Tip voor ovulatieteststers

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Scarabee, 6 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marden

Marden Actief lid

31 okt 2011
    179
    0
    0
    @All
    Haha meiden, jullie hebben mijn hele dag goed gemaakt.
    Wat een heerlijke berichten hier! Begon al met beestjes in de kast, hoe ze eruit zien, broek aan of uit bij de fysio, dingen die verkeerd gaan (Ja ik ken ook zulke dag Scarabee! ;))
    Allemaal dingen waar je over in kunt zitten of vreselijk chaggie van kunt worden, maar waar je achteraf heerlijk om kunt lachen! (Hoop ik tenminste) Ik heb het in ieder geval met een glimlach gelezen, maar ik kon uiteraard ook al lezen hoe het af zou lopen.

Moet nou eerst even eten, maar kom zo nog even terug om te reageren.

2. Marden

Marden Actief lid

31 okt 2011
    179
    0
    0
    #1382 Marden, 19 mei 2012
    Laatst bewerkt: 19 mei 2012
    @ Mieks

Wat rot dat je een negatieve test had. Maar zo te lezen is er nog goede hoop. Je maakt het wel spannend hoor! Mijn duimen draaien!
    Is het gelukt met boeken? Klinkt goed hoor!

@ Jonneke

Wanneer ga je testen?
    Of wacht je tot je nod?

@ Scarabee

Wat fijn dat je het bloed/bruinverlies minder is / gestopt is. Goed nieuws! En gelukkig heeft de fysio je wat geholpen.
    Wist die man wel dat hij zelf een kleine bijdrage had aan jouw stress :p Broek aan / uit. Wel / niet gaan :(

@ Mineraal

Hoe is het bij jou?

@ Ego

Mag ik nog even jullie advies vragen...?
    Ben 5 dagen ongesteld geweest, maar met het bruinverlies erbij duurt mijn menstruatie nu al 12 dagen.
    Wat denken jullie? Zal dit komen door de mk? Of is het verstandig om de gyn even te bellen?

3. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Jonneke, ik heb het idd ook al een paar keer gehad dat mijn hormonen me van alles lieten denken en ik gewoon weer ongesteld werd. Jammer is dat he?!
    Misschien dat ik morgen nog een test ga doen. Even zien wat mijn temp blijft doen.

@ Marden, hoe is het met jou?

@ All, Vakantie is geboekt :D Ofwel over 9 weekjes gaan we 8 dagen naar Tunesië. Nu al zin in!
    Vanavond nog op verjaardag van schoonbroer+vriendin, en morgen dagje Zeeland voor verjaardag van mijn oma.
    Jullie ook nog van het mooie weer genoten?

4. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Marden, ik heb er zelf geen verstand van maar als je het niet vertrouwt dan zou ik gewoon even bellen. 12 dagen is wel lang. Maar het lang goed dat het komt door je mk. Je lichaam is misschien nog helemaal van slag.
    Volgende week zondag is mijn NOD. Ik denk dat ik vrijdag een testje ga wagen. Eerder mag het niet van mezelf :)Kijken of dat lukt haha

Mieks, ja lastig is dat dat je lichaam iets anders laat zien dan er aan de hand is. Hoop om niks... Fijn weekend!

Ik heb vanavond verjaardag van mijn zwager. Morgen lekker naar een rommelmarkt. Vandaag al lekker in de tuin gewerkt, heerlijk dat zonnetje. En ook de slaapkamer is nu af. Hadden een nieuw bed besteld, woensdag geleverd en nu ook de plankjes als nachtkastjes opgehangen dus is het klaar. Doet ook veel goed aan je humeur! :)

5. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Marden, ik lees je laatste stukje nu pas terug. Ik zou ook even bellen, 12 dagen is vrij lang. Misschien is het niet erg, maar dat kan je dan beter uit de mond van de gyn horen.

@ Jonneke, ook een goed weekend! Fijn zo'n nieuwe slaapkamer en nieuw bed :D

6. Marden

Marden Actief lid

31 okt 2011
    179
    0
    0
    Ok, vergeet de vraag van eerder :) Had deze even over het hoofd gezien.

Als je op dag 7 of 8 zit moet je dus nog even geduld hebben.
    Dan heb je toch ook nog tijd om nog wat ovutesten bij te kopen? Of wil je dat liever niet...?

Vind het echt schandalig dat mensen daardoor conclusies gaan trekken! En al helemaal dat ze je buik gaan aanraken :$ Wat doe je op zo'n moment?

7. Marden

Marden Actief lid

31 okt 2011
    179
    0
    0
    @ Nanette
    Ben erg benieuwd naar jouw afspraak over twee weken.
    Heb je zelf in de tussentijd iets gelezen / gehoord dat jullie nog zouden kunnen proberen / onderzoeken?

@ Scarabee
    Ja mijn gemiddelde kwam voor de mk op 45.
    Kortste cyclus was 36 dagen en de langste 61 en alles daar tussenin.

Wachten duurt inderdaad al lang genoeg Mieks.

@ Mieks en Jonneke
    Bedankt voor jullie reacties. Moet het sowieso nog tot maandag de tijd geven. Mocht het dan nog zo zijn dan duurt het inmiddels al 14 dagen en dan denk ik dat het wel verstandig is te bellen. Een vraag stellen kan nooit kwaad... En idd, altijd goed om uit de mond van de gyn te horen dat ik me geen zorgen hoef te maken.

Klinkt goed Jonneke. Fijne verjaardag en geniet van de nieuwe slaapkamer! (dubbele betekenis :))

8. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Marden: heb ook alles gelezen met een glimlach..:D
    Ik zou ook even de gyn bellen als je twijfelt, misschien dat de 5 dagen oud bloed niet meetellen maar dan moet het nu toch op zijn einde zijn.

Het is ook schandalig eigenlijk, maar toevallig wisten deze mensen het ook wel, dat ik een miskraam heb gehad. En als ik ongi moet worden krijg ik altijd een opgezette buik...(nu lijkt het net alsof ik een megabuik heb maar het is maar een schattig buikje hoor) :D

@Mieks: je lichaam geeft altijd vanalles aan, maar of je er van op aan kan?! Fijn dat de vakantie geboekt is! heerlijk vooruitzicht he?

@Jonneke: als iets af is is dat altijd leuk! het weer doet het ook goed hier moet ik zeggen. heerlijk.

9. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Goedemiddag Ladies,

Mieks,

Je temp is nu wel nog steeds mooi hoog. Zie dat je gisteren een testje hebt gedaan, helaas negatief… Jammer!! Hoe is het nu met het roze verlies ? Is dat weer weg ? Ik ben nog steeds positief voor je, hoe ben je er zelf onder ??
    Wat heerlijk dat je een vakantie geboekt hebt !!! Tunesië lijkt me prachtig!

Mineraal,

Merk jij al iets van een naderende eisprong ? Heb je een leuk weekend ? Ben je weer helemaal OK na je dip ?

Jonneke83,

inderdaad, zulke opmerkingen zijn ook zeer bekend… Ben jij ook van 83 ? (staat bij je naam).

Jij hebt ook spannende symptomen al !! :)

En gedachten over last minute vakantie, Noorwegen lijkt me ook prachtig, net als Tunesië. Is het daar wel warm eigenlijk nu ?

Veel plezier vandaag op de rommelmarkt!! (wat voor rommelmarkt is het ? )

Marden,

Fysio wist het denk ik wel een beetje, gezien de mailtjes. ;) Toen ik daar aankwam zei die ook, toch maar wel gekomen ? Denk dat hij het wel een beetje doorhad!

Je vraagt advies, even denken hoor, 5 dagen menstruatie en dan nog 7 dagen bruinverlies dus.. dat vind ik wel erg lang… Zou inderdaad even opbellen en vragen. Kan er geen passend advies bij verzinnen… En waar het aan zou kunnen liggen, ook geen idee.. Je lichaam heeft wel een hoop verduren gehad, je miskraam en dan ook nog de hele lange nasleep.. misschien ondervindt je lichaam wat moeite nu.

Wat is eigenlijk de oorzaak van je lange cyclussen ? Of hebben ze daar niks op gevonden ?

Scarabee
    dacht gisteren dat ze schoon was. Ik had voor het eerst weer normale afscheiding, wit. Maar gisterenavond toch wat steekjes, en lichte pijntjes, en nu vanmorgen weer wat helder rood. Is het dan toch niet afgelopen ? Het is niet erg veel, inlegkruisje is genoeg, maar het betekent denk ik wel dat ik nog niet helemaal schoon ben... balen! :(

Mijn temp was vanmorgen wat lager, heb nu 4 dagen getempt. Was steeds rond 37, en vanmorgen 36.78. Misschien zou ik een zwangerschapstestje kunnen doen om te kijken of m’n hcg al gedaald is ? Ik heb er nog maar eentje liggen….M’n borsten zijn de laatste dagen weer slapper geworden en minder pijnlijk, dat is denk ik wel een teken al dat het daalt.

Pfff, ik hoop zooo dat ik schoon ben, ik wil zo graag NIET een curettage.

Nou dat was even wat gezeur van mij ;)

Fijne zondag allemaal !!

10. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @scarabee, even een snel berichtje vanaf foon want zit in zeeland :)
    Heb vanmorgen een test gedaan en die was idd negatief. Had alleen gister 1 x met afvegen roze verlies, en vanmorgen weer een keer een heel klein beetje .
    Verder vanmorgen misselijk van de ongi krampjes, dus ik weet niet echt wat ik er van denken moet. Met de vmk was er met 9 dpo al wat te zien op mn test. Voel me behoorlijk zwanger, heel stom! Probeer daar zeker niet bij stil te staan, dan gaan die hormonen helemaal op de loop.
    Savonds lijkt heel mn buik op te zetten, heel irritant. Hoop dat ik snel duidelijkheid heb ..

Jouw temp dus ook nog steeds hoog. Testje kan je altijd doen, maar denk dat ie nog wel wat op te zien zal zijn.. van de week je echo, spannend!

Ik reageer later vandaag of morgen verder, zijn pas laat thuis vanavond.

11. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Scarabee: nee merk er nog niks van, dit aankomend weekend zal hij waarschijnlijk ergens komen. We gaan gewoon maar weer goed klussen :)
    De dip die ik heb gehad is weer over, af en toe heb ik eens een moment dat ik baal maar ach zolang het geen hele dag gaat worden.

Balen zeg dat je toch weer rood bloedverlies hebt, maar het kan er maar beter uit zijn. Ik ga duimen voor je dat je geen curettage hoeft te ondergaan!
    Morgen de gyn...spannend!

12. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    #1392 mieks, 21 mei 2012
    Laatst bewerkt: 21 mei 2012
    Hoi meiden, Hoe is het met jullie?

Hier even een ego berichtje. Wordt een beetje gek van mezelf ;)
    Gistermorgen flink misselijk geweest van de ongi krampjes smorgens. Vanmorgen om half 5 wakker geworden en het zweet brak me uit, had flinke menstruatie krampen en obstipatie. Na een kwartier dubbel gevouwen op de wc zitten begon het een beetje te zakken.
    Vanmiddag weer bruin gespot op wc papiertje, daarna niet meer tot op heden. Werd er een beetje moedeloos van. Weet gewoon niet wat ik er van denken moet en ben best bang dat mijn lichaam weer flink met me op de loop gaat.

Er zijn zoveel mensen momenteel in mijn omgeving die zwanger of bevallen zijn, allemaal ook nog eens vrij snel, en ik gun het iedereen. Maar dan denk je af en toe zelf wel eens van wanneer is het nou eens onze tijd? ;) Ovutesten, tempen...proberen er niet teveel mee bezig te zijn, het leuk houden, maar zeker op de juiste momenten ook klussen en toch wil het niet lukken ;)

Nja..jullie hebben stuk voor stuk genoeg ellende mee gemaakt dus waarschijnlijk is het iets wat elke vrouw op een gegeven moment wel eens even denkt.
    We kunnen alleen maar weer afwachten. Ben benieuwd wat mijn temp blijft doen en of er nu snel een ongi komt. Normaal begint bruinverlies en zet het gelijk door binnen een dag naar roodverlies. Maar mijn temp is nog hoog en nu is het af en toe een beetje bruin op een wc papiertje. Ongi krampen heb ik ook nog nooit VOOR een menstruatie gehad...

Einde klaag bericht ;)

Jullie ook genoten van het mooie weer?

13. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    :)Mieks...vooral dat einde klaar bericht.
    Herken je gevoelens hoor!
    Denk er hier soms ook zo over, we doen alles goed maar waarom lukt het niet. Het is ook een beetje geluk hebben en een goede zwemmer is ook fijn.
    Mijn lichaam doet ook vanalles wat het nooit heeft gedaan voor de menstruatie..elke keer toch die lichte hoop. Laat je vooral niet gek maken en houd moed...
    Hopelijk zet het niet door!! Knuf vanuit deze kant

14. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Die laatste zin moest "klaag" ipv "klaar" zijn haha ;)

Vervelend is dat he?! Die "tring" of "ping" waar jij het pas nog over had zou toch een stuk makkelijker zijn ;)
    Ik denk dan nu van stel dat ik morgen ongesteld wordt..waarom zijn dan al die kwaaltjes nodig?
    Moest jij nou deze week ook naar de gyn? (ik weet nog dat Scarabee donderdag moet, maar ben het even kwijt verder)...

15. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @gyn: vandaag weer geweest. Bloeduitslag bloed was goed, dus maar meteen naar de anestesist voor opname en vragenlijst.
    Morgen bellen voor een datum, het was nu net iets voor 5. Hopelijk krijg ik een datum ipv van een oproep. Wil weten waar ik aan toe ben.
    De gyn herhaalde nu ook weer: je bent zwanger geweest dus... Ze plannen het nu na een menstruatie voor een eisprong want ja elke maand wil je toch proberen zwanger te worden, dat is dan wel netjes. Ga onder gehele narcose, bah. Pacemaker zetten ze even uit...gelukkig merk ik daar niks van (maar na dat bericht dat ik helemaal BAH!) Vind het maar niks dat opereren..ik sta liever aan het bed dan erin. Bloeddruk was ook vrij hoog, maar dat zal de stress wel geweest zijn :D

16. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Goedemorgen meiden,

Mieks, wat vreemd dat je zo misselijk bent, en krampen hebt terwijl je dat normaal niet hebt voor je menstruatie. En je roze verlies steeds.. Ik zie nu dat je temperatuur omlaag is gegaan...:( Hoe is het nu met je ?

Je gevoelens en gedachten zijn heel herkenbaar.. Zo af en toe komt dat even de kop op steken. Ik ken het ook. Ongeacht hoe blij ik ben voor die personen... Het hoort erbij, het is uiteindelijk ook niet eerlijk verdeeld, vind ik, met name als ik denk aan personen die niet eens een kinderwens zeggen te hebben, en het eigenlijk vanaf het begin al zien als een ‘last’. Vorig jaar nog iemand (zij wist niks van mijn kinderwens, ik ken haar amper) : “Als je ooit kinderen wilt, doe het niet ! Want anders zit je straks ook met 2 van die gillende krengen”. Pfff, dan vraag ik me wel echt af: Waarom jij wel, en ik niet ?!

Mineraal, ik heb even een gat in m’n geheugen, wat gingen ze ook alweer doen dat je een operatie moet ?? Ow het schiet me ineens te binnen… kijken of je verklevingen hebt / endometriose.. Wat een eng idee dat ze je pacemaker uit zetten!! Brrrr… Had je nog gevraagd of dat niet via een HSG kon ? Heb je al een datum ?

Hoe is het met de rest van de meiden ? Nanette, Jonneke, Marden ? Beetje stilletjes hihi. ;)

Hier gaat het redelijk, ben een beetje depri, maar denk dat het normaal is. Ben ook aan het nadenken nog over het waarom. Ik ben dingen aan het opzoeken over abnormale vormen zaadcellen. Vriend heeft 98% abnormale zaadcellen, en dus maar 2% normale vormen. (voor het idee: Als je 100 % abnormale zaadcellen heb, ben je onvruchtbaar). Maar ik zit in een ziekenhuis waar ze die abnormale zaadcellen als goed beschouwen (bepaalde protocol). Ik vraag me nu dus de hele tijd af… als je door zo’n abnormale zaadcel wordt bevrucht.. dan heb je toch een grotere kans op een miskraam ? Ze zeggen dat die abnormale cellen niet goed beweeglijk zijn en niet bevruchten, maar als ze 54 miljoen goed beweeglijke cellen in mij brengen met IUI, dan is dat zo’n 25 % van zijn hele leger. Dat betekent dat daar OOK abnormale cellen tussen moet zitten. Het zit me even niet zo lekker… Hij had eerder vorig jaar ook agglutinatie. Dat is samenklontering van zaadcellen, en dat is ook niet zo goed. Dat is wel weer beter geworden, nadat ik hem maanden lang aan de vitamine pillen heb gezet. Maar ja, tis allemaal maar gespeculeer…in een poging de miskraam te kunnen herleiden, om het in de toekomst proberen te voorkomen.. maar eigenlijk weet ik wel dat er geen beginnen aan is… misschien was het wel 2 keer gewoon domme pech. Zucht. Ik begrijp ineens waarom ik steeds van 23 uur tot 3 uur snáchts wakker lig, ik pieker veel! :D

Overmorgen krijg ik de controle echo. Ik ben me geestelijk aan het voorbereiden op een curettage.. als het dan niet hoeft, valt het altijd mee! Ik heb wat steekjes rechts in m’n buik, doet me aan de groei van een eicel denken..

Ga straks testjes bestellen (dipsticks) om te kijken of m'n hcg al daalt.

Liefs allemaal !

17. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Nog even, elke keer als ik denk dat het voorbij is, krijg ik weer een flups bloed. Net wat pijntjes, en ja hoor.. slijm met bloed!! Grrr.

18. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Scarabee: nee nog geen datum, ga zo even bellen
    Het is zeker normaal dat je je wat depri voelt, je moet eigenlijk niet teveel gaan nadenken. Het waarom krijg je toch nooit duidelijk.
    Je kan dat eens navragen van die abnormale zaadcellen maar dan bijv ergens anders dan waar jij zit. Ik heb ergens gelezen dat er ook verloskundige op internet antwoord geven op je vragen.
    Balen dat je weer bloedverlies hebt, ben benieuwd wat het morgen doet! Ik ga duimen voor je dat je geen curettage hoeft!

Ik heb aan de gyn gevraagd wat het andere traject zou zijn als ik niet besluit een kijkoperatie te doen, nouja daar ging hij niet op in, eerst toch die kijkoperatie en ik ben natuurlijk zwanger geweest..dus het kan nog steeds, hij blijft het herhalen :)

19. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Mineraal: Inmiddels al gebeld ? ;)

Je hebt gelijk idd.. moet eigenlijk niet teveel nadenken..
    Goed idee om het ergens anders te vragen! Zal eens kijken binnenkort..
    Je arts is duidelijk.. eerst de kijkoperatie dus..
    Ga aan je denken!

Ik ging net wandelen.. helemaal trots, dat ik het even alleen aandurfde, word ik gewoon gevolgd door één of ander figuur..:( Was echt bang.. en dat op klaarlichte dag! Ben snel terug naar de huizen gelopen, want het was best afgelegen.. brrrr zeg :x

20. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hoi meiden, Drukke dag gehad op mn werk dus nu pas even tijd om terug te lezen.

@ Mineraal, brr lijkt me ook een eng idee dat je pacemaker dan uit gaat!

@ Scarabee, vandaag de hele dag wel bruin verlies gehad :( Ik zie het somber in dus.. Had zo'n goed gevoel voor gister, pff wat kan je lichaam met je aan de loop gaan zeg!
    Wat je nog schrijft is ook heel herkenbaar idd, mensen die dan niet zwanger willen worden die worden het (onverwachts), en andersom.

Zo, jij bent flink aan het piekeren geslagen zeg! Kan je geen second opinion aanvragen bij een ander ziekenhuis/arts? ;) Probeer niet te veel te piekeren, de vraag "waarom" krijgen we helaas bijna nooit beantwoord. Je kan je vragen misschien nog stellen bij je gyn, wie weet krijg je wat antwoorden?
    Ik duim voor je donderdag!
    En er lopen soms rare mensen rond ;)

Ik ga even eten meiden! Fijne avond!

Deel Deze Pagina