Tip voor ovulatieteststers

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Scarabee, 6 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    Hihi hoe bedoel je precies hoe lang het duurt ? De onderzoeken die eraan vooraf gaan heb ik 6 maanden geleden al gehad. Dat bestond uit een semenonderzoek, baarmoederslijm/cervixslijm onderzoek, samenlevingstest, echo BM, en foto BM (HSG) en nog een bloedonderzoek voor hormonen. Dat kon allemaal in 1 maand. (op bepaalde dagen van cyclus).

@slunae: bedankt voor de info! dat bedoelde ik. Heb er nog niet echt veel verstand van maar dan weet ik wat ik misschien kan verwachten. Ik heb gewoon eerst maar het gesprek.
    Zaad wordt donderdag nogmaals ingeleverd.

@marden: hou ons op de hoogte!

2. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Oke ik snap het :) afwachten hoe je cyclus gaat worden dan idd..

Je bent op dag 6 dus begonnen met ovulatietestjes.. welke dag zit je nu ? En op welke dag heb je overgeslagen ? Het zou kunnen dat je je piek gemist heb, maar ik weet niet hoe testjes bij jou reageren ? Bij mij bouwen de testjes namelijk op tot een knaller (hoewel het ook weleens van zeer licht een knaller is geweest) en na de knaller worden ze in 2 dagen weer lichter.. Overslaan is nooit handig, maar als je pas rond dag 7 zit, zou het opzich niet zo erg hoeven zijn.. Als je gewoon voldoende klust is het belangrijkste, daar gaat het om natuurlijk ;) En misschien kan je ook letten op andere symptomen van eisprong zoals slijm en pijntjes etc.

In de ochtend kan je best een ovulatietest doen, maar dan niet met ochtend urine. Het liefste wat later in de ochtend als je al een tijdje wakker bent..

3. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Dankje meis!!

4. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hoi Marden!!

Hmm.. dus zaterdag was de ovulatietest positief, en zondag was hij weer negatief... hoeveel dagen is hij nu positief geweest ? En je cyclus is vrij lang he ?? Ben je nog aan het ontpillen misschien ?? (sorry als ik iets gemist heb daarin..) .. Ik heb ook ergens gelezen dat vrouwen met PCOS positief kunnen testen.. maar dat heb ik niet tot in het diepste uitgezocht.. zou het zoiets bij jou kunnen zijn ? (wat ik uiteraard niet hoop.. misschien dan nog van het ontpillen oid, want er moet toch een oorzaak zijn dan lijkt me..) Toch jammer dat de zw. test negatief was, het had gekund!

5. Marden

Marden Actief lid

31 okt 2011
    179
    0
    0
    Je hebt niets gemist hoor! Had ik nog niet genoemd.
    Vraag maar raak! Vind het fijn als mensen met me meedenken!

Ben al ruim een jaar geleden gestopt met de pil. Dus ben niet meer aan het ontpillen.
    Heb 9 dagen positief getest. Dag 10 en 11 waren de ovutesten negatief en vandaag heb ik niet meer getest.

Heb veel gelezen over PCOS, daar was ik zelf ook een beetje bang voor. Maar zie daar veel verschijnselen bij staan die ik absoluut niet heb.
    Geen overgewicht
    Geen overbeharing
    Geen haarverlies (juist dikke bos)
    Geen acne
    Geen tussentijdse bloedingen etc etc.

Mocht mijn menstruatie doorkomen, dan neem ik sowieso even contact op met de ha. Wil toch even vragen wat hij er van denkt.
    Voordat ik aan de pil begon menstrueerde ik ook maar zelden (sloeg soms een half jaar over) Na het stoppen met de pil heb ik een cyclus tussen de 40 en 60 dagen.

Maar goed, blijf stiekem hopen op een zw, al heb ik er weinig vertrouwen in met die negatieve ovu testen.
    Voel wel van alles, zo heb ik sinds gisteren een vervelend gevoel in mijn buik.
    Het lijkt op een soort spierpijn. Met name bepaalde bewegingen doen erg veel pijn, zo kan ik me niet uitrekken.

Maar goed, had nooit ergens last van totdat ik zwanger wilde worden. Ineens was ik iedere maand misselijk, moe, had pijnlijke borsten e.a.
    Of het was er altijd al tijdens mijn LF fase en sloeg ik er geen acht op, óf wat een mens WIL voelen.......?

Geduld is een schone zaak! (Helaas heb ik het niet... :) )

Wanneer hoor / weet jij meer Slunae?

6. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja ben op dag 6 begonnen en heb dag 8 overgeslagen. Ik heb voorheen nooit ovulatietesten gebruikt. Dus heb geen idee hoe die bij mij werken. Sinds de zwangerschapsafbreking reageert mijn lichaam heel vreemd. Heb vaak pijn onderin mijn buik. Geen idee waarvan. Dit kan soms dagen achter elkaar zijn en dan weer een paar dagen niet en dan weer wel. Dus van mijn lichaam kan ik nog niet echt op aan.
    Slijm begint nu weer te komen maar is nog niet doorzichtig dus denk niet dat ik hem gemist heb. Ik ga nog even door met testen.

7. Marden

Marden Actief lid

31 okt 2011
    179
    0
    0
    @ Jonneke
    Heb even terug gelezen en ik kreeg er kippenvel van.
    Wat vreselijk! Hoop dat er heel snel goed nieuws komt voor jullie!

Over de ovutesten. Deze worden bij mij ook steeds donkerder totdat mijn eisprong is. Kan me bijna niet voorstellen dat je bij één dag overslaan je ei direct gemist hebt. Daarbij zijn de testen vaak 2 dagen positief.
    Hopelijk komt je eisprong er gauw aan zodat jullie deze ronde nog optimaal kunnen benutten!

@ Allen
    Vandaag was mijn ovulatietest toch weer positief!
    (dag 10 na vermoedelijke eisprong dag 13 sinds eerste positieve ovulatietest)
    Zou het dan toch...?
    Morgen of vrijdag wagen we er een testje aan.

8. Marden

Marden Actief lid

31 okt 2011
    179
    0
    0
    Wilde even de uitslag met jullie delen.
    Hopelijk stoot ik niemand voor het hoofd.
    Maar...ben ZWANGER.
    Twee hele duidelijke strepen!

Ik blijf voor jullie duimen en jullie nog even volgen als dat mag...?

9. babywish84

babywish84 Bekend lid

14 jul 2011
    807
    0
    16
    gefeliciteerd!!!!! hoezo stoot je iemand voor het hoofd?
    iedereen wil het hier graag, maar jij zou toch andersom ook blij zijn voor een ander?!!!!
    geniet ervan!!! ;)

10. Marden

Marden Actief lid

31 okt 2011
    179
    0
    0
    Dank je wel :)
    Ja ik zou zeker blij zijn voor een ander!! Absoluut!!
    Heb denk ik iets te vaak meegemaakt bij zowel vrienden, collega's als familie dat het niet wil(de) lukken. En ken ook genoeg mensen die door het geluk van een ander wel weer met de neus op feiten werden gedrukt.

En dan kom ik hier in dit forum 'inbreken' en een paar dagen later, bij nog maar ronde drie ben ik zwanger.

Hoop dat ik het geluk straks mag delen met de anderen op dit forum!

11. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Oooh zie je :D dus toch!! Wat goed zeg!!

Tuurlijk mag je blijven volgen en duimen is altijd goed ;) Hou je ons ook op de hoogte over de ontwikkelingen ?? Ben blij voor je zeg!! Enne... foto van het testje vind ik wel leuk om te zien! Gefeliciteerd meid!

12. Marden

Marden Actief lid

31 okt 2011
    179
    0
    0
    Bij deze de foto's Slunea. (Bedankt voor de hulp!)

13. babywish84

babywish84 Bekend lid

14 jul 2011
    807
    0
    16
    mooie testjes hoor!!!!!!

14. Malou84

Malou84 Lid

28 nov 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!

Ik had ma 19 december een positieve ovulatietest. Mn NOD is 4 januari. Sinds vandaag heb ik lichtbruin slijm. Twijfel dus of dit ren teken is dat m'n menstruatie eraan zit te komen. Of dat het van de innesteling kan zijn... Geduld... Zucht!!

15. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Marden: gefeliciteerd! Het is je van harte gegund! Hou ons op de hoogte!

@malou: ik heb geen idee, het zou kunnen denk ik..geduld :) heb je een zwangerschaptest die je al vroeger kan gebruiken?

16. Marden

Marden Actief lid

31 okt 2011
    179
    0
    0
    Bedankt voor de felicitaties!
    (nog wel héél onwerkelijk hoor)

Weet precies wat je bedoeld.
    Wachten...geduld...vreselijk!

Weet je hoe lang het normaal duurt voordat je je menstruatie krijgt?
    Volgens de berichten die ik op internet heb gelezen zou je op dag 10 nog een innesteling kunnen hebben. Dus wie weet een innestelingsbloeding...?
    Maar bij een korte LF kan het ook je menstuatie zijn.
    Hopelijk zet het niet door en is het een goed teken!!

Succes met wachten!

17. Malou84

Malou84 Lid

28 nov 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mijn curretage had ik een cyclus van 28 dagen. Maar door mijn curretage kan het iets van slag zijn. Dacht dat hij nu 31 dagen was. Ervan uitgaande dat mijn menstruatie 14 dagen na mijn eisprong komt. Wat is een LF? :)

18. Marden

Marden Actief lid

31 okt 2011
    179
    0
    0
    LF = Luteale fase.
    Dat is de tijd tussen de eisprong en de menstruatie.
    Hopelijk duurt deze idd 14 dagen bij jou en heeft deze 'bloeding' niets te betekenen!

19. Malou84

Malou84 Lid

28 nov 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah natuurlijk! Stom... :) Ik bedenk me met dat de gyn tijdens de laatste echo zei dat er nog slijm in mijn baarmoederhals zat door de miskraam. Dus dat zou het ook kunnen zijn nog. Het gekke is dat ik wel signalen denk te herkennen. Maar m'n lichaam heeft me de laatste tijd wel vaker voor de gek gehouden.. We wachten gewoon af! :)

20. Malou84

Malou84 Lid

28 nov 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas zet het door... Ik snap er niks van. Blijkbaar is dan mijn LF heel kort. Geen idee wat ik daar nu mee aan moet...

Deel Deze Pagina