Wat die ongi toch met je kan doen zeg. PFF! Mijn ei zit er weer aan te komen. Yeej! Is manlief ziek.... :S Maar hij is zo lief dat hij toch met zijn koorts e.d. wil klussen. Wat een schatje! Al weet ik niet of de kwaliteit van sperma achteruit gaat als je ziek bent??? Wel balen, maar ja.... Ik ga weer even aan het werk, maar kon het niet laten even te reageren!
@Scarabee: nee ik voelde mij gisteren niet lekker, begon na het middageten. In de avond ging het wel weer. Vandaag is het gelukkig weer over! Ik ga met pinksteren op vakantie, lekker even naar de zon! Heftig hoor scar, hoop dat het snel over is voor je. Het erge vond ik dat bloedverlies, ik durfde bijna de wc niet meer af, ik had regelmatig geheel rood maandverband, geen stukje wit meer..pff... Hou vol meis! @Jonneke: wat een lieve man, met koorts en al aan de klus. Volgens mij als een man ziek is heeft dat invloed op het sperma, maar heb ergens gelezen dat het pas een maand later ofzo tot uiting kan komen in sperma. @Ego: pff..wat een middag...ik heb heel de klerenkast leeg gehaald, er zaten beestjes in...ze kwamen uit een kersenpittenzak..die was geen kersenpittenzak meer Echt heel vies! Ik heb nog ergens zo;n ding liggen maar die ga ik morgen meteen zoeken. Heb nu ff geen puf meer...zie overal beestjes
*gaat op zoek naar kersenpittenzak die ook al jaren ergens in een grote kast ligt* Omg Mineraal, krijg er nu al de kriebels van ! Hoe kan dat nou ?