ik ben sinds twee weken begonnen met bijvoeden bij onze dochter. ik maak alles vers. fruit vind ze heerlijk maar als ik groente geef ( wortel, bloemkool en broccoli heb ik nu geprobeerd) dan kokhalst ze ertegen in. het is gewoon zielig. ik heb een aantal dagen steeds dezelfde groente gegeven maar ze blijft het heel vies vinden. iemand hier een oplossing of tip voor? alvast bedankt
Gewoon volhouden! een baby moet vaak 15x iets proeven vooradt hij het lekker vindt. Fruit is zoet dus dat vinden ze van nature lekker. Hier hebben we ondertussen een alleseter, maar in de eerste weken heeft hij echt mama's bloemkoolprutje eruit gekokhalst
10 - 15 x hebben ze nodig om iets te waarderen. Zoet hebben ze al geleerd (bv en kunstvoeding). bitter, zout en zuur duurt wat langer. Dit is ook de reden waarom vaak geadviseerd wordt om te beginnen met groenten (ook omdat het milder is). Blijf je problemen houden? Stop dan met het fruit.. het is nogmaal bijvoeding dus dat kan prima Enne kokhalzen is niet zielig maar natuurlijk en vies vindt je kindje het ook niet.. je kind kent het niet!!!